Serviciile BMW Proactive Care eficientizează costurile pentru întreținerea automobilului

BMW Proactive Care

Serviciile BMW Proactive Care mențin standardele premium de calitate care definesc modelele BMW, asigurând o întreținere eficientă și facilă a automobilelor. Serviciile de îngrijire proactivă și preventivă sunt oferite exclusiv de service-urile dealerilor autorizați de BMW Group în România. Și ajută posesorii de modele BMW noi sau din generații anterioare să mențină starea tehnică a automobilelor în parametri optimi, ceea ce se reflectă și în valoarea de revânzare.

Serviciile BMW Proactive Care fac ușoară respectarea intervalelor de service, precum și comunicarea cu service-ul și programarea inspecțiilor tehnice. Iar avantajul major este faptul că, mulțumită senzorilor și funcțiilor de conectivitate, modelele BMW pot detecta și evalua chiar și singure uzura sau eventualele defecțiuni încă din stadiul incipient. Astfel, se evită agravarea problemelor tehnice, iar timpul și costurile necesare reparațiilor și schimbărilor de piese sunt reduse cel mai eficient nivel. De asemenea, posesorii de modele BMW pot selecta un partener de service BMW spre care mașina să transmită în timp real informații despre statusul său tehnic, pentru ca evaluarea unor funcționări sub standard să fie precisă și rapidă.

Practic, serviciile BMW Proactive Care monitorizează uzura în funcție de gradul în care survine la fiecare automobil în parte. Iar asta înseamnă o bună întreținere a mașinii și între intervalele reviziilor tehnice periodice, deoarece senzorii modelelor BMW depistează ritmul de uzură care survine diferit la fiecare automobil, din cauza condițiilor diferite de utilizare. Toate aceste funcții sunt optimizate și amplificate acum de BMW și prin implemetarea inteligenței artificiale. Iar pe baza acestui spectru de servicii și instrumente digitale, dealerii autorizați BMW pot să propună clienților oferte de service personalizate.

Automobilele BMW sunt echipate cu o rețea amplă de senzori care monitorizează starea de funcționare a mașinii

Întreținerea ideală a unui automobil presupune prevenirea uzurii sau detectarea acesteia în stadiul de început. Pentru că astfel rezolvarea problemelor se face ușor, rapid și implicit mai puțin costisitor. De altfel, acesta este și rolul intervalelor stabilite de constructorii auto pentru inspecțiile și reviziile tehnice periodice.

Dar uzura poate să survină în ritm diferit la fiecare automobil, în funcție de condițiile în care este utilizat. Din acest motiv, BMW a echipat modelele sale cu o multitudine de senzori și sisteme care le permite să își realizeze singure monitorizarea și chiar și diagnosticarea parametrilor de funcționare. Așadar, mașina își evaluează continuu standardele de funcționare ale componentelor sale diverse. Iar când anumite elemente sau sisteme nu funcționează în parametri optimi, automobilul afișează inclusiv notificări în sistemul infotainment, pentru ca șoferul să știe că au fost detectate uzuri, problemele tehnice sau funcționări sub standardul ideal stabilit de BMW. Desigur, rețeaua de senzori furnizează informații pe baza cărora automobilul notifică și când este recomandată o inspecție tehnică sau se apropie un anumit termen pentru revizia tehnică.

Însă, mai mult de atât, automobilele BMW dispun de cele mai avansate funcții de conectivitate, ceea ce eficientizează și facilitează îngrijirea tehnică încă din stadiul incipient al unor eventuale defecțiuni sau uzuri. BMW a dezvoltat pentru modelele sale conceptul Condition Based Service (CBS), care se referă la algoritmii cu ajutorul cărora se evaluează constant informațiile colectate despre parametri de funcționare ai autoturismului. Acești algoritmi constată dacă este necesară o programare în service. Iar în acest caz, automobilul BMW transmite automat date despre statusul său tehnic către service-ul dealerului autorizat BMW pe care clientul l-a selectat prealabil.

De exemplu, plăcuțele de frână sunt componente care trebuie schimbate la intervale prestabilite. Dar sunt componente a căror uzură survine diferit în funcție de solicitările intense, stilul de condus și condițiile în care rulează mașina. Senzori speciali evaluează permanent uzura plăcuțelor de frână. Iar prin intermediul funcțiilor de conectivitate, această informație este transmisă către service-ul autorizat BMW, pe care l-a selectat posesorul mașinii. Aceste informații permit tehnicienilor din service-ul autorizat BMW să realizeze o evaluare de la distanță. Iar dacă uzura este avansată, reprezentanții service-ului contactează posesorul acelui model BMW pentru a se recomanda programarea unei vizite în service și realizarea unei inspecții tehnice. În acest mod se poate evita ca uzura să devină avansată și să afecteze abilitățile dinamice ale mașinii și implicit siguranța din timpul condusului. Totodată, fiindcă inspecția și intervenția tehnică au loc din timp, se evită agravarea unei defecțiuni sau uzuri și, deci, reparațiile sau schimbarea de piese vor dura mai puțin și vor costa mai puțin.

Acești senzori, împreună cu funcțiile de conectivitate, au un rol esențial pentru monitorizarea și diagnosticarea uzurii sau problemelor tehnice de la un nivel de început. Și permite depistarea necesității de a schimba unele componente care s-au uzat mai repede decât este prefigurat în mod obișnuit de către constructorul BMW. Pentru că uzura survine diferit de la automobil la automobil. Iar asta se întâmplă deoarece pot să difere major condițiile de utilizare, solicitările, stilul de condus.

Întreținerea mașinii în parametri de funcționare optimi înseamnă și că te vei bucura de plăcerea de a conduce la standardele înalte pentru care sunt apreciate modelele BMW.

Serviciile BMW Teleservices și BMW ConnectedDrive transmit către service-urile BMW informații în timp real despre starea automobilelor și permit o mentenanță facilă și eficientă

Funcțiile de conectivitate avansată ale modelelor BMW permit ca informațiile colectate de senzorii care monitorizează starea tehnică să fie transmise către partenerul de service BMW preferat de client. Transmiterea datelor despre statusul tehnic al autoturismului este intermediată de serviciile BMW Teleservices și BMW ConnectedDrive. Prin intermediul contului BMW ConnectedDrive sau al aplicației My BMW, clientul selectează un service preferat din rețeaua autorizată de BMW Group la nivelul României. Iar către acest partener de service sunt transmise informațiile în timp real. Astfel, tehnicienii BMW evaluează rapid gradul de urgență pe care îl impune funcționarea sub parametri optimi a unor componente.

Așadar, se poate evita producerea sau agravarea unor probleme de ordin tehnic. Iar clientul știe clar în ce măsură poate circula în siguranță cu automobilul și poate programa din timp o vizită în service, deoarece eventualele situații tehnice pot fi rezolvate înainte de a deveni o urgență.

Sunt evitate în acest mod defecțiuni majore, care înseamnă reparații de durată și se traduc în costuri ridicate. De asemenea, pentru că nu se ajunge la situații de urgență, clientul programează vizita în service în mod flexibil și confortabil, în funcție de propriul program și de bugetul de care dispune. Iar când mașina este dusă în service se evită așteptarea unei piese de schimb, deoarece service-ul știe pe baza informațiilor primite de la automobilul BMW ce piese ar trebui comandate. Bineînțeles, service-ul autorizat BMW comunică în mod transparent clientului atât prețul pieselor de schimb, cât și al operațiunilor pe care le implică schimbarea acestora. Iar programarea în service și schimbarea pieselor au loc doar după ce clientul își oferă acordul.

Comunicarea cu service-ul preferat precum și programarea în service sunt facilitate de serviciile BMW ConnectedDrive și de aplicația My BMW

Automobilele BMW sunt echipate cu o cartelă SIM și oferă acces la funcții de conectivitate avansate. Pe de o parte, automobilele BMW oferă pasagerilor acces la internet, pentru device-uri precum smartphone, tablete și laptop-uri. De asemenea, conectivitatea online aduce și avantajul faptului că sistemul infotainment al mașinii primește constant actualizări over-the-air. Iar BMW ConnectedDrive oferă acces atât la descărcarea aplicațiilor de infotainment, cât și la activarea unor funcții suplimentare pentru confort, siguranță sau ținuta de drum. Cu alte cuvinte, conectivitatea menține automobilul în pas cu evoluțiile tehnologiilor și permite clienților să activeze dotări opționale și după ce au achiziționat un model BMW. Sunt avantaje care contribuie la rândul lor la menținerea prețului de revânzare a automobilului la un nivel cât mai înalt.

De aceste beneficii ale BMW ConnectedDrive se bucură și posesorii modelelor din generații anterioare. Fiindcă, automobilele BMW primesc periodic actualizări de software începând cu a 7-a generație a sistemului de operare. Serviciile BMW Proactive Care au devenit active prima oară tot cu modelele care au sistemul de operare 7 (începând cu versiunea 07/2019). Iar modelele BMW produse în prezent utilizează generațiile 9.5 și 10 ale sistemului de operare și aduc funcții suplimentare, fiindcă BMW dezvoltă mereu serviciile oferite clienților săi.

Practic, la momentul achiziționării unui model BMW nou sau rulat, utilizatorul își creează gratuit contul BMW ConnectedDrive sau se conectează la cel deja creat pe baza seriei de șasiu a automobilului. De asemenea, descarcă gratuit aplicația My BMW din Apple Store sau Google Play Store. Aplicația My BMW este funcțională pentru autoturismele BMW produse începând din 2014 și oferă nu doar posibilitatea de a controla o varietate de funcții ale automobilului de la distanță, precum climatizarea, blocare/deblocare portierelor, localizare, trimitere de destinații pentru sistemul de navigație etc.. Prin intermediul aplicației se înlesnește și comunicarea cu service-ul, programarea în service și implicit întreținerea mașinii în mod confortabil și eficient. Fiindcă posesorul de BMW poate selecta partenerul de service preferat din rețeaua dealerilor autorizați BMW. Și își poate da acordul ca automobilul să trimită către acest service date în timp real despre statusul tehnic, tocmai pentru a se analiza rapid eventuale probleme tehnice. Selectarea service-ului BMW preferat se face din aplicația My BMW, dar și direct din portalul BMW ConnectedDrive sau din mediul iDrive afișat de ecranul central din planșa de bord a modelului BMW.

Odată ce se înregistrează în aplicația My BMW și în contul BMW ConnectedDrive, utilizatorul va vedea toate funcțiile și opțiunile disponibile pentru propriul automobil (în funcție de anul de producție, model și nivel de echipare). Totodată, trebuie introduse adresa de e-mail şi numărul de telefon, astfel că utilizatorul va putea să primească notificări de la service sau despre actualizări disponibile atât prin aplicația My BMW, cât și prin SMS și e-mail, în completarea notificările pe care le afișează sistemul iDrive. Bineînțeles, utilizatorul selectează notificările pe care dorește să le primească.

Aplicația My BMW facilitează programarea în service și verificarea stării tehnice a mașinii, dar și intermediază asistența în cazul defecțiunilor tehnice și accidentelor

Aplicația My BMW pentru smartphone este un instrument foarte util în accesarea și eficientizarea serviciilor de îngrijire proactivă și preventivă. În primul rând aplicația permite utilizatorului să verifice oricând de la distanță statusul tehnic al automobilului. Poți verifica nu doar cât combustibil ai, sau cât de încărcată este bateria modelului electric. Aplicația îți permite să verifici inclusiv nivelul uleiului din motor și al lichidului de frână, presiunea în anvelope precum și alți parametri. Așadar, ai confirmarea că oricând pornești la drum mașina funcționează în condiții optime.

Dar, aplicația transmite utilizatorului și o diversitate de notificări, care contribuie la îngrijirea ideală dar și ușoară a autoturismului. Astfel, posesorul de BMW știe mereu când se apropie termenele pentru inspecții tehnice, sau când sunt disponibile actualizările over-the-air pentru software. Pentru aceste actualizări ale sistemului de operare se poate da acordul prin aplicația My BMW, ceea ce înseamnă că posesorul de BMW nu trebuie să se deplaseze la service pentru realizarea acestui update.

De asemenea, când trebuie făcută o programare în service, posesorul de BMW poate selecta service-ul dorit fie din aplicația My BMW, fie din site-ul oficial bmw.ro. Harta tuturor partenerilor de service BMW din România, precum și formularul pentru programarea în service se accesează și se completează intuitiv atât în aplicație, cât și în site-ul bmw.ro. Cu doar câteva click-uri, utilizatorul selectează service-ul preferat, operațiunile dorite, precum și ziua și ora când dorește să realizeze vizita în service. Desigur, interfața digitală prezintă clar intervalele libere din programul service-ului selectat.

În egală măsură, aplicația My BMW sporește și siguranța în cazul defecțiunilor tehnice sau al accidentelor. Deoarece apelarea serviciilor de asistență în caz de defecțiune sau accident se poate realiza și prin intermediul aplicației My BMW, nu doar prin apăsarea butonului SOS din plafonieră, apel telefonic sau sistemul iDrive. De altfel, serviciul de asistență BMW în cazul unui accident apelează oricum automat clientul când este detectat un accident. Este o funcție utilă, care crește siguranța și poate salva vieți, mai ales când șoferul sau pasagerii nu pot apela singuri serviciile de urgență din cauza gravității accidentului. Această funcție de apelare automată a serviciului de asistență BMW este posibilă tot mulțumită numeroșilor senzori care echipează modelele BMW și depistează instantaneu un eventual impact. La fel de importantă este și conectivitatea, care ajută la localizarea mașinii. Drept urmare, serviciul de asistență BMW în caz de accident știe unde se află automobilul, cheamă imediat serviciile de urgență la acea locație, indiferent dacă se află în România sau în altă țară. Bineînțeles, reprezentantul serviciului de asistență BMW îndrumă șoferul și pasagerii prin apelul telefonic în mașină sau prin aplicație despre ce trebuie să facă până ajung serviciile de urgență.

Aceleași funcții de asistență sunt puse la dispoziția posesorilor de BMW și în cazul defecțiunilor. De altfel, reprezentanții service-ului BMW pot rezolva situații tehnice chiar și online, de la distanță, dacă este vorba de exemplu despre o problemă de software. Reprezentanții service-ului apelat sau selectat de client oferă îndrumări, explică dacă problema tehnică permite continuarea deplasării. Iar dacă mașina nu poate rula este trimis un echipaj de asistență și se pune la dispoziția clientului și serviciul de tractare.

Inteligența artificială contribuie la personalizarea serviciilor BMW Proactive Care pentru fiecare client și automobil

Având în vedere că uzura automobilelor diferă în funcție de utilizare, iar preferințele clienților sunt la fel de variate, BMW pune accent și pe dezvoltarea modalităților prin care poate oferi servicii personalizate pentru fiecare client. În acest scop, BMW inovează aplicând avantajele inteligenței artificiale pentru a optimiza și personaliza serviciile BMW Proactive Care. Noua generație a sedanului de clasă business BMW Seria 5 este primul model de serie care integrează inteligența artificială în funcțiile pentru îngrijire proactivă și preventivă.

Inteligența artificială reprezintă o capacitate sporită substanțial în primul rând pentru evaluarea și corelarea informațiilor primite de la rețeaua formată din sistemele de siguranță și senzorii care monitorizează funcționarea automobilelor BMW. Funcțiile inteligenței artificiale se transpun în evaluări tehnice care sunt mai precise și se realizează mai rapid. Așadar, se estimează cu acuratețe gradul de uzură și parametrii de funcționare a pieselor, precum și termenele la care ar trebui realizate inspecții tehnice, revizii și înlocuiri de piese. Informațiile transmise service-ului sunt exacte, iar inteligența artificială joacă un rol inclusiv în facilitarea comunicării între posesorii de modele BMW și service-urile din rețeaua dealerilor autorizați. Implementarea inteligenței artificiale ajută partenerii de service BMW să prefigureze cu precizie termenele la care mașinile au nevoie de mentenanță. Iar clienții au posibilitatea de a selecta opțiuni și preferințe referitoare la funcțiile de îngrijire proactivă și preventivă. Totodată, clienții specifică și service-ul preferat din rețeaua națională a dealerilor autorizați de BMW. Drept urmare, partenerii de service BMW cunosc cu acuratețe starea tehnică a mașinii, precum și preferințele clienților. Iar pe baza acestor repere pot propune oferte de service personalizate pentru fiecare client.

Ne aflăm acum doar la începutul erei în care inteligența artificială deschide un nou orizont pentru optimizarea serviciilor. Iar BMW este un pionier în acest domeniu și va dezvolta constant funcțiile de care vor beneficia clienții pentru o îngrijire mai eficientă a automobilului.

Desigur, în tot acest parcurs de dezvoltare, colectarea informațiilor de către senzorii mașinilor, transmiterea lor către service-urile dealerilor autorizați BMW, precum și utilizarea inteligenței artificiale respectă normele GDPR (General Data Protection Regulation) impuse în Uniunea Europeană, precum și legislațiile de la nivelul fiecărei țări.

Serviciile de îngrijire proactivă și preventivă oferite de BMW mențin prețul de revânzare al automobilelor la o cotă cât mai elevată

Calitatea unui automobil și fiabilitatea sa depind și de standardele serviciilor de care dispun posesorii de automobile pentru o îngrijire optimă și eficientă. Iar serviciile BMW Proactive Care stabilesc un etalon în acest scop, oferind proceduri și tehnologii menite să prevină defecțiunile și uzura, precum și să depisteze și să rezolve situațiile tehnice încă din stadiul incipient. De asemenea, serviciile BMW Proactive Care fac ușoară și confortabilă respectarea intervalelor prestabilite pentru inspecțiile tehnice periodice.

Iar faptul că serviciile BMW Proactive Care sunt oferite exclusiv de service-urile dealerilor autorizați BMW înseamnă că autoturismele mărcii bavareze beneficiază de operațiuni tehnice la cele mai înalte standarde impuse de BMW Group la nivel mondial. Service-urile dealerilor autorizați BMW utilizează doar piese de schimb originale BMW, ceea ce este esențial pentru menținerea automobilului la parametrii premium de siguranță, dinamism, confort și fiabilitate pentru care a fost proiectat fiecare BMW. Totodată, aparatele pentru diagnosticare pe care le utilizează service-urile dealerilor autorizați BMW au fost proiectate special pentru gama de modele a constructorului BMW. Procedurile din service urmează la rândul lor normele stricte implementate de BMW pe plan internațional. Iar aceste atuuri sunt puse în practică de experiența tehnicienilor BMW, care participă frecvent la cursuri de specializare.

Acest cumul de avantaje oferite de serviciile BMW Proactive Care se regăsesc într-o întreținere facilă și eficientă a modelelor BMW, ceea ce garantează menținerea fiabilității, siguranței și abilităților dinamice. Drept urmare și valoarea de revânzare a autoturismului este menținută la cote cât mai înalte. Iar noul cumpărător și posesor al modelului BMW se poate conecta la aplicația My BMW și la serviciile BMW ConnectedDrive, beneficiind în egală măsură de acces la serviciile de întreținere preventivă și proactivă oferite de service-urile dealerilor autorizați de BMW, indiferent dacă mașina a fost cumpărată din România sau dintr-o țară străină.

Vă invităm să descoperiți toate detaliile despre BMW Proactive Service accesând site-ul oficial bmw.ro, unde veți găsi și harta interactivă cu toată rețeaua dealerilor autorizați de pe teritoriul României.

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account