Alfa Romeo 4C Spider – Mic și veninos
Știți păianjenii ăia mici și galbeni care par inofensivi? Ăia înțeapă cel mai rău! Cam așa e și noul Alfa Romeo 4C Spider.
Atenție Porsche Boxster, atenție Lotus Elise, atenție BMW Z4. Alfa Romeo 4C Spider vine cu ceva în plus și nouă ne place. Cum era mașinilor puternice și grele pare a fi pe sfârșit, ne bucurăm să vedem cum apar mașini precum Toyota GT86, Renault Megane RS și Alfa Romeo 4C, mașini care întorc spatele războiului cailor puter și se caută inspirație în ideile de la început – greutate cât mai scăzută, electronică cât mai puțină, implicare cât mai multă din partea șoferului.
Noul Alfa Romeo 4C Spider trebuie să ducă mai departe succesul coupe-ului, păstrând simplitatea lui, dar venind cu ceva în plus. Cu toții știm că nu este ușor să construiești o mașină sportivă fără acoperiș care să păstreze calitățile dinamice ale unui coupe, dar cei de la Alfa Romeo sunt foarte hotărâți să-ți ofere una dintre cele mai bune experiențe sub cerul liber din această gamă. Chiar dacă italienii sunt cam lăudăroși și vorbesc mult despre superioritatea designului italian, nu putem să-i contrazicem aici. Roadsterul nu strică deloc liniile coupe-ului, dar reușește totuși să vină și cu ceva personal și să strecoare și niște elemente din modelul 33 Stradale.
Acoperișul demontabil este construit din fibră de carbon și poți să-l dai jos de fiecare data când vrei să auzi motorul ăla mititel de 1.750 cmc. construit din aluminiu, care dă rateuri acum cu ajutorul unei evacuări Akrapovici, pe două tonuri chiar. Rateuri de Akrapovici și cerul liber, nouă ni se pare o zi petrecută frumos. Revenind la motor, acesta este amplasat central, dezvoltă 237 CP și 350 Nm (80% din cuplu disponibil de la 1.700 rpm) și este cuplat la o cutie TCT cu dublu abreiaj capabilă să schimbe treptele în 130 de milisecunde. Mașina promite sprinturi de la 0-100 km/h în doar 4,1 secunde (cu funcția de Launch Controll), decelerări de 1.25 g și accelerații laterale de 1.1 g. Altfel spus, e ca un mini carusel de care te poți bucura singur pe un drum de munte sau alături de cineva de care ești sigur că nu-ți regurgitează pe interiorul din fibră de carbon și piele.
Ce este cu adevărat îmbucurător și de modă veche este lipsa servodirecției, lucru care va oferi șoferilor senzația unei sportive old school și cel mai bun feedback posibil.
Pentru personalizarea mașinii poți apela la șapte culori exterioare, șase culori pentru interior plus două tipuri de material pentru scaune, patru culori pentru etriere, dar și două seturi de jante – unele 17×7.0/18 x 8.0 (față/spate) și altele 18 x 7.0/19 x 8.5 echipate cu anvelope P-Zero AR Racing.
Rămâne de văzut dacă va reuși să se impună în fața unor mașini precum Porsche Cayman/Boxster, Lotus Elise și de ce nu, BMW Z4.