Noul Jaguar F-Type primește cutie manuală și tracțiune integrală

Prezentat în premieră la Salonul Auto de la Los Angeles, noul Jaguar F-Type primește pe lângă o serie nouă motorizări și transmisie manuală, dar și tracțiune integrală. Cu riscul de a fi puțin subictiv, eu cred că Jaguar F-Type, indiferent de versiunea de caroserie, este una dintre cele mai frumoase mașini construite în ultima vreme, iar faptul că pentru anul 2015 noul Jaguar F-Type primește cutie manuală, tracțiune integrală, dar și un nou propulsor pentru versiunea F-Type R mă face să cred că engelzii au dau lovitura cu acest model.

Jaguar F-Type Coupe & Cabrio_1

Cu un șasiu construit integral din aluminiu, noul Jaguar F-Type R, atât în varianta Coupe, cât și în varianta Cabrio, primește un V8, de 5,0 litri, supraalimentat, care dezvoltă acum 550 de cai-putere și 680 Nm. Această versiune de motorizare nu poate fi cuplată decât cu transmisia automată cu opt rapoarte, dar poate beneficia de ajutorul noului sistem de tracțiune integrală, caz în care, noul Jaguar F-Type R accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde și are o viteză maximă limitată electronic la 300 km/h!

În plus, pentru a veni în întâmpinarea șoferilor care vor neapărat să aibă controlul total asupra schimbărilor de viteze, Jaguar oferă pentru versiunile echipate cu motorul V6 de 3,0 litri, posibilitatea alegerii unei transmisii manuale cu șase rapoarte, dar numai pentru modelele cu tracțiune spate. Prin urmare, noul Jaguar F-Type și F-Type S, în ambele versiuni de caroserie, va putea fi exploatat la maximum cu ajutorul acestei noi transmisii, mai ales că Jaguar spune că pedalele au fost poziționate astfel încât tehnica „vârf-călcâi” să fie executată cu o foarte mare lejeritate.

Jaguar F-Type

Sistemul de tracțiune integrală va putea echipa toate versiunile de motorizare, dar va fi disponibil numai în combinație cu transmisia automată. Un alt aspect important pentru noul Jaguar F-Type este introducerea în premieră a unui sistem de servodirecție electric – Electric Power Assisted Steering – sistem la care inginerii Jaguar au lucrat nu mai puțin de cinci ani. Intelligent Driveline Dynamics, sistemul care controlează distribuția cupului pentru modelele echipate cu tracțiune integrală, sistemul Torque Vectoring by Braking, dar și sistemul dinamic de control al stabilității promit să ofere o experiență extrem de plăcută pentru cel aflat la volanul noului Jaguar F-Type. În plus, în condiții normale de aderență, sistemul de tracțiune integrală – AWD – transmite 100% din putere către puntea spate, astfel că agilitatea și sportivitea Jaguar-ului F-Type rămâne nealterate, dar în condiții de aderență scăzută puterea va fi transmisă și către puntea față, pentru a asigura astfel cea mai bună tracțiune posibilă.

Jaguar F-Type

O altă găselniță, introdusă deja de Volvo pentru XC90, sunt sistemele InControl Remote și InControl Secure. Practic, prin intermediul acestor sisteme, cu ajutorul unei aplicații instalate pe telefon, poți verifica starea mașinii (nivel de combustbil, autonomie, etc) și îți poți porni mașina din telefon astfel că atunci când te vei urca la volan, temperatura din interiorul mașinii va fi exact cea pe care ai setat-o tot tu, tot prin intermediul telefonului. Sună un pic a James Bond, nu?

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account