Noul Mercedes-Benz GLE Coupe
Dacă în urmă cu doar câteva zile prezentam o serie de fotografii spion cu noul Mercedes-Benz GLE Coupe, astăzi avem pozele oficial, precum și aproape toate datele din jurul acestui nou model care va rivaliza pe piață cu BMW X6.
Noul Mercedes-Benz GLE Coupe este cel mai nou model al germanilor dn Stuttgart și vine în completarea noii game Mercedes-Benz care pune la bătaie în clasa premium și noile Clasa A, CLA, CLA Shooting Brake, GLA. Ideea de design nu este tocmai nouă, dar probabil că cei de la Mercedes-Benz au considerat că e păcat să nu introducă și ei un rival pentru BMW X6, mai ales că liniile noului GLE Coupe nu sunt deloc departe de cele ale bavarezului X6. Totuși, la prima vedere, noul Mercedes-Benz GLE Coupe are consolele față și spate mai scurte decât cele ale lui X6, lucru ce ar trebui să îi ofere un plus la capitolul dinamică. Totuși, consolele atât de scurte pentru un model din această clasă pare că lasă mașina neterminată, fapt ce ne face să credem că BMW X6 arată mult mai bine decât noul Mercedes-Benz GLE Coupe.
În partea din spate, noul Mercedes-Benz GLE Coupe preia blocurile optice ale modelului Clasa S Coupe, în timp ce partea frontală se bucură de o grilă masivă, dar și de o capotă „cu nervuri” care ar trebui să pună accentul pe capacitățile sportive ale acestui nou model. Cu toate acestea nu pot spune că noul Mercedes-Benz GLE Coupe mă impresionează într-un fel anume, dar nici nu e o încercare eșuată, mai ales că vorbim despre primul „SUV coupe” din partea Mercedes. Clasa GLA nu se încadrează nici la SUV-uri compacte, fiind mai degrabă un crosshatch.
În momentul lansării, noul Mercedes-Benz GLE Coupe va fi disponibil în trei variante de motorizare: un diesel și două pe benzină, cu puteri între 258 CP și 367 CP. Motorizarea de bază va fi, la momentul lansării, GLE 350 d 4MATIC, ce dezvoltă 258 de cai-putere și un impresionant moment motor de 620 Nm, disponibil chiar de la 1.600 de rotații pe minut. Următoarea versiune, de data aceasta pe benzinză, este GLE 400 4MATIC și beneficiază de aportul unui nou motor, V6 biturbo cu injecție directă. Aceasta dezvoltă 333 de cai-putere și 450 Nm, iar cuplul maxim este disponibil de la 1.400 de rotații pe minunt. Pentru o prezență cât mai impozantă, ambele modele sunt echipate în standard cu jante de 20 inch și anvelope 275/50 R20. Opțional se poate opta și pentru jante de 21 de inch sau chiar 22 inch, dar acestea din urmă vor fi disponibile doar în cazul echipării și cu suspensia pneumatică AIRMATIC ADS Plus.
Versiunea de top este reprezentată de Mercedes-Benz GLE 450 AMG Coupe care are sub capotă același V6 biturbo, dar care dezvoltă în cazul acesta 367 de cai-putere și un moment motor de 520 Nm, disponibil tot de la 1.400 rpm.
Noul Mercedes-Benz GLE Coupe va fi înțesat de tehnologii avansate care promit să ofere două lucruri: un comportament dinamic de excepție și siguranță de top. Nu ne așteptăm ca noul Mercedes-Benz GLE Coupe să ofere o experiență mai plăcută celui de la volan decât o poate face BMW X6, dar noua suspensie pneumatică, deși opțională, sună destul de promițător. Mai mult, noul Mercedes-Benz GLE Coupe va fi echipat cu noua transmisie automată cu nouă rapoarte 9G-Tronic, iar sistemul său de tracțiune integrală, 4MATIC, are o distribuție a puterii de 40:60, oferind un plus de forță punții spate, tocmai pentru a asigura acest comportament sportiv. La fel ca și BMW X6, noul Mercedes-Benz GLE Coupe vine cu un sistem dinamic de control al „durității” amortizoarelor, care corespunde modurilor INDIVIDUAL, COMFORT, SLIPPERY, SPORT și SPORT+, în timp ce transmisia automată cu nouă trepte poate fi setată în modurile COMFORT, SPORT și SPORT+.
Am fi subiectivi dacă am spune că noul Mercedes-Benz GLE Coupe nu are sub caroserie toată tehnologia de care are nevoie pentru a fi o mașină capabilă să se lupte de la egal la egal cu BMW X6, însă credem că la capitolul design, Mercedes-Benz GLE Coupe putea să iasă ceva mai bine. Pe de altă parte, Mercedes-Benz pregătește și un nou GLC, care va lua locul actualei Clase GLK și ne așteptăm ca acest nou model să îi dea bătăi de cap lui BMW X3 sau, într-o versiune „coupe” lui BMW X4.