Zvonuri: Mai multe detalii despre viitorul sub-brand BMW „i”
Abia a inceput noul an, si asa cum ne asteptam, au aparut deja noi informatii despre viitoarea familie de masini electrice BMW. Dupa cum am mai spus, in 2011 BMW va concentra mai mult marketing in jurul vehiculelor Megacity, si in acest sens ne asteptam sa fie prezentat chiar si un concept, undeva in viitorul apropiat.
Potrivit sursei Scott27, constructorul bavarez ar putea prezenta vehiculul Megacity intr-o forma de concept pentru prima oara fie la Salonul auto de la Detroit, fie in martie la Geneva.
Pe langa noi detalii despre sub-brandul „i”, sursa se refera si la viitoarele masini sport electrice care se vor alatura modelului Vision Concept.
Haideti sa vedem despre ce este vorba.
„Daca MINI inseamna pop culture, Rolls-Royce inseamna clasic si vesnic, iar BMW reprezinta arhitectura modern, atunci BMW „i” reprezinta viitorul sci-fi.
Cand BMW a prezentat grupul Thinktank pentru Project-i, mai multe grupari au fost intrigate. BMW s-a angajat sa respecte limitele de emisii de CO2 si sa reduca consumul de carburant al produselor lor, inca din 2007. BMW Group este constructorul No.1 de masini premium in lume, cat si lider global in reducerea emisiilor poluante.
BMW a anuntat ca Project-i va da nastere la o gama de concepte cu doua si patru roti, si va fi ceva cu totul neconventional. Desigur ca atunci cand Vision Efficient Dynamics a debutat la IAA in 2009, multi au ramas uimiti, si oamenii au vazut in sfarsit cat de inovatori si seriosi sunt cei de la BMW cand vine vorba de mobilitatea sustenabila a viitorului.
Dar unii au crezut ca acest concept ar fi ceva prea indraznet pentru a fi transformat in masina de serie, pana cand BMW a anuntat ca veti putea cumpara efectv aceasta masina.
Desi Vision EfficientDynamics are un format de design neconventional, el pune bazele programului Project-i. BMW e pe cale sa aduca viitorul in prezent si ceea ce vedeti ca design la Vision Efficient Dynamics reprezinta limbajul definitoriu pentru Project-i. Trenul de rulare original imbracat in design high-tech si aerodinamica functionala. Aceasta reprezinta geneza noului sub-brand BMW i.
Primul deschizator de drumuri va fi mult asteptatul vehicul MegaCity, care urmeaza sa fie vazut in curand, un concept uimitor pentru patru pasageri – pur electric si cu un interior fantastic si o sasiu realizat in integime din fibra de carbon. Spatiul interior nu este afectat de trenul de rulare, interiorul este foarte spatios, iar spatiul vitrat confera vizibilitate excelenta. Accesul la cabina spate se face prin usile gen MINI/RR.
Exteriorul este foarte asemanator inovatorului Vision Efficient Dynamics in ce priveste ideile de design, aerodinamica si infatisarea.
Masina de serie Vision Efficient Dynamics va fi in mare parte ce vedeti astazi, si veti fi surprinsi sa vedeti cat de putine modificari au fost facute. Utilizand termenul i8, versiunea de serie a conceptului nu este un concurent pentru masinile sport premium precum Audi R8 sau Porsche 911, ci e mai mult un concept al masinii sport a viitorului. Un concept de sine statator.
Desi au existat voci care au cerut un V8, V10, a face asta inseamna infrangerea idealurilor conceptului, si transformarea sa intr-o alta masina sport premium.
Desi Audi R8 are calitatile sale, pana la urma reprezinta interpretarea unui concept sport de catre constructorul respectiv. BMW vrea sa foloseasca interpretarea proprie ca pe ceva cu totul diferit, ceva care nu a mai fost facut pana acum, si care scoate clar in evidenta constructorul, nu ca si concurent, ci ca un deschizator de drumuri.
O alta intrebare este de ce are masina sport patru locuri in loc de doua? Raspunsul e legat in principiu de faptul ca oamenii ar plati pur si simplu pentru experienta de a fi plimbati in masina, iar soferilor BMW le place sa impartaseasca experienta de rulare cu ceilalti, asa ca nu ar vrea sa lipseasca familia sau prietenii de aceasta senzatie.
Desigur ca versiunea de serie va avea patru locuri, dar mai departe strategia Project-i include planuri referitoare la un i4 – o masina sport mai mica, cu doua locuri, avad la baza aceeasi idee ca modelul i8, care s-ar putea baza pe vehiculul Megacity si va fi in intregime electrica.
Motoare de motociclete.
BMW a testat si continua sa testeze motoare de motociclete din gama Motorrad pe caroserii de masina. Motoarele de motocicleta sunt compacte, foarte usoare si odata conectate la motoare electrice puternice, sunt foarte rapide, inclusiv noul motor cu sase cilindri in linie. Daca vehiculul MegaCity va fi bine primit, BMW s-ar putea gandi sa echipeze masina cu un motor de motocicleta, pentru a extinde gama.
Si in cadrul programului Project-i sunt dezvoltate motoare cu doi cilindri.
Asadar, BMW nu va crea o serie de concepte speciale ca serie aditionala, ci o gama intreaga de modele ce vor avea identitate si tehnologie proprie.
Pana acum ati vazut doar Vision Efficient Dynamics si putin din vehiculul MegaCity, dar asta e doar prima imagine dintr-o noua era pentru BMW.
Noile „haine” de pe Vision Efficient Dynamics” il vor alinia cu un viitor concept BMW Project-i”.
[Sursa: Germancarforum via Scott]