Zvonuri: Un proiect de vis – BMW Z Spyder Stradale

z spyder

Revenim cu un zvon recent din lumea BMW: sursa Scott27 reapare din nou cu o informatie incitanta pentru fanii BMW: BMW “Z” Spyder Stradale.

Dat fiind ca economia globala da semne de revigorare, si tinand cont de cresterea puternica a vanzarilor BMW in ultima perioada, se pare ca multe din proiectele amanate incep sa revina in discutie. Totul a inceput luna trecuta cu BMW Gran Coupe, o continuare a conceptului anulat CS, o noua oportunitate pentru BMW de a ocupa un nou segment nisa: coupe-urile cu patru usi.

Dar sa-l lasam pe Scott27 sa ne relateze despre BMW Z Spyder Stradale. Chiar daca informatiile prezentate pana acum de el au fost corecte, vom trata stirea cu titlul de zvon pana va exista inca o confirmare din partea unei alte surse.

Acum ca BMW a demarat initiativa Project-i in sensul dezvoltarii de noi concepte pentru mobilitate sustenabila, atentia se indreapta spre segmentul premium, mai ales unde avem de-a face cu lux de varf-de-gama.

Tinand cont de inflorirea segmentului premium compact, BMW revine la strategia sa anterioara de a lansa pe piata noi concepte premium incitante. Daca privim lista cu modelele programate de lansare inainte de intrarea economiei mondiale in criza, putem vedea o serie de proiecte situate la nivele diferite de entuziasm, fie in faza de dezvoltare, fie in cea de evaluare.

La fel cum am vazut conceptul Gran Coupe ridicandu-se precum un Phoenix din flacarile Conceptului CS, iata un alt proiect pe cale sa reinvie.

Proiectul ‚de vis’ al lui Norbert Reithofer: BMW “Z” Spyder Stradale.

A fost propus initial in 2005, cand Norbert Reithofer a preluat conducerea BMW Group, ca proiect emotional ce reuneste valorile supreme ale BMW, luxul premium, designul avangardist si dinamica formidabila la rulare. Dupa doi ani de studii de fezabilitate si dezvoltare de idei, proiectul a fost oprit cand economia a intampinat dificultati.

roadster

De ce nu un Roadster?

Termenul de Spyder Stradale nu e un concept necunoscut pentru BMW, o versiune a lui 328MM fiind denumita in trecut ca Spyder Stradale.

Data fiind preferinta BMW pentru termeni emotionali pentru noile concepte, precum ”Gran Turismo” si apoi “Gran Coupe” si “Shooting Brake”; termeni ce descriu o modalitate de a calatori in stil de lux, cei de la BMW par nerabdatori sa reinvie termenul “Spyder Stradale” asociat cu noua lor masina sport premium varf-de-gama.

Atentia BMW se indreapta spre dezvoltarea unor proiecte incitante care sa aibă la baza viitoarea generatie BMW Seria 1. Ei sunt nerabdatori sa extinda aceste proiecte in segmentul premium, Gran Coupe fiind un astfel de concept, iar Spyder Stradale fiind altul. BMW priveste Spyder Stradale ca pe o masina care sa injecteze mai multa emotie in marca BMW, in segmentul de lux varf-de-gama, intr-o categorie unde toate BMW-urile sunt plasate, unele cu succes, altele cu mai putin succes.

Idea lui Spyder Stradale porneste de la proiectul original BMW California Spyder, o masina cu pozitie joasa de condus, impinsa spre axa spate, cu parbriz foarte inclinat, capota lunga si console spate scurte.
Atat forma cat si functionalitatea sunt in egala masura importante. Se evalueaza stilul in care sa se deschida usile: acesta ar putea fi in stil foarfeca (putin prea comun), conventional (nu da gres niciodata) sau cu adevarat cu deschidere inversa (prea Rolls-Royce?)

Reintoarcerea modelului Spyder va fi concomitenta cu pregatirile de viitor ale BMW pentru Project-i, si fara Project-i, Spyder Stradale nu ar exista.

Explicatia acestui fapt este ca parteneriatul BMW cu SGL Carbon, ce va produce componente si panouri pentru vehiculele MegaCity vehicles, care eventual vor fi folosite si la alte model BMW. Spyder Stradale va fi unul din beneficiarii acestui parteneriat, ce va aduce BMW o mare economie de costuri. Viitoarele masini vor beneficia din plin de materiale din fibra de carbon in scopul reducerii greutatii.

Spyder Stradale porneste de unde a ramas Z8 si pastreaza structura din aluminiu, iar partea frontala a masinii va fi un mix de otel, aluminiu si magneziu. Pentru spatiul pasagerilor, va exista o plansa din fibra de carbon ce va fi lipita de podeaua din aluminiu. Si cadrele spate vor fi tot din fibra de carbon, iar suspensia spate dintr-un amestec de aluminiu, magneziu si otel.

Ideea initiala a unui plafon hardtop pliant a fost pastrata. Fetele usilor si capota vor fi din aluminiu, pentru aripile fata si capacul portbagajului fiind folosit plastic ranforsat.

Elementele de design elements sunt inca intr-o faza incipienta, dar ne asteptam la o parte frontala foarte sportiva.

Tehnologiile EfficientDynamics nu sunt uitate nici in cazul lui Spyder Stradale. Asteptarile obisnuite includ tehnologie Stop-Start, recuperarea energiei la franare. Dar designul masinii va urma aceeasi abordare ca in cazul lui Vision Efficient Dynamics, astfel ca vom vedea aplicat un tratament aerodinamic avansat. Inca un termen ce va fi prezentat curand este Active Aerodynamics.

Interiorul este privit ca „un mediu fara complicatii sau elemente care sa distraga atentia”, scaune din material usor ce pot fi acoperite cu piele sau cu o serie de alte materiale; in cautarea unui nou stil de lux, pielea de rechin pare o alegere neconventionala.

Un alt factor legat de eficienta lui Spyder Stradale din punct de vedere al costurilor este utilizarea platformei care sta la baza Seria 5, 6 si 7. Spyder Stradale ar putea sta la baza unui Rolls-Royce Roadster de doua locuri, in urma cerintelor clientilor care vor ceva mai ‚intim’ decat un Drophead Coupe.

Spyder Stradale ar putea avea motorizari hibride. Motoarele clasice pe benzina ar putea include un V8 de performanta sau un studiu V10 pe care BMW il ia in calcul pentru viitorul M5, si care ar putea livra peste 600 CP. Acesta ar putea fi cuplat la o transmisie automata clasica sau la o transmisie viitoare, cu 9 rapoarte si ambreiaj dublu.

De vreme ce proiectul a fost reluat recent si entuziasmul unui astfel de concept este molipsitor, e posibil ca denumirea “Vision” sa fie asociata cu acest nou concept, posibil pentru a personifica mostenirea sa germana.

Debutul ar putea avea loc la Salonul auto de la Frankfurt, de anul viitor. Modelul de serie ar putea fi lansat abia in 2014.

Care ar putea fi numele? ‚Suspectii de serviciu’ identificati sunt Z6 , Z8 , Z9 sau chiar Z10, dar particula de Spyder Stradale va ramane, mai e nevoie doar de o cifra.

Mai este inca suficient timp pentru a Visa.

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account