Noi randari ale vehiculului BMW Megacity

La inceputul acestei luni, BMW ne-a prezentat viitoarea sa familie de vehicule electrice. Construite in cadrul proiectului Megacity, noul sub-brand se va alatura familiei de masini BMW in 2013. Adrian Von Hooydonk, director de design al BMW, a denumit vehiculul Megacity drept viitorul automobil premium, la momentul dezvaluirii primelor schite ale acestui vehicul interesant.
Dupa nenumarate ore de munca si bani investiti in cercetare si dezvoltare, noua familie Megacity va indrepta BMW intr-o noua piata unde compania intentioneaza sa devina liderul global in masini electrice premium.
Proiectul sta sub umbrela sustenabilitatii maxime: inca de la procesul de productie, incepand cu primul furnizor, trecand la reciclarea componentelor in momentul terminarii ciclului de viata a vehiculului. Astfel, sustenabilitatea bazata pe calitatea de a folosi materiale prietenoase cu mediul, eficienta economica si compatibilitatea sociala trebuie sa fie principalul factor de progres al procesului.
Familia de masini Megacity va mosteni valorile de baza ale BMW, masinile vor arata si se vor conduce ca un produs premium, si nu vor reprezenta un compromis intre aspect, performanta si siguranta. Citandu-l pe von Hooydonk, “Masina arata stabila, are o pozitie inaltata la volan si inspira siguranta. Poate ca unele simboluri BMW vor fi omise la MCV, dar vor fi inserate in locul acestora alte elemente de design, elemente care pot transforma masina intr-un sub-brand.”
La momentul lansarii, vehiculele Megacity vor fi oferite in varianta cu doua usi si patru locuri. Masina va avea o lungime de cca 4 m. In viitor, sub-brandul MCV va include inca doua modele. Primul va fi lansat in 2015 si este denumit ICV, prescurtarea de la Intracity Vehicle, si va fi o masina cu doua usi si doua locuri. In 2017 va fi lansat UCV – Urban Commuter Vehicle – care va fi mai lung decat MCV initial, va avea patru usi si va putea transporta cinci pasageri.
BMW Megacity este propulsat de o baterie litiu-ion cu capacitate de 35 kWH, amplasata sub podeaua vehiculului. Propulsia spate ramane element component al filosofiei BMW, astfel ca puterea este transmisa rotilor spate printr-un motor electric amplasat in spate, ce livreaza 150 CP. Autonomia de rulare asteptata este de maxim 160 km, iar viteza maxima de 153 km/h.
Inca se lucreaza la rafinarea detaliilor, inclusiv designul si estetica de ansamblu, dar odata cu publicarea primelor schite si primelor informatii despre model, artistii de randari au si inceput sa lucreze la imagini generate pe calculator ale vehicului Megacity.
Primii care au inceput sa prelucreze elementele de design din schitele oficiale sunt cei de la MotorAuthority, prin artistul lor de randari Christian Schulte.
