Un dealer Skoda oferă un test comparativ între Superb și BMW Seria 5
Un dealer Skoda din Irlanda oferă la test drive un BMW Seria 5 pe care scrie „Este la fel de bun ca Skoda Superb?” Gol sau autogol?
Scopul este de a promova noua Skoda Superb, o mașină de două ori mai ieftină, dar care oferă spațiul unei limuzine premium din clasa mare. Și nouă ne place noua Skoda Superb – arată excelent, are un interior de invidiat și spațiu suficient pentru o ședință de birou. Dar de ce un comparativ cu un BMW Seria 5 și nu cu un Passat, ori, să zicem, cu un Audi A6? Ar fi mult mai corect, nu? Dacă scopul lor este să ofere o lecție de smerenie, atunci metoda lor este la fel de sortită eșecului precum cea mai recentă dintre ele. Adică, dacă tu vrei o Skoda, de ce trebuie să-i denigrezi pe cei care-și doresc BMW-uri? Dacă tu nu mergi cu motocicleta, de ce trebuie să-i împiedici pe alții s-o facă și să spui că nu au ce căuta pe același drum cu tine în timp ce le deschizi ușa în față? Nu mai bine învățăm să ne respectăm preferințele și diferențele, fără să aruncăm cu noroi unii în ceilalți? Nu ar fi mai bine să căutăm lucrurile care ne aseamănă și nu doar pe cele care ne deosebesc?
Dacă argumentul este cât primești pentru ce oferi, atunci da, Skoda Superb merită toate premiile din lume pentru corectitudine față de client sau pentru smerenie. Dar calitatea unei mașini nu se măsoară doar cu rigla, oameni buni. Calitatea unei mașini stă și în ce transmite ea, nu doar în cât de spațioasă este față de concurenții care-ți cer mai mulți bani.
Dar hai să ne uităm pe cifre. O Skoda Superb are un preț care începe de la 20.938 Euro, deși vorbim aici de o amărâtă cheală care are sub capotă un motor pe benzină de 1,4 litri și 125 CP. O Skoda Superb decentă va avea sub capotă un 2.0 TDI, model pentru care vei scoate din buzunar 25.000 de Euro la care mai adaugi 5.000-6.000 de euro de opționale. Dacă ești ambițios și vrei cu adevărat să țintești către clasa premium poți să-ți comanzi cea mai costisitoare versiune de echipare – Superb Laurin&Kelement TDI 4×4 DSG care costă aproape 37.000 de Euro.
În grădina celor nesmeriți avem BMW 520d, la 46.780 Euro, Audi A6 2.0 TDI la 45.700 de Euro și VW Passat Comfortline 2.0 TDI la 28.672 de Euro. Observăm că până și cel mai scump Superb, echipat cu un motor diesel de 190 CP, cutie automată DSG și tracțiune integrală, costă cu aproape 10.000 de euro mai puțin față de un model premium în echipare aproape standard. Dar dacă ar fi să căutăm un Passat echivalent cu cel mai scump Superb, găsim un Passat Highline 2.0 TDI DSG 4Motion la 35.860 de Euro. Așadar, cel mai scump Superb este mai scump decât cel mai scump Passat cu motorizare și dotări echivalente. Aici ar trebui să se fie atenți atât clienții de Superb, dar mai ales cei de Passat.
Dacă ai doar 40.000 de euro de cheltuit pe o mașină și vrei ceva cu pretenții premium, dotări multe și spațiu de director, nu prea mai ai motive să-ți cumperi un Passat. Motivele pentru care merită să-ți cumperi un BMW Seria 5 sunt cu totul altele decât motivele pentru care merită să-ți cumperi un VW Passat. Și nu au nici o legătură cu spațiul și dotările oferite la un anumit preț, ci de trăirile interioare. Unii își cântăresc alegerile cu mintea, alții cu sufletul. Dacă întrebarea colantată pe mașină este pe bune, atunci răspunsul este și da, și nu, în funcție de preferințele oamenilor. În plus, cei care nu conduc aceeași mașină ca și tine nu ar trebui să-ți fie rivali, la fel cum nu toți cei care au aceleași preferințe ca și tine nu-ți sunt aliați.
Sursa – Worldcarfans