Racing MIMI încheie 2022 ca ajutor pentru Moș Crăciun

Racing MIMI

Racing MIMI EVO încheie aventura 2022 acasă la Engage Engineering, la Brașov, pregătit pentru Crăciun. Este un proiect românesc de motorsport, care a scris mai multe premiere mondiale și ajunge la final de an după un sezon cu mai multe performanțe remarcabile.

Încă o dată, este agitație noaptea târziu la Engage Engineering. Racing MIMI încheie sezonul cu un proiect special de Crăciun. Dacă până acum a primit îmbunătățiri de performanță la garajul din Brașov, Racing MIMI primește acum o transformare de sărbători cu 1060 de lumini LED şi un pom de Crăciun.

Maşina de curse a înlocuit sania şi renii Moşului pentru o şedinţă foto realizată de Flavius Croitoriu pe străzile pitoreşti din centrul Braşovului şi pe celebrul drum spre Poiana Braşov care găzduieşte două etape în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă. Moş Crăciun a fost urmărit personal proiectul şi s-a declarat foarte impresionat de dinamica Racing MIMI. A fost ultimul proiect înainte ca MIMI, primul MINI electric de curse din istorie, să se retragă, de sărbători, în garajul Engage Engineering.

Racing MIMI în 2022

Proiectul Racing MIMI, primul MINI Electric de curse din istorie, este deja în al treilea an. 2022 a început cu o transformare, primind un pachet extins de îmbunătățiri la Engage Engineering, astfel că MIMI a devenit Racing MIMI EVO. Apoi a urmat o agendă plină, 15 curse în 3 campionate și 9 evenimente importante în afara competițiilor. La Engage Engineering au fost multe nopți albe urmate de mii de kilometri parcurși cu MIMI pe platformă spre diverse destinații și multe weekenduri de competiții.

 Transformarea MIMI către MIMI EVO

Pe tot parcursul anului, Engage Engineering a lucrat la transformarea MIMI pe multe planuri. Masa a fost redusă cu peste 150 kg, coborând la 1270 kg. Aici se remarcă ușile din fibră de sticlă și plexi, fără ramă, păstrând spiritul modelului. Interiorul a fost transformat pentru a corespunde unei mașini de curse, cu reducerea afișajelor și butoanelor. A fost adăugat un sistem de răcire suplimentar.

Poate cel mai important este diferențialul față cu alunecare limitată și raport de BMW i3s, dezvoltat împreună cu compania germană Drexler. Acesta este disponibil pentru a fi comandat de pe siteul companiei și devine astfel una dintre primele piese de tuning de performanță pentru un automobile electrice din clasa mică și compactă (BMW i3/i3s și MINI Cooper SE) pe piața mondială. Premiera este o dovadă frumoasă a forței de transformare pe care motorsportul o are în lumea automobilului – o inițiativă românească generează o premieră de tuning în lumea electricelor.

Performanțe sportive valoroase

După multe emoții, multă muncă, efortul a fost cu adevărat recompensat. A fost cel mai bun an competițional, cu o serie de performanțe istorice.

Jurnalistul Andrei Barbu a fost pilotul în Campionatul Național de Viteză în Coastă, principala competiție în care a fost prezent MIMI. Față de performanțele din 2021, MIMI a coborât constant timpii, chiar și cu peste jumătate de minut. O dovadă a îmbunătățirilor tehnice, dar și a unei strategii tot mai bune de pilotaj. Cea mai bună performanță a fost o clasare pe locul al optulea și primele puncte pentru MIMI la Open în cursa de la Măghirani. Horia Platona, inginerul-șef al proiectului, l-a înlocuit pe Andrei în două etape, o șansă de teste foarte valoroasă în dezvoltarea proiectului, cu participări la Câmpulung și Harghita.

Campionatul Național de Super Slalom a fost deschis la Mangalia, cu participarea, deja tradițională, a lui Ciprian Lupu. Pentru echipă, Ciprian este mereu inspirație de curaj și dedicație. Este primul pilot cu dizabilități care a concurat în România. Are deja un titlul la debutanți în Campionatul Național de Raliuri unde și-a concentrat participările și în 2022. Din 2023 crește viteza, venind la start cu un model Clio Rally5.

Horia Platona a continuat participările cu trei curse la Super Rally. Cea mai importantă performanță a venit la București, cu un loc trei în clasa două roți motrice, împotriva unor competitori importanți. Performanța a venit într-o luptă a sutimilor cu piloți cu palmares valoros, majoritatea pilotând automobile pe benzină, de putere similară, în pregătire de cursă după specificații de fabrică. Rezultatul a marcat o premieră importantă în România – primul podium al unei electrice în luptă directă cu automobile convenționale într-o competiție de vârf a Federației Române de Automobilism Sportiv.

În noul Campionat de Vehicule Electrice, organizat după regulamentul etapelor de Super Slalom, MIMI a participat la patru etape cu un total de nouă piloți. De fiecare dată a câștigat clasa de sub 250 CP și a obținut cel puțin locul al doilea în clasamentul Sport și Open – singurii competitori puternici fiind modelele cu o putere de două sau trei ori mai mare. La Ploiești, Horia Platona a concurat alături de câștigătorii British Challenge din campionatul de sim racing Racing League Romania, Dragoș Simion și Mihai Șuțeanu, obținând în total șase clasări pe podium și trei victorii în 3 categorii. La următoarele etape, alături de Horia Platona au participat Dr. Josef Reiter, director general BMW Group România, dar și oamenii de media Marian Andrei, Alexandru Hash și Cornel Șocariciu. Un alt moment special a fost marcat la Pitești, când jurnalistul Constantin Ciobanu a participat alături de fiica lui, Irina, în vârstă de numai 11 ani.

În afara competițiilor

MIMI a avut o agendă plină și în afara competițiilor, cu abordări foarte variate, ducând povestea mai departe către grupuri-țintă foarte diferite.

Racing MIMI și-a păstrat titlul neoficial de „cea mai rapidă galerie de artă din lume”. În colaborare cu Galeria de Artă Galateca, a primit pe acoperiș o lucrare realizată de artistul Bogdan Cazacincu. A fost pentru prima dată când a fost realizată o pictură live, direct pe acoperișul mașinii.

La Poli Auto Fest, MIMI s-a prezentat și a inspirat comunitatea de studenți, în timp ce la Brand Minds a avut o scenă specială în cadrul celui mai mare eveniment de business din Europa Centrală și de Est. Aici a fost marcată o altă premieră – un slalom spectaculos folosind ca decor cea mai puternică instalație indoor de lasere din România. Invitat special a fost Horia Tecău, unul din cei mai valoroși jucători de tenis din istoria României.

În cadrul unui parteneriat unic, MIMI a fost prezentat pe scena TEDx Băneasa cu o poveste despre angajamentul de autodepășire. În același timp, a promovat evenimentul cu o inscripționare specială.

MIMI a mai fost prezentat la Transilvanya Challenge Sibiu, o competiție de regularitate pentru automobile electrice, dar și într-o serie de evenimente pentru invitați speciali și presă. Notabilă este o altă premieră – la invitația MINI Polonia, MIMI a avut mai multe demonstrații pentru clienți și presă pe un circuit de lângă Varșovia, alături de modele John Cooper Works. A fost prima prezență internațională de acest fel a unui automobil de curse. Proiectele s-au încheiat în noiembrie, când o echipă de televiziune din Portugalia a filmat cu MIMI la București.

În total, zeci de mențiuni și prezentări în presă, la televiziuni, reviste de specialitate și online, dar și sute de mențiuni în social media au făcut cunoscută povestea MIMI la nivel internațional către mai multe zeci de milioane de oameni. Fără deschiderea media, proiectul nu ar fi putut avea succes.

Cu numărul de concurs 128, MIMI a făcut o incursiune specială în istorie – este numărul primei participări a lui Niki Lauda într-o competiție. A fost în 1968, cu un Mini, într-o cursă de coastă.

Racing MIMI a inspirat – Sorin Ghişoi, pionierul participărilor electrice în competiţiile naţionale, a renunţat la primul său proiect electric pentru a semna mai multe participări cu un MINI Cooper SE pregătit de echipa sa. În acelaşi timp Engage Engineering se pregăteşte de lucru la un nou MINI Cooper SE în 2023.

 

Echipa proiectului Racing MIMI

Șirul lung de proiecte, performanțele valoroase și multele premiere speciale nu ar fi fost posibile fără o echipă cu adevărat specială. Anya Maria Gherghina a venit cu proiecte creative și a asigurat coordonarea proiectului. Alături de cei 11 piloți din acest sezon, echipa Engage Engineering a pregătit excelent Racing MIMI EVO. Aceasta a fost alcătuită din Horia Platona, Andrei Necula, Costin Păunescu, Andrei Kerekes și Liviu Nossa. Consultanță și suport tehnic din partea BMW România a oferit Vlad Schirca.

Tot parte din echipă au fost partenerii din acest an. Renovatio e-charge, cea mai mare rețea de stații de încărcare din România, a dat energie proiectului. UniCredit Leasing, cu multe proiecte în motorsport, a fost un susținător valoros și partener în proiectul special Brand Minds. Michelin a asigurat anvelopele proiectului, în mai multe momente pe circuit sau chiar în competiții MIMI strălucind chiar și cu anvelope de stradă Michelin Pilot Sport.

2022 se încheie pentru Racing MIMI la garajul Engage Engineering după un alt proiect care s-a încheiat târziu, în noapte. De această dată însă nu a mai fost vorba de viteză, ci despre sărbători.

Echipa vă urează Sărbători Fericite și vă mulțumește că sunteți alături de noi!

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account