BMW Group raportează o creştere puternică în Europa şi SUA, cu un plus semnificativ al vânzărilor de automobile electrice la nivel mondial

Cu un total de 586.149 de automobile livrate clienţilor, livrările globale ale BMW Group au fost în mare măsură în conformitate cu anul precedent (-1,4%), în ciuda cererii reduse din China. În primele trei luni ale anului 2025, BMW Group a înregistrat creştere în Europa (+6,2%) şi în SUA (+4,0%), în special. În afara Chinei, creşterea a ajuns la +5,9%.
BMW Group îşi continuă accelerarea cu succes a mobilităţii electrice în 2025, navigând într-un mediu de piaţă volatil cu un portofoliu de produse atractiv. În primele trei luni ale anului, BMW Group a livrat un total de 109.516 automobile electrice BMW, MINI şi Rolls-Royce (+32,4%) către clienţii din întreaga lume. Vânzările de automobile electrice au înregistrat o creştere deosebit de puternică în Europa (+64,2%).
„Strategia de deschidere tehnologică a BMW Group se dovedeşte a fi de succes. Produsele noastre cuceresc clienţii din întreaga lume prin toate tehnologiile de propulsie, cu un impuls pozitiv determinat, în special, de noile modele MINI – în special variantele electrice. Unul din trei MINI vândute în Europa şi mai mult de unul din două vândute în China au fost electrice”, a declarat Jochen Goller, membru al Consiliului de Administraţie al AG, responsabil pentru Clienţi, Mărci, Vânzări.
„Suntem încrezători datorită creşterii semnificative a noilor comenzi în toate tehnologiile de propulsie, în special pe piaţa internă din Germania”, a adăugat Goller.
BMW Group urmează să atingă două repere importante la nivel mondial în 2025: în primul rând, un total de trei milioane de automobile electrificate (BEV şi PHEV) livrate pe şosele de la lansarea BMW i3 şi BMW i8 şi, în al doilea rând, 1,5 milioane de automobile electrice (BEV).
În primul trimestru al anului 2025, marca BMW a livrat 520.142 de unităţi la nivel mondial. Marca şi-a extins livrările în toate regiunile de vânzări din afara Chinei, depăşind ritmul total al pieţei europene şi crescând vânzările în SUA. De asemenea, marca BMW a raportat o creştere dinamică a vânzărilor globale pentru automobilele electrice (+9,9%). Între ianuarie şi martie, 86.449 de modele BMW electrice au fost livrate clienţilor din întreaga lume. M GmbH a înregistrat o creştere a vânzărilor de 5,0% în primul trimestru, livrând un total de 50.494 de automobile. Principalii factori de creştere au fost sedanul de înaltă performanţă BMW M5 şi modelul sport M3, ambele fiind la mare căutare în toate regiunile.
Marca MINI, care şi-a actualizat întreaga gamă de produse anul trecut, a vândut 64.626 de unităţi la nivel mondial – o creştere de 4,1%. Modelele electrice ale mărcii, în special, au înregistrat o creştere semnificativă, atingând o cotă BEV de 35,3% în primul trimestru.
Brandul Rolls-Royce a livrat clienţilor 1.381 de unităţi în perioada ianuarie-martie (-9,4%). În aceeaşi perioadă, BMW Motorrad a vândut 44.609 de motociclete şi scutere (-3,9%).
Vânzările BMW Group în T1/2025 pe scurt
Trimestrul I 2025 | Comparativ cu anul anterior (%) | |
Automobile BMW Group | 586.149 | -1,4% |
BMW | 520.142 | -2,0% |
BMW M GmbH | 50.494 | +5,0% |
MINI | 64.626 | +4,1% |
Automobile electrificate BMW Group 1 | 157.495 | +28,5% |
Automobile electrice BMW Group | 109.516 | +32,4% |
Rolls-Royce | 1.381 | -9,4% |
BMW Motorrad | 44.609 | -3,9% |
1Automobile electrice (BEV) şi plug-in hybrid (PHEV)
Vânzări BMW şi MINI în regiuni/pieţe
Trimestrul I 2025 | Comparativ cu anul anterior (%) | |
Europa | 241.867 | +6,2% |
Germania 2 | 61.264 | -1,3% |
Asia | 214.203 | -12,2% |
China | 155.195 | -17,2% |
America | 114.313 | +5,4% |
SUA | 94.591 | +4,1% |
2Date de înmatriculări provizorii
