Șeful ALPINA spune că încă nu există cerere pentru mașini electrice din partea clienților săi

BMW accelerează lansarea modelelor cu propulsie pur electrică. Dar oare ALPINA îi va urma acest ritm? Site-ul BimmerToday.de a obținut răspunsuri chiar de Andreas Bovensiepen, CEO-ul ALPINA.
Clienții ALPINA încă nu își exprimă interesul și cererea pentru mașini electrice. Iar șeful companiei explică în cadrul interviului acordat pentru BimmerToday.de și de ce nu vom vedea prea curând un model ALPINA încărcat la priză:
„Avem clienți în special în Europa care conduc de la 30.000 până la 50.000 de kilometri pe an. În urmă cu trei sferturi de an am realizat un sondaj în rândul clienților, pe tema hibridizării și propulsiilor pur electrice. În prezent, clienții noștri nu simt nevoia de a cere modele alimentate de baterie electrică. Acest lucru se datorează și kilometrajului ridicat. Clienții ALPINA vor să conducă rapid și să accelereze puternic, în special în Germania. În cazul acesta, desigur, autonomiile sunt încă o problemă. Clienții noștri își folosesc de obicei modelul BMW ALPINA ca vehicul principal, ca <<mașină de vis zilnică>>. Dacă ar fi să transferi către o propulsie electrică comportamentul pe care îl ai când conduci cu un motor cu opt cilindri, atunci autonomiile ar fi probabil de maximum 200 de kilometri. Mai ales când vrei să mergi repede, pur și simplu nu funcționează. Din acest motive nu ne grăbim. Piața nu este încă pregătită pentru clienții noștri.”
- BMW ALPINA B8 Gran Coupé US Specification
- BMW ALPINA B8 Gran Coupé US Specification
Primul model din gama ALPINA care dispune de electrificare este noul BMW ALPINA D3 S, cu tehnologie mild hybrid de 48V. Acesta care folosește propulsorul turbo diesel de 3 litri, cu 6 cilindri în linie. Noul motor este electrificat cu ajutorul unei baterii suplimentare și a unui starter-generator de 48 de volți. Per total motorul preparat de ALPINA generează 355 CP și un cuplu maxim de 730 Nm. Sistemul mild hybrid livrează un boost electric de 8 kW (11 CP), care susține un răspuns mai prompt și liniar al motorului, mai ales la turații scăzute. Reducerea consumului de combustibil se datorează și funcției de costing (oprește temporar motorul în timpul rulării, când propulsorul nu este solicitat). De asemenea, la viteze sub 15 km/h motorul este oprit, iar sistemul mild hybrid contribuie la reducerea vibrațiilor când motorul este repornit de sistemul Auto Start Stop.
Dar Andreas Bovensiepen subliniază că BMW va electrifica din ce în ce mai multe motoare, astfel că ALPINA va fructifica tehnologia mild hybrid de 48 de volți, pentru a obține un consum de combustibil mai eficient și implicit emisii nocive mai mici. În acest sens, șeful ALPINA confirmă în interviul oferit BimmerToday.de că marele SUV XB7 va fi unul dintre beneficiarii electrificării: „BMW ALPINA D3 S este în prezent primul model care folosește tehnologia de 48 de volți și va urma motorul cu opt cilindri pentru XB7.”
ALPINA observă momentan cum evoluează cererea pentru modelele BMW electrice. Totuși, este o companie mică. Are o conexiune strânsă cu clienții săi și nu se poate lăsa purtată de primul val al trendului electric, oricât ar fi de inevitabil pe termen mediu și lung. BMW a anunțat deja modele electrice de performanță, precum gran coupe-ul i4 M50 al diviziei M GmbH, care produce 544 CP. Iar pentru 2022 a fost confirmat debutul SUV-ului electric BMW iX M60, care va livra peste 600 CP. Dar chiar și așa, ALPINA trebui să acorde prioritate cerinței manifestată de clienți săi, după cum explică Andreas Bovensiepen:
„Resursele noastre sunt limitate. În primul rând, vrem să construim ceea ce doresc clienții noștri obișnuiți. Observăm piața și ne ocupăm de noile tehnologii, dar nu este de așteptat ca un BMW ALPINA cu propulsie pur electrică să vină în termen scurt. Depinde și de câte XB7 vindem. Am negociat propriile noastre valori limită de CO2 cu Comisia UE. Dacă XB7 se descurcă extrem de bine în Europa, s-ar putea să intrăm în conflict cu valorile noastre țintă. Atunci ar fi posibil să fim nevoiți să oferim un vehicul hibrid sau cu baterie electrică pe termen mediu. Dar în acest moment suntem bine poziționați. Sigur, ne uităm îndeaproape la cererea pentru BMW i4 și iX3. Cât despre BMW iX, nu suntem siguri dacă este cu adevărat adresat grupului nostru țintă.”
ALPINA este un constructor de nișă, foarte apreciat pentru caracterul dinamic distinct și rafinamentul modelelor sale. ALPINA are o identitate aparte și o tradiție foarte respectată în ceea ce privește plăcerea de a conduce. Din aceste motive nu este alegerea celor care urmează trenduri, ci a colecționarilor care vor automobile cu un șarm special. În acest sens, ALPINA mai dispune de un mic răgaz până la electrificarea gamei. Între timp, nostalgia pentru plăcerea clasică a condusului va lucra în favoarea sa, iar tehnologiile propulsiilor electrice vor evolua cât să deschidă
Pentru a vedea interviul integral acordat de Andreas Bovensiepen puteți accesa site-ul BimmerToday.de.
Sursa informațiilor: BimmerToday.de
