Randare: BMW X1M

Primele zvonuri legate de un posibil model BMW X1 M au aparut la inceputul acestui an, cand sursa BMW Scott27 a relatat despre planurile BMW de a construi o versiune M a popularului X1 Activity Vehicle.

Iata raportul publicat anterior:

„BMW X1 este la momentul actual cel mai bine vandut SAV din Europa. Exista liste de asteptare pentru clientii europeni, iar clientii americani trebuie sa astepte pana in 2012 datorita cererii mari pentru X1 in Europa. BMW a lansat modelul X1 in Europa in luna noiembrie 2009. Numarul de unitati vandute pana acum se apropie rapid de 200.000, ceea ce indica popularitatea in crestere a noului model.

Deja a fost luata in calcul o versiune M a lui X1, in cazul in care modelul are succes in perioada considerata de doi ani de la lansare. Acum ca BMW X1 a trecut de aceasta perioada cu brio, BMW merge mai departe catre X1 M dar si catre viitoarea generatie BMW X1.

BMW X1M va fi produs pentru o perioada de circa doi ani, si este de asteptat ca acesta sa deschida calea catre succesorul lui BMW 1M Coupe, noul BMW M2.

Ca si BMW X3M si viitorul M3, X1M va sta la baza viitorului M2, care ca si M3 va utiliza un motor cu sase cilindri. BMW M2 va trece la patru cilindri dar va fi inca cea mai puternica motorizare, peste 135i/235i.

Modelul X1 a fost testat si cu motorul N54 ce echipeaza 1M, dar datorita reglementarilor privind emisiile poluante in anumite tari, BMW M a lucrat la motorul twin-power turbo cu patru cilindri, care a fost testat pe un X1.

Oficialii BMW au condus un prototip X1 – masina de presa – in nuantele Vermillion Red si Marakesh Brown, dar caruia i-au fost aduse multe modificari. Partea inferioara a kitului aerodinamic a fost indepartata, ecartamentul a fost marit, iar in spate au fost instalate doua tevi mari de evacuare. Motorul cu patru cilindri este in faza experimentala si are o putere usor mai mare decat 1M si aproape cat M3 E46. (343BHP). BMW nu a crescut mai mult puterea in principal pentru ca masina sa ramana accesibila; desigur ca M2 va fi modelul entry-level BMW M, dar vor mai exista posibilitati de a imbunatati masina pe viitor.

In ce priveste designul lui X1M, sunt disponibile la acest moment doar cateva schite, dar se pare ca partea laterala a modelului X1 le permite designerilor sa fie foarte creativi. Arcurile rotilor pe puntea fata ies in exterior in mod similar celor de la BMW 1M. Si partea spate urmareste aceeasi idee, astfel ca X1M arata „umflat”, iar arcurile rotilor sunt evazate.

Kitul aerodinamic este inspirat de 1M, mai ales la partea frontala, desi nu extrem de agresiv, dar suficient cat sa fie usor de recunoscut ca model M. ”

Randarea de mai sus pare sa aiba la baza speculatiile mentionate de Scott27 si ia in calcul cateva din elementele M prezente la 1M („air curtain”) si la noul M5 (rotile).

La acest moment nicio alta sursa BMW nu a confirmat planurile legate de X1 M, dar va vom tine la curent pe masura ce aflam mai multe detalii.

[Sursa: blogbmw.fr ]

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account