Noul Ford GT – Tot răul spre bine

Viitorul Ford GT, mașina pe care o vedeți voi în pozele astea că arată ca o corcitură între un Lamborghini Miura și un La Ferrari, va intra în producția de serie la sfârșitul anului următor. Desigur, ADN-ul de supercar american retro nu s-a pierdut, dar nu putem să nu observăm că de multe ori forma urmează funcția și asta duce la mașini tot mai asemănătoare din considerente aerodinamice.
Noul Ford GT va renunța și el, evident, la motorul V8 (deși în SUA asta s-ar putea transforma într-o problemă) în favoarea celui mai puternic motor EcoBoost (nu-i făcut la Craiova), un V6 supraalimentat de 3,5 litri și 600 CP cu origini în cursele de anduranță, cuplat la o cutie cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Totodată, noul Ford GT va fi construit din materiale ușoare (aluminiu și fibră de carbon), iar pentru a face față ultimelor tendințe din lumea supercarurilor exotice va beneficia și de elemente de aerodinamică activă. Suspensia va fi una reglabilă deoarece noul Ford GT se vrea o mașină de stradă pe care să o poți folosi și pe circuit ( nu demult se întâmpla invers), iar jantele de 20 de inchi vor încălțate cu anvelope Michelin Pilot Super Sport Cup 2 fabricate dintr-un compozit special dezvoltat pentru această mașină. De oprit se va opri cu ajutorul unor frâne ceramice.
La interior noul Ford GT te așteaptă cu două scaune integrate în celula de carbon a cockpit-ului, pentru a scădea din greutatea totală, dar și pentru ca șoferul să “simtă mai bine mașina”.
Așa cum vedem noi lucrurile noul Ford GT pierde puțin din ingredientele unui hamburgher cu de toate pentru unele ceva mai rafinate și mai ușoare la stomac. Asta nu înseamnă că mașina se va depărta prea mult de originile sale, ci se va afla pe un drum care o pune într-o concurență mai serioasă și mai credibilă cu trendurile europene. Competiția naște monștri.
