BMW Group a cumpărat marca ALPINA!

BMW Group a cumparat ALPINA!

După mai bine de 5 decenii de colaborare cu BMW, familia Bovensiepen a decis să încredințeze destinele mărcii ALPINA către marea companiei bavareză, care este lider în segmentul premium la nivel mondial. Dar micul constructor auto din orașul german Buchloe va continua să se implice în producerea mașinilor până în 2025.

Încă nu au fost stabilite toate detaliile tranzacției, deoarece se așteaptă și aprobarea din partea autorităților antitrust. Iar în comunicatul de presă publicat de BMW Group se precizează că ambele companii au fost de acord să nu dezvăluie detalii financiare despre achiziție. Totuși, se confirmă că la finalul lui 2020 fusese deja extins acordul de colaborare dintre BMW și ALPINA pentru încă 5 ani. Mai exact, contractul este valabil până în 31 decembrie 2025.

De ce a cumpărat BMW marca ALPINA? Și de ce a acceptat ALPINA?

BMW Group a cumpărat marca ALPINA într-un moment de cotitură pentru întreaga industrie auto, după cum punctează și oficialii companiei bavareze. Iar asta va asigura existența mărcii ALPINA și în era electrificării

„Industria auto se află în mijlocul unei transformări de anvergură către mobilitatea durabilă. Din acest motiv, modelele de afaceri existente trebuie reexaminate în mod regulat. De peste cincizeci de ani, firma Buchloe a demonstrat că oferă automobile de cea mai bună calitate, cu o atenție meticuloasă față de detalii. BMW Group este, de asemenea, condus de aceeași pasiune pentru mașinile care captează imaginația. De aceea, ne lansăm acum într-un nou capitol în parteneriatul nostru de lungă durată. Dobândirea drepturilor de marcă ne va permite să modelăm cursul pe termen lung al acestui brand plin de tradiție. Suntem încântați să primim marca ALPINA în familia BMW”, a declarat Pieter Nota, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru clienţi, mărci şi vânzări.

BMW mai subliniază și faptul că producătorii de serie mică sunt expuși mai mult la riscuri aduse de tranziția către propulsiile electrificate, dar și de către legislațiile din ce în ce mai stricte la nivel mondial. Este vorba despre normele impuse pentru emisiile nocive ale motoarelor, validarea software-ului și sistemelor de monitorizare a siguranței și asistare a condusului.

Tranziția la propulsii electrificate a jucat un rol important în strategia pe baza căreia BMW Group a cumpărat marca ALPINA!

De altfel, anul 2025 nu este un termen întâmplător. Atunci BMW Group va începe lansarea noii generații de automobile, denumită Neue Klasse. Aceste automobile vor fi construite pe baza unei noi arhitecturi tehnice, proiectată special pentru a integra propulsii pur electrice și tehnologii avansate de asistare a condusului și conectivitate.

În acest context, Andreas Bovensiepen, co-director general al ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG, explică de ce are încredere că BMW Group va conduce așa cum se cuvine destinul mărcii în noua eră a mobilității: „Am recunoscut din timp provocările pe care le înfruntă industria de automobile și acum stabilim drumul potrivit pentru ALPINA și pentru firma noastră de familie, Bovensiepen. Acesta marchează începutul unui nou capitol. Atât marca ALPINA, cât și compania noastră sunt extrem de dezirabile. Am luat decizia conștientă de a nu vinde ALPINA oricărui producător, deoarece BMW și ALPINA au lucrat împreună și au avut încredere unul în celălalt de zeci de ani. De aceea, este decizia corectă din punct de vedere strategic ca marca ALPINA să fie gestionată de BMW Group în viitor.”

Atelierele tradiționale ALPINA vor manufactura mașinile până la finalul lui 2025

În cadrul contractului cu BMW Group extins până în 2025, compania deținută de familia Bovensiepen va continua să se implice oferind experiența de ordin tehnic pentru a dezvolta și manufactura modelele BMW ALPINA. De asemenea, familia Bovensiepen se va ocupa și de comercializarea mașinilor.

Până în 2025, construirea mașinilor se va desfășura ca și până acum. Adică automobilele BMW ALPINA vor fi pre-asamblate la uzinele BMW. Iar etapele finale ale asamblării au apoi loc în atelierele ALPINA din orașul Buchloe, de lângă München. Aici specialiștii ALPINA operează modificările substanțiale la nivelul motorului, transmisiei și șasiului, care denotă prestigiul sportiv al mașinilor. Totodată, se aplică restilizările cu rol aerodinamic pentru caroserii. Iar interioarele mașinilor sunt personalizate cu materiale exclusiviste, respectându-se standardele de rafinament tradiționale pentru ALPINA.

Toate acestea sunt detalii care transformă fiecare automobil ALPINA în unul de colecție. Tocmai din acest motiv în comunicatul de presă se subliniază că atelierele constructorului din Buchloe vor asigura pe termen lung service-ul și furnizarea de componente și accesorii pentru actualele modele, cât și pentru vehiculele BMW ALPINA devenite clasice.

Desigur, atelierele ALPINA vor continua să se alinieze la noile reglementări din industrie. De asemenea, vor avea loc restructurări de personal. Dar cele două companii anunță că vor sprijini angajații să își găsească locuri de muncă. În acest sens, o parte dintre angajați vor fi cooptați în diverse departamente ale BMW Group. Sau li se vor oferi locuri de muncă în cadrul unor companii care colaborează cu BMW, precum furnizori sau dezvoltatori.

Despre ALPINA:

Compania ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG a fost fondată în data de 1 ianuarie 1965 în orașul Buchloe, din districtul bavarez Ostallgäu. Din anii 1960 APLINA s-a remarcat prin proiectele de tuning pentru modelele BMW, dar și pentru participările în motorsport. Din 1978 a început să producă autoturisme bazate pe modelele BMW AG. În 1983 compania ALPINA a fost înregistrată oficial drept constructor de mașini de către Autoritatea de Transport Federală din Germania. Și a reconfirmat acest statut cu fiecare nouă generație de modele, prin standardele de calitate și performanță reflectate și în colaborarea foarte apropiată cu BMW. Aura exclusivistă a automobilelor BMW ALPINA se datorează atât performanțelor și rafinamentului, cât și producției în serie mică.

BMW Group a cumpărat marca ALPINA după ce aceasta a înregistrat cel mai mare volum de vânzări din istoria sa. ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG a produs în 2021 în jur de 2.000 de autoturisme. Iar principalele piețe pentru ALPINA sunt Germania și regiunea europeană, Japonia, SUA și Orientul Mijlociu.
Poate că 2.000 de automobile par un strop în oceanul celor peste 2,5 milioane de mașini comercializate de BMW Group în 2021. Dar prestigiul ALPINA are un loc special în portofoliul BMW și va fi un vector de imagine important.
Nu în cele din urmă, trebuie amintit că a doua afacere a familiei Bovensiepen este cea a producerii de vin.

BMW Motorrad

Comentarii

©2022 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account