Ursul bombă din garajul Extreme Ride Customs

Extreme Ride Customs

Povestea unui BMW 320i transformat de Extreme Ride Customs într-un dragracer de 740 CP care face sferul de milă în 10,2 secunde începe așa…

Text: Mihai Alexandrescu | Foto: Cars Foto

Îți iei și tu un BMW E30. Prima ta mașină. Dacă știi puțină mecanică nu te sperie faptul că trebuie să mai șurubărești din când în când la ea. Preferi să-ți cumperi mașina la care ai visat decât mașina care-ți trebuie sau cea mai ușor de întreținut. Și mașina asta este un BMW 320i, manuală, cu pachet M Technik 1. Ieși cu el la o plimbare de seară și te oprești la Piața Victoriei, acolo unde se mai strâng din când oameni călare pe motociclete și tot felul de șoferi ciudați cu mașini galbene, roșii, portocalii sau verzi. Nu ai nici cea mai scumpă mașină din gașcă, nici cea mai frumoasă, nici cea cea mai puternică, dar are suficient potențial pentru a primi sugestii, încurajări sau chiar tachinări din partea unora cu mai multă experiență. Unele te deranjează, altele te ambiționează, dar tu trebuie să le cercetezi pe toate și să iei doar ce-i bun.

Extreme Ride Customs

Așa a făcut și Toma Alexandru cu al său BMW E30 care, dintr-o mașină de zi cu zi, s-a transformat într-una de dragrace. A luat-o cu 1.200 de euro acum șapte ani. Lucra la ea în timp ce primea un salariu modest la un job care-i ocupa mare parte din timp și a fost „terenul lui de joacă” pe care a experimentat mai multe setup-uri – de la motoare turbo, până la motoare aspirate și cutii steptronic. Acum are un 2,8 litri amplasat central care a deținut recordul pentru cel mai puternic și mai rapid BMW aspirat din România ( 340 CP și 11,3 secunde pe sfertul de milă ).

După un an i-a adăugat turbo și puterea i-a crescut la 740 CP. Ursul este candidatul ideal, zice el, pentru modificări minime care pot aduce rezultate maxime. Primul avantaj este că poți să-i pui oricând un motor mai mare dacă vrei mai multă putere – încap de la patru cilindri până la 12 cilindri în el. Apoi, distribuția egală a maselor între punți te ajută să-ți faci mai bine calculele când vrei s-o ușurezi. Plus că-i o mașină care se lasă cunoscută, își ridică fusta și-ți arată toate suprizele ei. Mai bine așa decât să te trezești față-n față cu cine știe ce bursuc. Transmisia este una de Audi (auzi blasfemie), ambreiajul de la Clutchmasters, iar motorul, în limbajul lui, a suferit următorele modificări – biele H, pistoane JE, axe Catcams, chiuloasă portată și supape mai mari. Cine are minte, să înțeleagă…Cel mai bun timp al său a fost de 10,2 secunde ceea ce o face un „ten second car și două sutimi”. Mașina este de circuit, dar până să ajungă dedicată pistei de drag Toma mai mergea cu ea și la pâine. El spune că la un moment dat a încercat s-o cosmetizeze pentru a nu mai atrage atenția poliției. După cum vedem noi, a renunțat la idee.

Extreme Ride Customs

Acum Toma are propriul său service (Extreme Ride Customs) și lucrează așa cum îi place, la mașinile care-i plac. Când nu pune la punct motoarele altora își pune la punct urșii pe care i-a adunat în curte. Curtea lui Toma arată ca un adăpost pentru E30-uri pe care le-a salvat de la nepăsare și care acum își caută o nouă identitate și un nou scop. Este o mașină îndrăgită și de cei care preferă să le țină originale, dar și de cei care vor un cobai pentru experimente nebune. Sunt și unii care nu le suferă și le dau exemple negative, sunt alții care nu vor să recunoască că nu știu să aibă grijă de ele și de aceea preferăm să fie readuse în centrul atenției prin orice mijloc posibil. Decât să prăfuiască în garajul unui bătrân aristocrat care mai are 200 de mașini de colecție, mai bine le vedem pe mâna unor puști care se uită la ele ca la primul film deocheat. Cine știe, poate unii dintre ei sunt ca Toma.

Dacă vreți să vedeți povestea BMW-ului E30 din garajul Extreme Ride Customs, dar și să-l vedeți cum pleacă ghiulea în timpul unui eveniment de drag race, avem un interviu video pentru voi. Mai jos.

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account