BMW Z1 – Tupeul generației Z

Când banii nu sunt o problemă și oamenii creativi sunt folosiți acolo unde trebuie,  apar mașini care ridică tupeul la rang de artă. BMW Z1 este una din ele.

Pe la mijlocul anilor ’80, BMW s-au gândit să creeze o echipă de elită formată din designeri și ingineri, înzestrați cu foarte multe superputeri creative, care să dezvolte o serie de concepte ce mai târziu aveau să devină supermașini de producție în masă. Această echipă de supereroi BMW număra 60 de membri și se numea BMW Technik GmbH. După nici șase luni de brainstorming conceptul BMW Z1 lua ființă.

BMW Z1 (6)

Deoarece mulți clienți BMW își doreau o mașină sportivă care să calce pe urmele modelelor 328 sau 507, dar și pentru că șefii de la BMW visau la un model care să reprezinte „libertate pe două roți”, BMW Z1 a primit undă verde sau OK-ul, cum zic americanii. Deși mașina prezenta o serie de inovații, cum era caroseria din plastic construită pe un cadru de metal și ușile verticale retractabile, inovații care necesitau construcția manuală și costuri mari de producție, pe 10 august 1987 BMW a anunțat că va prezenta oficial mașina în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, acolo unde aveau să debuteze și primul BMW Seria 3 Touring și primul BMW de după război echipat cu un motor V12. Ce tupeu!

BMW Z1 (8)

BMW Z1 s-a dovedit a fi cea mai fotografiată mașină de la Frankfurt și au existat tentative de a fi cumpărată pe loc de o revistă auto germană cu 150.000 de mărci. Bani cash, dar refuzați. În urma succesului de la salon BMW Z1 a intrat în producție, iar clienții au intrat pe lista de așteptare de un an de zile, deși prețul inițial pentru un BMW Z1 fusese calculat la 80.000 de mărci.

Când a ieșit pe ușa fabricii, BMW Z1 costa 83.000 de mărci și era echipat cu un motor de 2,5 litri și 170 CP cuplat la o cutie manuală cu cinci trepte, împrumutate de la Seria 3. Avea o distribuție a maselor între punți de 49/51 și un centru de greutate cu 10 mm mai coborât decât în cazul limuzinelor convenționale. Deja se făcuseră 4.000 de comenzi pentru un Z1, ceea ce însemna că toate mașinile produse până la sfârșitul anului 1.990 erau deja vândute. Bineînțeles, când cererea este mai mare decât oferta apar și speculanții – în 1.989 contractele de vânzare pentru un BMW Z1 se comercializau cu 20.000 de mărci germane.

BMW Z1 (5)

Producția pentru BMW Z1 s-a oprit la 8.000 de unități în anul 1.991, ceea ce înseamnă că este o mașină destul de rară și o investiție foarte bună, deși astăzi poți să-ți cumperi un BMW Z1 la mâna a doua cu 30.000 de euro. De fiabilitate nu trebuie să vă faceți griji – există un BMW Z1 care a înregistrat 330.000 de kilometri parcurși. Nu știm însă dacă asta îl face mai ieftin sau mai scump.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account