Ziua M Performance pe circuitul Motor Park România
Nu a fost vorba despre vreo petrecere cu circuit închis, ci doar despre un curs de iniţiere în arta urmăririi îndeaproape a unui pilot pe nume Caludiu David, artă care odată stăpânită ne va ajuta să înţelegem mai bine ce înseamnă, de fapt, M Performance.
Am observat că unii confundă M Performance cu M Power, ceea ce este uşor de înţeles având în vedere denumirea şi unele asemănări între logo-uri. Doar că M Performance nu-şi propune să ţină locul diviziei M, ci să-i ajute pe cei care aspiră la un M să-şi găsească calea de mijloc şi pe cei care au deja un M să-şi personalizeze maşina cu ajutorul unor accesorii originale, de cea mai bună calitate. Cam asta înseamnă M Performance pe scurt, dar lucrurile sunt mult mai complicate de atât.
Pentru a pune problema tuning-ului kitsch într-un mod elegant, cei de la BMW România ne-au invitat pe circuitul Motor Park România alături de echipa de instructori certificaţi M, în frunte cu Claudiu David. Odată ajunşi acolo am fost întâmpinaţi de două blonde drăguţe care-şi împărţeau atenţia cu un BMW M4 Cabrio accesorizat superb cu elemente M Performance. După un briefing la care nimeni nu a fost atent, am intrat pe circuit unde am găsit o gamă destul de largă de modele BMW stock şi unele echipate cu accesorii M Performance.
L-am ascultat puţin pe Claudiu David, ne-am împărţit pe grupe, apoi am pus ochii pe maşinile pe care trebuia să le conducem. Noi ne-am urcat repede într-un BMW 235i, pentru că ne-am băgat în faţă. Era şi cea mai atrăgătoare soluţie pentru câteva ture de circuit. Scopul era să-l urmărim pe Claudiu David, care, din fericire pentru noi, conducea un X6 diesel.
Claudiu urma să crească ritmul treptat pe măsură ce noi învăţam trasele, unde şi cât trebuie să frânăm ori să accelerăm. După câteva ture din ce în ce mai rapide, schimbam maşina stock cu una M Performance şi făceam acelaşi lucru, preferabil mai bine decât data trecută, pentru a descoperi diferenţele dintre modelul stock şi cel dotat cu M Performance. La final nu am putut spune dacă un M235i stock a fost mai rapid decât versiunea cu M Performance, dar cu siguranţă ne-am dat seama de unele mici diferenţe care, deşi greu sesizabile pe stradă, pe un circuit pot aduce mici avantaje.
Dar M Performance nu-şi propune să fie divizia de tuning care să concureze cu ALPINA ori Schintzer, ci divizia de tuning care te face să nu-ţi iroseşti banii căutând accesorii de tot felul, care nici se potrivesc maşinii tale aşa cum trebuie, nici nu-ţi aduc plusuri de permanţă şi nici nu cresc valoarea maşinii. Cu toţii ştim că o maşină tunată îşi pierde din valoare, mai ales dacă tuning-ul ăla este doar pe gustul fostului propietar.
În cazul M Performance vorbim însă de nişte accesorii de cea mai bună calitate, care nu doar că-ţi înfrumuseşează maşina şi cresc îi performanţele, dar se potrivesc cel mai bine cu imaginea mărcii, istoria ei şi cu bunul gust în general. Elementele de caroserie sunt inspirate din motorsport şi sunt fabricate din cele mai bune materiale, materiale care sunt plăcute de privit, plăcute de atins, rezistente în timp, etc.
Arată bine pe maşini, fără lufturi, pentru că-s montate de nişte mecanici pricepuţi care-ţi oferă şi garanţie. Una peste alta, nu ai cum să dai greş cu un tuning făcut la M Performance. Dar asta nu înseamnă că eşti limitat în alegeri. Mai jos aveţi o parte ca comunicatului de presă care vă explică foarte bine ce vinde de fapt M Performance şi de ce-şi merită banii. Plus o galeri detaliată cu atmosfera de la eveniment.
Gama de Accesorii Originale BMW M Performance include o ofertă foarte largă de opţiuni, de la elemente de design şi aerodinamică, la evacuare şi kituri de putere, de la kit de suspnesie, la aplicaţie smartphone pentru telemetrie conectată la computerul OBD al maşinii.
Transformări de design şi aerodinamică
Cele mai populare accesorii sunt cele design şi aerodinamică, inclusiv jantele. Multe din componente sunt inspirate din experienţa BMW pe circuite şi dezvoltate împreună cu BMW Motorsport şi BMW M. Se disting noile soluţii care folosesc experienţa companiei de utilizare a fibrei de carbon. Alegerea acestui material asigură rezistenţă şi rigiditate, dar şi o masă deosebit de redusă a componentelor. De exemplu, eleronul BMW M Performance pentru BMW Seria 3 cântăreşte numai 250 grame. Suplimentar, atenţia pentru detalii şi calitate este relevată şi de faptul că aproximativ 80% din componentele din carbon sunt realizate manual.
La interior, alături de linii de personalizare cu piele alcantara şi fibră de carbon, se remarcă volanele, de asemenea acoperite cu piele alcantara. În plus, cel mai sofisticat volan BMW M Performance oferă un display central şi afişaj cu led al turaţiei, pentru o experienţă motorsport completă.
Kitul de putere. Evacuare
În prezent, BMW oferă kit de ceştere a puterii şi cuplului motor pentru mai bine de 40 versiuni de modele. Acestea vin cu modificări susţinute, în funcţie de motorizare putând include modificarea circuitului de evacuare, filtrul de admisie aer, intercooler sau convertizorul de cuplu al cutiei automate.
Cel mai importnat, creşterea de performanţe se concretizează pe întreaga plajă de turaţii, nu numai în vârful de putere. În general, kit-ul de putere BMW M Performance oferă un plus de putere de aproximativ 15 kW –30 kW şi 30-50 Nm, în funcţie de motorizare. Pot aduce îmbunătăţiri a acceleraţiei 0-100 km/h de 0,3-0,5 secunde şi a reprizei 80-120 km/h de până la 1 secundă.
Kitul de putere poate fi susţinut de un sistem de evacuare îmbunătăţit. În funcţie de versiune poate folosi materiale performante, precum titan, şi poate avea valve controlate prin tehnologie bluetooth (pentru o instalare rapidă a sistemului de evacuare) care pot comuta între un răspuns deosebit de sportiv sau unul mai puţin zgomotos, confortabil.
Kitul de suspensie
Kitul de suspensie include, după caz, un set complet de amortizoare şi arcuri sau numai amortizoare. Kitul asigură o reducere a gărzii la sol cu 10 mm faţă de un şasiu M Sport sau 20 mm faţă de un şasiu standard. Acesta se traduce printr-un comportament sportiv îmbunătăţit şi aderenţă mai bună.
Kit de frâne
Vine cu etriere noi, cu 4 pistoane pentru faţă pentru o forţă de frânare semnificativ mai mare. În funcţie de model, kitul include discuri perforate cu striaţii, discuri de frână mai mari.
Diferenţial mecanic autoblocant
Diferenţialul mecanic autoblocant este un element emblematic pentru sportivitatea modelelor BMW. În prezent, modelele BMW pot fi echipate cu un diferenţial autoblocant mecanic numai apelând la oferta de Accesorii Originale BMW M Performance. Această soluţie asigură peformanţe mai bune pe accelerare şi susţine abordarea dinamică a virajelor, pentru un condus sportiv.