Test Drive: MINI Cooper Cabriolet – Tonic

Indiferent de sezonul în care îl savurezi, MINI Cooper Cabriolet este ca un tonic de vară. Are același gust de vacanță!
Text: Alex Buțu Foto: Dragoș Savu, MINI
Începutul toamnei este unul dintre cele mai bune momente pentru a te bucura de un cabriolet. Căldura toropitoare din miezul verii s-a domolit, vântul adie mai cu spor, iar primele frunze arămii pică leneș pe asfalt și aștern un covor care foșnește crocant sub roți. Cu acoperișul coborât, simțurile îți sunt mai treze. Nu ești izolat într-o cabină de sticlă și oțel. Iar dacă norii decid să se scuture de stropi, oricine are un cabriolet cu acoperiș textil îți va spune că ploaia sună mult mai intim, pentru că picăturile nu se sparg sec, ca pe plafonul de tablă. Din toate motivele astea, într-un cabriolet nu te simți doar una cu mașina, ci șimți pulsul naturii, orașului, drumului.
Și nu e prima oară când conduc un MINI Cabriolet, dar de fiecare dată experiența asta senzorială este la fel de plăcută ca și prima oară.
Pot să mă bucur cu adevărat de condusul decapotat, fiindcă MINI Cabriolet atrage doar priviri pozitive. Când conduci un cabriolet ultra luxos, ultra puternic și ultra scump, invidia apare ca un sentiment reflex în multe priviri. Dar nu și în cazul unui MINI Cabriolet. El atrage multă empatie, deși are un stil extrovertit. Odată cu facelift-ul a primit stopuri LED cu semnătură luminoasă care imită designul Union Jack al steagului britanic. Același design este oferit opțional și pentru plafonul textil pliabil electric, precum și pentru grafica iluminată din inserțiile de bord. Iar posibilitățile de personalizare prin programul MINI Yours Customised sunt printre cele mai ample din industria auto. Nu mă refer doar la culorile caroseriei și tapițeriile variate, sau la pictogramele personalizate care sunt proiectate din portiere pe asfalt. Prin intermediul site-ului yours-customised.mini poți crea designul inserțiilor pentru planșa de bord sau ornamentele din jurul semnalizatoarelor de pe aripile față. Elementele acestea sunt produse folosindu-se gravura cu laser și imprimarea 3D și pot fi oricând schimbate sau montate după ce cumperi mașina. Cu alte cuvinte, nu sunt ca un tatuaj de care scapi cu greu, dacă te plictisești de el.
În orice caz, la volanul unui MINI Cabriolet este cam greu să te intersectezi cu plictiseala. Direcția răspunde mereu prompt, rigiditatea torsională a caroseriei este clar perceptibilă, iar suspensiile nu au rolul de a anestezia rularea. Scopul lor nu este să te deconecteze de la ce vrea să-ți transmită șoseaua. Mie îmi place doza de fermitate a suspensiilor, fiindcă își arată avantajele în felul în care MINI Cabriolet se manevrează în viraje. Oricum, suplețea cu care lucrează suspensiile are grijă să nu compromită confortul.
MINI Cabriolet a fost conceput pentru plăcerea de a conduce. Și te bucuri de agilitatea lui inclusiv când te strecori în spații de parcare înguste sau ieși cu ușurință din nodurile unei intersecții aglomerate. Nu este vorba despre putere brută, ci despre un spirit tonic, care răspunde mereu cu poftă de joacă, precum un pui de terrier. Îmi e ușor să îl alint așa, mai ales în versiunea MINI Cooper pe care am condus-o. Motorul său turbo de 1,5 litri transformă benzina în 136 de cai putere. Nu par foarte mulți cai, dar cei 3 cilindri ai motorului tropăie cu atâta bucurie, încât te molipsești și tu. Asta nu este o mașină pe care o conduci încruntat sau încordat. Nu te lasă! Pur și simplu te învață să te bucuri de condus, cu un zâmbet pe buze. Iar asta e valabil și dacă alegi varianta cu noua transmisie automată Steptronic, cu ambreiaj dublu și 7 trepte. Principiul de proiectare al acesteia a fost adaptat din motorsport. De fapt, sunt două transmisii parțiale într-o singură carcasă. Astfel, cele două ambreiaje lucrează împreună pentru ca schimbările de trepte să se facă iute și fără întreruperi ale cuplului. Eficiența acestui sistem de funcționare este completată de sistemul Stop/Start și funcția de „coasting“.
Este multă inginerie avansată. Și totul e perceput pur și simplu sub forma plăcerii de a conduce.
