Ultimul motor de la BMW : N55, destinat modelului BMW Seria 5 GT

Lansarea BMW Seria 5 GT coincide si cu introducerea unui nou motor BMW, cu numele de cod intern : N55. Noul motor turbo foloseste o singura turbina cu tehnologia twin-scroll in locul a doua turbine mai mici ca si pe actualul motor N54. Agregatul cu 6 cilindri in linie si cu o capacitate de 2979 cmc inglobeaza pentru prima data High Precision Injection si tehnologia Valvetronic impreuna cu o singura turbina cu twin-scroll.
Desi nu avem nici o confirmare oficiala inca, noi credem ca turbina din acest motor este similiara cu cele folosite in motorul de 4.4 litri de pe BMW X5 M si X6 M. Puterea este aceeasi ca si la motorul cu doua turbine, respectiv 306 CP la 5800 rpm, dar cuplu de 400 Nm este disponibil deja de la 1200 rpm.
In fotografia de mai sus este motorul N54.
Fata de motorul ce echipeaza modelele actuale, N55 ofera un consum de combustibil mai redus si un management optimizt al emisiilor poluante. Motorul de pe Seria 5 GT este primul motor turbo ce beneficiaza de o pompa de ulei controlata, care are nevoie de mai putina energie si care contribuie la reducerea consumului.
Din diverse surse am aflat ca in viitor BMW va oferi un motor biturbo cu Valvetronic si injectie directa ce va dezvolta aproximativ 360 de cai putere. Momentan nu putem confirma acest zvon, dar cum vom sti mai multe, vom reveni cu detalii.
Detalii mai multe despre comunicatul de presa gasiti aici.
