Oficialii francezi se gandesc sa interzica masinile super poluante in Paris – oportunitate pentru BMW Megacity Vehicle

In cadrul unei discutii avute recent cu Dr. Philip Koehn, Directorul programului BMW Vision EfficientDynamics, s-a discutat despre viitorul BMW Vision si celelalte masini electrice care vor completa familia BMW in 2013. Printre alte subiecte interesante, Dr. Koehn a mentionat posibilitatea ca mai multe orase europene sa interzica circulatia masinilor super sportive in centrul oraselor.

„O masina super sport e incantatoare, dar suntem de parere ca mai devreme sau mai tarziu, acestor masini nu li se va mai permite sa circule in zona aglomerata a Londrei, de exemplu. Vision Concept nu va concura cu Ferrari 458 pe circuit, nu pentru asta a fost construit. Dorim sa deschidem o noua dimensiune unde sa poti intra in zone si perimetre care in 2013 sau 2014 ar putea deveni inaccesibile masinilor super sportive cu care ne-am obisnuit.”

Asa ca nu ne-a surprins sa aflam prin intermediul Detroit Free Press ca oficialii parizieni se gandesc sa interzica circulatia masinilor super poluante in centrul orasului, in urmatorii zece ani.

Denis Baupin, angajat al primariei pe probleme de mediu, a declarat ca sunt vizate masinile SUV si vechile masini diesel. Detaliile inca se pun la punct, dar in principiu primaria orasului Paris va publica o lista cu masinile ce vor fi interzise, zonele in care circulatia acestora va fi interzisa, perioada de timp din cadrul zilei si cuantumul amenzilor pentru cei care vor incalca legea.

Celelalte orase din Franta care intentioneaza sa puna in practica astfel de restrictii in urmatorii doi ani sunt Lyon, Grenoble, si Aix-en-Provence.

Potrivit aceluiasi ziar, multe orase europene, inclusiv Londra si Berlinul au deja zone cu ‘emisii scazute’, unde functioneaza diverse restrictii in functie de tipul autovehiculelor.

Iar acest lucru ne aduce la viitorul sub-brand BMW ce va vinde masini electrice dezvoltate in cadrul programului Project i. Dupa parerea noastra, vehiculul Megacity e cel mai indraznet proiect BMW, un pariu am putea spune, dar si un pas necesar in directia corecta, potrivit unora. Iar Presedintele BMW nu putea decat sa confirme acest lucru: “vehiculul Megacity reprezinta pentru BMW un must-have.”

BMW intentioneaza sa lanseze primul Megacity in 2013, ca masina care sa satisfaca nevoile urbane de mobilitate. O interzicere a masinilor super poluante ar putea fi in favoarea BMW, datorita faptului ca majoritatea masinilor din gama europeana a devenit din ce in ce mai eficienta in ultimii ani.

Daca vehiculul Megacity se va dovedi atractiv si distractiv de condus, asa cum l-a descris Adrian Von Hooydonk, atunci constructorul bavarez ar putea avea un castigator in portofoliu, iar masina va veni la momentul potrivit. Noul sub-brand „i” probabil ca va deveni profitabil abia la cativa ani dupa lansare, dar o interdictie de acest fel in principalele orase europene ar putea modifica favorabil prognozele de profitabilitate.

Si Nissan pariaza pe aceeasi evolutie, iar modelul lor Leaf va fi construit la uzina Sunderland din Anglia la inceputul lui 2013. Producatorul japonez estimeaza o productie de 50.000 unitati anual.

Este de asteptat ca noua familie Megacity sa indrepte BMW catre un nou segment unde acestia intentioneaza sa devina lideri in constructia de masini electrice premium, dar unde vor concura si cu mai multi competitori, nu doar cu cei premium.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account