Standul BMW la Salonul Auto de la Frankfurt
Salonul Auto de la Frankfurt și-a deschis astăzi porțile pentru presă, iar noi suntem aici încercând să urmărim toate noutățile prezentate aici. Cel mai important pentru noi este însă standul BMW la Salonul auto de la Frankfurt, așa că avem câteva imagini și date despre ce au ales bavarezii să facă aici.
Conferința de presă de la standul BMW la Salonul Auto de la Frankfurt nu a debutat însă cu dreptul. Cel puțin nu pentru Harald Kruger, Directorul Bordului Director al BMW AG. BMW avea programată prima conferință de presă, cu începere de la 08:30, ora locală, și ar fi putut fi urmărită live și pe BMW Blog, aici. Din păcate însă, chiar în deschiderea discursului, Harald Kruger a leșinat pe scenă, motiv pentru care întreaga conferință a fost anulată sau mutată pentru mâine. Încă nu știm exact ce s-a întâmplat. Trecând peste momentul neplăcut, sperăm ca problema domnului Kruger să nu fie una serioasă și ca acesta să-i revină cât mai curând.
Revenind la ce ne interesează pe noi (și voi), standul BMW la Salonul Auto de la Frankfurt este mai degrabă un showroom unde toate mărcile grupului sunt reunite sub același acoperiș. În timp ce standurile Audi sau Mercedes-Benz sunt gândite mai degrabă ca spații expoziționale spectaculoase, standul BMW la Salonul Auto de la Frankfurt și-a propus să impresioneze prin eleganță, mai ales că BMW, MINI și Rolls-Royce sunt aduse în același pavilion. În primul rând, spațiul dedicat grupului este impresionat, având aproximativ 12.000 de metri pătrați. Nu i-am măsurat, așa ne-au spus ei și tindem să-i credem pe cuvânt. Punctul de „atracție”, cel care face o notă discordantă, este circuitul creat de BMW la Salonul Auto de la Frankfurt. Practic, bavarezii au amenajat un fel de circuit ce traversează și înconjoară standurile, existând astfel demonstrații de condus cu modele prezente aici. Ceea ce e puțin ciudat, ținând cont de faptul că te trezești din senin cu o mașină deasupra ta. Punctul central și „atracția” standului BMW la Salonul Auto de la Frankfurt este, așa cum ne așteptam, noul BMW Seria 7. Acest model are dedicate trei camere de „workshop”, dedicate celor trei versiuni ale noului Seria 7. Astfel, putem afla totul despre versiunile echipate cu pachetul M Sport, pachetul Pure Design Excellence și despre variantă hibridă 740Le. Deși toate datele despre noul BMW Seria 7, inclusiv prețurile pentru România sunt deja cunoscute, BMW pune foarte mare accent pe acest nou model.
Mai departe, gama de modele M are și ea un stand desemnat, mai ales că a fost prezentat un nou pachet de muschi pentru BMW M6, dar și versiunea de curse, BMW M6 GT3. În premieră mondială a fost prezentat și noul BMW M3. În standul desemnat M-urilor accentul este pus pe performanță și plăcerea de a conduce. Datorită pereţilor oglindă de culoare roşie şi instalaţiilor cu lumini pulsatorii, spaţiul şi produsele prind viaţă într-o manieră dinamică – astfel fascinaţia creată de BMW M este dusă la un nivel complet nou.
Subbrandul BMW i se concentrează pe aspectul inovator al serviciilor şi conceptelor de încăcare, alături de actualele automobile BMW i3 şi BMW i8. BMW Connected Living este prezentată ca fiind următorul domeniu al inovaţiei. La ediţia din acest an a IAA, în premieră, BMW i va prezenta aplicaţii inteligente care merg dincolo de soluţiile simple de mobilitate şi se extind în alte domenii ale vieţii utilizatorului. În acest fel, BMW i îşi demonstrează încă o dată puterea inovatoare şi subliniază ceea ce reprezintă: mobilitate individuală de pionierat şi cu dezvoltare durabilă. Spaţioasa expunere BMW i continuă de la parter, prin arhitectura deschisă, spre etajul superior şi prezentarea BMW i8. Aici, tehnologiile avansate, precum carbon core şi luminile laser, realizează o conexiune cu interpretarea modernă a luxului. BMW eDrive – performanţele unui motor BMW TwinPower Turbo combinate cu eficienţa electromotorului: transferul de tehnologie de la subbrandul BMW i la marca principală continuă cu premiera variantelor BMW eDrive ale modelelor BMW Seria 2, BMW Seria 3, BMW X5 şi BMW Seria 7. Vizitatorii experimentează aceste modele noi într-o zonă care combină informaţiile ce stau la baza tehnologiei cu o puternică atracţie emoţională.
Premiera mondială a noului Rolls-Royce Dawn este, fără îndoială, punctul de atracţie al mărcii în acest an. Impresionant şi elegant, designul exterior al acestui cabriolet de lux cu patru locuri combină prezenţa istorică a unui Rolls-Royce cu o viziune Rolls-Royce cool şi contemporană. Dawn este un automobil extrem de atractiv, aproape cum nu a fost nici un alt Rolls-Royce până acum. La stand vor fi prezentate două configuraţii diferite, iar mașina arată absolut senzanțional.
Ca parte a prezenţei BMW Group, standul MINI din acest an scoate în evidenţă forţa inovatoare a concernului şi dezvoltă tradiţia MINI de reinventare continuă. Este pentru prima dată când MINI va apărea complet în noul său design corporate. Identitatea inteligentă şi autentică a mărcii este reflectată în arhitectură, comunicare şi materialele video. Noua filosofie de brand reprezintă stilul de viaţă progresist al clasei creatoare. Atenţia este concentrată pe premiera mondială a noului MINI Clubman. Cu o versiune nouă cu şase uşi a acestui model MINI atractiv şi de succes, marca se aventurează, în premieră, în următoarea clasă superioară de automobile şi ridică standardul în ceea ce priveşte designul, materialele şi substanţa produsului. Fereastra înaltă de nouă metri din partea frontală a standului oferă o imagine spre universul noului MINI Clubman. Bazată pe ideea „The Clubman Dialogues” (Dialogurile lui Clubman), vizitatorii sunt invitaţi să descopere lumea creativă şi urbană noului MINI Clubman. Principalul punct de atracţie pe care exponatul îl oferă utilizatorilor este ocazia de a explora lumea noului MINI Clubman şi de a crea propriul conţinut editorial. MINI John Cooper Works transportă vizitatorii spre un univers industrial urban larg deschis. Doi membri ai legendarei familii John Cooper Works vor fi expuşi având ca fundal un hangar mare. Libertatea, moştenirea şi exclusivitatea sunt transpuse într-o experienţă pietonală.