Interviu in exclusivitate cu Dr. Kay Segler, Directorul Diviziei BMW M

Colegii de la BMWBLOG.com au avut privilegiul de a-l intervieva recent, in cadrul evenimentului Oktoberfest 2010 desfasurat in SUA si dedicat BMW, pe Dr. Kay Segler, seful Diviziei BMW M.
Interviul este foarte interesant si ofera multe detalii despre viitorul masinilor M. Haideti sa-l parcurgem impreuna.
BMWBLOG: Povestiti-ne despre experienta de pana acum la conducerea Diviziei BMW M
Dr. Kay Segler: Absolut fiecare zi este fascinanta. M-am alaturat echipei pe 7 mai anul trecut si daca n-as fi fost aici mi-ar fi lipsit fiecare zi.
Fascinant este in mod deosebit faptul ca alaturi de echipa am putut produce modelul M3 GTS foarte rapid. La inceput nu avea nici nume, numele l-am gasit mai tarziu.
Cealalta masina, care va fi dezvaluita putin mai tarziu in decursul anului este BMW 1M coupe. Lucram si la alte produse acum, noul M5 e in productie si va aparea anul viitor, spre sfarsitul anului. E distractiv sa construiesti o astfel de masina. In plus nu ne ocupam doar de masinile M, ci si de pachetele M Sport, de optionale, precum si de gama BMW Individual si de programul Driver Training. Si in cadrul acestor proiecte este mult de lucru.
BMWBLOG: Care este viziunea dvs. asupra viitoarelor modele BMW M?
Dr. Kay Segler: Exista anumite cerinte de care trebuie sa se tina cont, cum ar fi reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Apoi este sarcina clara de a oferi clientilor nostri „doua masini intr-una”. O masina pe care s-o conduci zilnic, dar care la o apasare a butonului M sa se transforme intr-o masina de curse. Ca si in cazul noilor X6M si X5M, si cum veti vedea si la noul M5, aveti doua masini intr-una. Ce e foarte clar este ca, asa cum am fost si pana acum, vrem sa fim cea mai tanara marca de performanta. Vrem sa fim o marca tanara. Tinerii si copiii ar trebui sa fie atrasi de aceasta marca.
BMWBLOG: Care este masina BMW preferata, dintre toate cele construite de-a lungul timpului?
Dr. Kay Segler: Sunt o multime de raspunsuri la aceasta intrebare. De exemplu sunt si motociclist, imi plac toate modelele GS. Nu poti sa pui sa concureze o motocicleta cu o masina M precum M3 E30. Apoi mai sunt o serie de masini de vis care-mi plac. Imi place mult masina pe care o conduc in prezent, un X6M rosu. E o masina fantastica si am parcurs deja 15.000 km cu ea, e o masina uimitoare.
BMWBLOG: Ok, dar ca sa restrangem putin domeniul, care este masina M preferata, dintre toate cele construite de-a lungul timpului?
Dr. Kay Segler: La acest moment, M3 GTS.
BMWBLOG: Ce principii de design tin de esenta marcii M?
Dr. Kay Segler: Un lucru e intotdeauna important, ca functionalitatea guverneaza mult designul masinilor M. De exemplu, dimensiunea prizelor de aer – si asta puteti vedea pe X6M de exemplu – nu poate fi facuta mai mica. Masina „inghite” mult aer, si in plus si aerodinamica guverneaza mare parte din design, si nu vom face compromisuri in aceasta privinta. In cazul lui M3 GTS era necesar acel spoiler pentru a asigura un plus de stabilitate pe sosea. As spune ca avem puterea designului BMW, unde avem deja o baza cu care putem lucra, si apoi adaugam functionalitate si integram totul intr-o masina M.
BMWBLOG: Cum va diferentia BMW M propulsoarele sale turbo de cele ale altor masini sport turbo?
Dr. Kay Segler: Buna intrebare, dar nu suntem aici sa ne diferentiem de competitori, ci sa indeplinim visele clientilor, punct. Consider ca am demonstrat asta cu ultima masina pe care am construit-o, cu motorul nostru turbo S63 pe masinile X6M – raspunsul in cazul acestor motoare este absolut instant, e incredibil.
BMWBLOG: Urmatoarea intrebare o reia putin pe cea anterioara – ce diferentiaza masinile M de concurenta, cum ati face separarea intre masinile M si celelalte masini sport?
Dr. Kay Segler: M-as uita la faptul ca nu suntem aici ca sa ne luptam cu concurenta, ci suntem aici ca sa fim numarul unu. Nu ne uitam in spate la ceilalti. Abordarea „doua masini intr-una” e ceva ce ne iese perfect si cred ca va reprezenta o caracteristica importanta in viitor. Exista o tendinta spre faptul ca da, poti face masini sport pure, dar care este valoarea cand ai masinile acestea sportive pure in garaj si poti sa le scoti doar o data la trei weekenduri? Unde e utilitatea acestui lucru? Nu vrem ca masinile noastre sa stea in garaj, vrem sa avem masini care sa fie conduse.
BMWBLOG: Descrieti putin „soferul M” – cum arata, cine e el? Descrieti-i putin personalitatea.
Dr. Kay Segler: Un sofer M are mare pasiune pentru masini. Are mare pasiune pentru condus si pentru a-si atinge propriile limite. Soferii M sunt nerabdatori sa mearga cu masina pe o pista de circuit. Sunt incantati de masina, dar si de personalitatea lor, pentru ca masina si soferul sunt una. E o singura personalitate in acest caz. Iar apoi acel consumator vorbeste cu prietenii sai, si le spune ca masina lui e cea mai buna din lume. Acesta e un client perfect pentru noi.
BMWBLOG: Toate masinile M se simt ‚ca acasa’ pe pista de circuit, dar unele sunt mai potrivite decat altele, greutatea fiind un factor decisiv. Vom vedea in viitor masini M mai orientate catre entuziasti, precum 1M Coupe?
Dr. Kay Segler: Da, dar nu putem discuta despre viitor, dar puteti vedea deja ca avem in plan niste idei fantastice, dar oamenii trebuie sa aibă rabdare si sa astepte.
BMWBLOG: Ne puteti spune cate ceva despre designul lui 1M Coupe?
Dr. Kay Segler: Singurul lucru pe care vi-l pot spune este ca vom prezenta o nuanta deosebita, si ca si in cazul nuantei de pe GTS, nu va fi uitata. Chiar si peste ani de zile oamenii o vor recunoaste. Acesta e singurul detaliu.
BMWBLOG: Cum reusiti sa faceti o masina M mai accesibila maselor, fara a afecta reputatia si prestigiul marcii?
Dr. Kay Segler: Cand un client tanar si cu mai putini bani vrea sa intre in randurile M, atunci el cumpara un M rulat, si sunt disponibile pe piata toate masinile M. Intrebarea e, cand cumperi un M rulat ca sa ai acces la marca M, dilueaza cu ceva marca? Nu. Asa ca asta ar putea fi o alternativa pentru soferul tanar, care se orienteaza fie la un M3 E46 rulat sau incearca noul M coupe. Acest lucru nu dilueaza marca.
BMWBLOG: Cand vine vorba de dinamica la rulare, cum se compara masinile M actuale cu predecesorii din deceniile anterioare?
Dr. Kay Segler: Unul din punctele forte este faptul ca avem pe masini multa electronica instalata, ceea ce ofera soferului siguranta in plus si timpi de reactie foarte rapizi, care la primele masini nu existau. De aceea cred ca electronica este unul din cele mai puternice elemente pe care le-am dezvoltat, si pe care vom continua sa le avem si in urmatorii ani. Electronica iti ofera un feedback mai bun, si in cazuri critice iti ofera un sistem de backup.
BMWBLOG: Cititorii nostri tanjesc dupa sentimentul brut, pur, nealterat al primelor masini M cum ar fi E30, unde esti foarte conectat cu drumul si simti fiecare pietricica in volan. Lucrul asta iti ofera pasiunea si emotia pentru masina. Vom vedea in viitor masini M care vor avea acest feeling, care vor avea latura aceasta bruta?
Dr. Kay Segler: Cealalta masina cu o astfel de abordare este M1. Cel mai probabil ca masinile viitoare nu vor fi la fel de pure ca acelea initiale, asa ca v-as sfatui sa cumparati una din acele masini initiale. Nu poti sa repeti acele masini, si asta din multe motive – in primul rand reglementarile actuale nu ar permite acel design. De aceea merita sa cumperi un M E30.
BMWBLOG: Sunt masinile M construite diferit de masinile de serie BMW? De exemplu, exista parti din ele care sunt realizate manual? Sau care sunt pregatite intr-o locatie separata?
Dr. Kay Segler: Am integrat aproape toata productia masinilor, cu exceptia lui M3 GTS, de exemplu. Am facut acest lucru pentru ca ne salveaza astfel de niste costuri si nu afecteaza deloc calitatea. In plus nu e necesar sa mai faci ‚push’ in piata pentru masini. Odata ce ai o fabrica doar pentru masinile tale si ramai fara cerere, trebuie sa faci ‚push’ si asta distruge valoarea masinii. De aceea suntem fericiti ca putem integra productia in uzine. Deoarece cererea depaseste asteptarile, pentru cei de la uzina nu e nicio problema sa faca asta pentru noi.
BMWBLOG: Asadar mai exista vreun model de motor asamblat manual? Se mai face ceva manual, sau acest lucru e de domeniul trecutului?
Dr. Kay Segler: Da de exemplu pe M3 GTS, acestea sunt pregatite in prealabil in fabrica si apoi sunt transportate in fabrica noastra pentru finalizare.
BMWBLOG: Divizia M are vreo influenta asupra designului initial al masinilor, astfel incat sa se potriveasca cu dinamica M in eventualitatea construirii unei masini M? De exemplu, in cazul designului noului BMW Seria 3, are Diviza M vreun cuvant de spus in desenarea formei noii masini astfel incat mai tarziu sa fie mai potrivita pentru o masina M de performanta?
Dr. Kay Segler: Nu prea – formele initiale ale unui Seria 3 sau Seria 5 sunt dezvoltate in mod independent, dar toate masinile BMW au in ele sportivitatea inclusa. Asa ca nu ai nevoie de spoilere ca sa o faci sportiva. Acest lucru e deja in genele fiecarei masini BMW, si din acest motiv e destul de usor sa construiesti pe aceasta baza solida.
BMWBLOG: Cam cat dureaza procesul de design in cazul constructiei unei masini M?
Dr. Kay Segler: Depinde. Nu facem compormisuri, si din acest motiv lansam masinile mai tarziu decat modelul de serie, cum vedeti ca e cazul cu noul M5, deoarece nu vrem sa facem compromisuri. In cazul lui Seria 1 M Coupe am fost foarte, foarte rapizi – as spune extrem de rapizi. Ne-am asumat niste riscuri dar ne-am descurcat penru ca suntem o echipa mica, nu exista ierarhie. Practic ideea de baza a aparut in iunie/iulie anul trecut, de a face ceva in genul acesta si pe care sa-l lansam in primavara viitoare. Asadar echipa a realizat o treaba foarte buna.
BMWBLOG: Editia limitata M3 GTS reprezinta un succes important, prin vanzarea sa in totalitate inainte de terminarea productiei. Vom mai vedea si alte astfel de masini M gata de curse pe lista de planuri?
Dr. Kay Segler: Mai intai de toate, secretele raman secrete cand sunt bine pastrate. In general exista potential pentru toate editiile foarte specifice, si atata timp cat consumatorii vor sa aibă ceva, il vor obtine. In momentul de fata nu avem un astfel de proiect concret, dar exista apetit pentru asa ceva.
BMWBLOG: Cum ati descrie M intr-un singur cuvant?
Dr. Kay Segler: Pur.
BMWBLOG: Pe cine vedeti drept cel mai apropiat concurent al Diviziei M?
Dr. Kay Segler [razand]: BMW se accepta ca raspuns?
BMWBLOG: Pe masura ce devin mai importante problemele legate de mediu si de emisii poluante si consum de carburant, se cauta noi tehnologii de propulsie. Va adopta Divizia M tehnologii alternative precum diesel-ul sau sistemele hibride?
Dr. Kay Segler: Am anuntat deja ca in cazul noului M5 vom reduce consumul cu 20 pana la 25%. Dar suntem lideri clari in fata concurentei. Tehnologiile noastre sunt analizate prin prisma faptului daca se potrivesc sau nu tintelor noastre. Cand adaugi o greutate prea mare, de exemplu in cazul unui hibrid, adaugi si multa greutate masinii, ceea ce reduce manevrabilitatea.
Intrebarea legata de diesel este foarte interesanta insa. Atata timp cat piata noastra principala, SUA, are o problema in a intelege potentialul diesel-ului, acest lucru limiteaza posibilitatile de a face ceva in aceasta privinta. Motoarele diesel sunt niste motoare fascinante, dar SUA este cea mai mare piata a noastra.
Iar motoarele diesel au potential pentru circuit, am castigat curse de anduranta de 24 ore cu masinile noastre diesel timp de multi ani pe circuitul de la Nurburgring. Ajutati-ne sa educam celelalte piete referitor la potentialul diesel-ului!
BMWBLOG: In calitate de mari fani diesel, ne vom stradui sa facem asta.
Va multumim pentru timpul acordat si asteptam cu nerabdare viitoarele produse M!
