MINI John Cooper Works sau cum să te joci cu focul

MINI John Cooper Works sau cum să te joci cu focul

MINI John Cooper Works Academy

MINI John Cooper Works a debutat în România în cadrul evenimentului MINI John Cooper Works Academy. Cu această ocazie, am ajuns în premieră pe Autodromul Titi Aur ca să facem cerculețe, liniuțe și ture de circuit cu 231 de cai sub capotă. Știu, nu sună rău deloc.

Și mai interesant este că surpriza a fost de partea mea. Într-un mod ciudat, nu mă dau în vânt după MINI. Îmi place, da, dar aș da orice MINI pentru un BMW, oricând. Săptămâna trecută însă, percepția mi s-a schimbat la 180 de grade, după ce am pus mâna pe un John Cooper Works. Plăcerea condusului capătă o nouă dimensiune odată cu tehnolgiile implementate pe noul model MINI JCW, iar cei 231 de CP pot fi înhămați foarte ușor la o cursă „în focuri” pe circuit, dar și „îmblânziți” foarte ușor în caz de trafic urban intens. Designul conține detalii ce marchează puterea și cuplul care se ascund în spatele caroseriei, astfel, MINI JCW nu mai este „drăgălaș”, „frumușel” sau alte atribute din categoria asta, ci devine o adevărată bombă cu ceas, în special pe circuit.

MINI

În dimineața evenimentului, am plecat frumos în coloană din Otopeni până la Autodromul Titi Aur. O priveliște spectaculoasă, dacă stai să te gândești –peste 20 de mașini inscripționate JCW nu e ceva ce vezi în fiecare zi. Dar nu am plecat la drum ca să facem furori, ci ca să testăm mașini, sub îndrumarea instructorilor certificați BMW și a lui Claudiu David.

09SM93651

Testul cu noul MINI JCW a fost împărțit în trei părți. Prima parte a constat în sesiuni de taxi-ride în compania unui instructor BMW care ne-a făcut demonstrații de derapaj controlat pe suprafețe cu aderențe diferite, dar și de control în situații limită de subvirare și supravirare. Cea de-a doua parte (și cea mai distractivă dintre toate) a fost despre manevrabilitate pe pistă, despre viraje și frânare, dar și despre viteză și senzații tari în doza potrivită. Experiența MINI în competițiile de Motorsport este mai mult decât evidentă când ești pe circuit. Cea de-a treia parte a testului nu a adus nimic nou sub soare (sau nori în cazul nostru), dar ne-a ajutat să ne destindem după experiența pe circuit și să ne relaxăm cu câteva slalomuri și exerciții de evitare a obstacolelor. În plus, e chiar fun să te strecori cu un MINI JCW printre conuri.

Experiența a fost pe cât de interesantă, pe atât de educativă, mai ales pentru mine. Îmi plac probele practice și îmi plac și mai mult mașinile care îmi schimbă percepția și viziunea. MINI JCW Academy a venit la momentul oportun, exact când aveam nevoie să descopăr o „mașinuță”  făcută cu pasiune, sportivă și extrem de eficientă.

09SM97141

Date tehnice

Modelul marchează debutul celui mai puternic motor care a echipat vreodată un model de serie al mărcii premium din Marea Britanie – un propulsor pe benzină, 2,0 litri, patru cilindri, dezvoltat pe baza celei mai noi generaţii MINI TwinPower Turbo. Puterea a crescut la 170 kW/231 CP şi este susţinută de o acustică plină de emoţie datorită designului specific al pistoanelor, turbocompresorului şi sistemului de evacuare. Se remarcă şi eficienţa remarcabilă, cu un consum mediu mixt conform EU de 6,7 l/100 km şi emisii CO2 de 155 g/km.

Puterea motorului a crescut cu 10% în comparaţie cu modelul precedent, în timp ce cuplul maxim are un plus de 23% pentru un total de la 320 Nm. Este disponibilă o transmisie manuală, cu şase trepte, sau, opţional, se poate comanda transmisie sport Steptronic cu şase trepte. Acceleraţie de la 0 la 100 km/h este realizată în 6,3 secunde (-0,2 secunde faţă de versiunea precedentă) cu transmisie manuală, respectiv 6,1 secunde (-0,6 secunde) cu transmisie automată, în timp ce reprezia 80–120 km/h a fost şi aceasta îmbunătăţită la 5,6 secunde (-0,6 secunde). Eficienţa a fost de asemenea un obiectiv princiapl: consum de combustibil şi nivel al emisiilor CO2 – în combinaţie cu transmisia automată – au fost reduse cu aproximativ 20%, la 5,7 l/100 km şi 133 g/km în ciclul de testare EU.

Tehnologia suspensiei a fost optimizată pentru caracteristicile de putere şi performanţă ale motorului şi pentru livrarea unor performanţe optime pe circuit. Sistemul sport de frâne Brembo este nou dezvoltat şi este pus în evidenţă de jante din aliaj uşor, de 17 inch, cu design John Cooper Works Race Spoke.

BMW Motorrad

Comentarii

©2019 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account