BMW X5 M vs Audi SQ7 TDI: În V8-uri să ne amestecăm

BMW X5 M vs Audi SQ7 TDI

BMW X5 M vs Audi SQ7 TDI este un comparativ foto care se bazează doar pe faptul că ambele modele au sub capotă motoare V8. Sigur, ai putea spune că mai relevantă și mai corectă ar fi fost comparația lui SQ7 TDI cu X5 M50d și ai cam avea dreptate. Pe de altă parte, BMW X5 M vs Audi SQ7 TDI nu este o comparație rațională, pentru că niciuna dintre cele două mașini nu este rațională.

BMW X5 M vs Audi SQ7 TDI pune față-n față datele tehnice ale unora dintre cele mai demente SUV-uri disponibile pe piață. Dacă vrei un SUV performant care să lase în urmă multe „mașini cu pretenții” ai de unde alege. Găsești unul pe la fiecare producător important, de la Porsche, până la britanicii de la Land Rover. Fiecare dintre aceste „balene” vine cu suficientă putere și cuplu încât să te lasă fără aer, dar și cu un preț de listă suficient de piperat încât să te usture puțin buzunarul. Comparativul foto de astăzi are la bază un singur lucru compun între cele două modele și anume propulsoarele în configurație V8 de sub capota fiecăruia. În rest, lucrurile sunt complet diferite. Și tocmai din acest motiv a apărut și curiozitatea.

BMW X5 M vs Audi SQ7 TDI

BMW X5 M vs Audi SQ7 TDI: Motorizări și performanțe

Nu putem să nu recunoaștem că aceste două modele sunt duse la extrem și, dintr-un anumit punct de vedere, ele sunt chiar puțin ridicole. Mai ales dacă privim din perspectiva utilității și a costurilor. Prima diferență notabilă este cea a carburantului pe care cele două modele îl folosesc. Următoarea este cea legată de preț. În timp ce Audi SQ7 TDI va avea un preț de listă în jurul a 90.000 de euro, BMW X5 M pornește de la nu mai puțin de 114.780 de euro, cu TVA inclus. Ținând cont că prețul unui BMW X5 M50d este 87.000 de euro, din nou comprația între X5 M50d și SQ7 TDI este cea „corectă”. Cu toate astea, X5 M50d are un motorul de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie, iar până la apariția propulsorului quad-turbo mai avem ceva de așteptat. Iar aceasta este un motiv în plus să apreciem reușitele inginerești ale celor de la Audi, pentru că motorul care echipează SQ7-le TDI este o bijuterie.

BMW X5 M vs Audi SQ7 TDI

Vorbim despre un V8 la 90 de grade, de 4,0 litri, care folosește două turbine în serie pentru supraalimentare, dar – pentru prima dată în industrie – și un compresor electric, astfel că momentul motor maxim este de 900 Nm și este disponibil între 1.000 și 3.250 de rotații pe minut. Iar motorul este cel care transformă modelul celor de la Audi în cel mai rapid SUV diesel de pe piață. Pe lângă motorizare, mașina se laudă cu o serie de inovații care îmbunătățesc comportamentul dinamic, iar cea mai importantă dintre ele este funcționarea electromecanică a barelor stabilizatoare. Energia electrică necesară pentru barele stabilizatoare active și pentru compresorul electric este un singur subsistem electric de 48 volt. Oricât de subiectivi am fi, nu putem ignora frumusețea ingineriei ascunse sub caroseria cam urâțică a lui SQ7 TDI. Iar suspensia este una pneumatică, cu specificații „S”, în timp ce prețul pentru piața din Germania este anunțat la 89.900 de euro.

BMW X5 M vs Audi SQ7 TDI

De cealaltă parte, BMW X5 M este o brută în adevăratul sens al cuvântului. Cu un V8 supraalimentat, de 4,4 litri, cu 575 de cai-putere și cu 750 Nm disponibili de la 2.200 de rotații pe minut, cifrele care contează sunt fără doar și poate în favoarea bavarezului. Datele tehnice din comparația BMW X5 M vs Audi SQ7 TDI îi dau câștig de cauză X5-ului, fără să existe dreptul la contestații. Cu un sprint 0-100 km/h în 4,2 secunde, X5 M este mult mai rapid decât SQ7 TDI, acesta din urmă având nevoie de 4,8 secunde pentru a atinge suta. Pentru obiectivitate, BMW X5 M50d este la rândul lui mult mai lent decât SQ7 TDI, având nevoie de 5,3 secunde pentru același sprint 0-100 km/h. Între noi fie vorba, dacă am ajuns la prețuri atât de ridicate – nici cei 90.000 de euro ai lui SQ7 TDI nu sunt chiar un chilipir – parcă aș vrea să aud sunetul unui V8 pe benzină în locul unui diesel. Și parcă cei 575 de cai-putere sună altfel în comparație cu ce 435 CP ai lui SQ7, chiar dacă atunci când vine vorba de cuplu, Audi-ul iese în față.

BMW X5 M vs Audi SQ7 TDI

BMW X5 M vs Audi SQ7 TDI: Prețuri, costuri și lucruri neimportante

Diferența de preț dintre cele două modele este una consistentă. Practic, dacă luăm în calcul prețurile de listă, BMW X5 M este cu 25.000 de euro mai scump decât Audi SQ7 TDI. Diferența asta se reduce cu aproximativ 5.000 de euro dacă luăm în calcul și acciza pentru motoarele ce depășeșsc 3.000 cmc, dar tot rămân 20.000 de euro. În cazul asigurărilor și al impozitelor diferențele nu pot fi chiar atât de mari pentru că diferența de cilindree este destul de mică, dar în cazul consumului de combustibil notăm date diferite. În timp ce SQ7 TDI promite un consum mixt de compactă, adică 7,5 l/100 km, BMW X5 M afirmă că el are nevoie de 11,1 l/100 km în regim mixt. Și chiar dacă ambele modele au rezervoare de peste 80 de litri, este evident că autonomia lui SQ7 va fi mult mai mare. Iar dacă te interesează foarte consumul, atunci X5 M s-ar putea să te cam enerveze.

BMW X5 M vs Audi SQ7 TDI

BMW X5 M vs Audi SQ7 TDI: Concluzie

E destul de dificil să tragi o concluzie din comparativul foto BMW X5 M vs Audi SQ7 TDI ținând cont de cât de diferite sunt cele două modele. Unu-i diesel și are cuplu, unu-i pe benzină și are putere. Unu-i mai rațional și altu-i aproape dement. Depinde doar de ce cauți și de ce vrei. Eu personal aș alege M-ul. Cu toate astea, în momentul de față, Audi SQ7 TDI pare mult mai rapid și mai performant decât un X5 M50d, astfel că dacă vrei neapărat un diesel, atunci Audi pare să fie varianta câștigătoare. Cel puțin până la apariția următoarei generații de motoare quad-turbo la care BMW lucrează de zor.

Urmărește testul nostru video cu BMW X6 M50d:

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account