Mercedes IAA Concept: 5,4 metri de sculptură aerodinamică

Mercedes IAA Concept demonstrează, la Frankfurt, că se poate să fii și supereficient, dar și superfrumos în același timp. Noi încă ne minunăm.
Acest concept hibrid de la Mercedes, botezat Intelligent Aerodynamic Automobile, este demonstrația designerilor nemți în materie de aerodinamică. De fapt, este demonstrația supremă în materie de design aerodinamic, căci mașina are o coeficient Cd de doar 0,19, adică taie aerul mai bine decât oricare altă mașină contemporană.
Pentru asta, desigur, a fost nevoie de modificări serioase. Cu toate că nu sunt vizibile la prima ocheadă, Mercedes IAA dispune de elemente ale caroseriei care se mișcă în așa fel încât să modifice aerodinamica în funcție de viteză. De exemplu, de la 80 km/h în sus, corpul lui Mercedes IAA Concept se modifică – panourile din partea dorsală a mașinii extind caroseria în așa fel încât să conducă aerul cât mai eficient. Lungimea lui IAA Concept crește, astfel, cu 390 de milimetri, ajungând la 5.430 mm. Și aripioarele din lateralele consolei față se deplasează cu 25 de milimetri în față și cu 20 de milimetri în spate, în funcție de viteză. Grila față și roțile sunt, de asemenea, elemente aerodinamice modificabile.
Sub capota lui Mercedes IAA Concept stă un ansamblu propulsor cu o putere totală de 279 de cai-putere, care îi permit să accelereze până la 250 km/h. Nu se știu alte detalii legat de performanțe, însă, pe partea de eficiență, Mercedes IAA se laudă cu o autonomie full-electric de 66 de kilometri, în modul aerodinamic, în timp ce emisiile de dioxid de carbon (în modul hibrid, non-aerodinamic) sunt la nivelul de 31 de grame per kilometru.
Și nu doar că reușește să se trecoare prin atmosferă fără să facă tam-tam, dar și arată într-un excepțional fel. Vestea bună este că această formă va fi preluată, grosso, de către viitoarele coupéuri cu patru locuri din familia Mercedes. Și când te gândeai că designul nu poate să fie mai atrăgător de atât…
