PREMIERĂ: BMW M prezintă primul model M8 Gran Coupé (F93) din istoria mărcii

PREMIERĂ: BMW M prezintă primul model M8 Gran Coupé (F93) din istoria mărcii

Anul 2019 a fost realmente prolific pentru divizia de performanță BMW M GmbH. După lansările succesive ale noilor game X3 M, X4 M, M8 Coupé, M8 Convertible, X5 M și X6 M, a venit rândul verigăi-lipsă din gama M8. Noul BMW M8 Gran Coupé (cod F93), primul de acest fel în familia Seria 8/M8 din istoria, vine să înlocuiască vechiul model M6 Gran Coupé (cod F06M).

Întocmai ca și M8 Coupé și M8 Convertible, noul M8 Gran Coupé este oferit în două variante de putere. Motorul V8 cu o cilindree de 4,4 litri și echipat cu tehnologie TwinPower Turbo livrează 600 de cai putere pentru model M8 Gran Coupé standard. În cazul variantei dopate M8 Competition Gran Coupé, puterea atinge vârful de 625 de cai putere. Cuplul motor impresionant de 750 Nm este livrat pentru ambele motorizări pe o plajă foarte largă de turație între 1800 și 560o rpm pentru modelul standard și, respectiv, între 1800 și 5800 rpm pentru modelul Competition.

Impresionantul pachet de putere este transmis tuturor celor 4 roți și manageriat prin intermediul transmisiei integrale M xDrive, al cutiei de viteze cu 8 rapoarte M Steptronic echipată cu M Drivelogic și al diferențialului central activ M. Există 3 moduri de rulare distincte, ce pot fi selectate prin intermediul centralei de comanda BMW iDrive OS 7.0 cu interfață dedicată BMW M: 4WD (integral), 4WD SPORT (integral cu cuplu suplimentar pe puntea spate) și 2WD (tracțiune exclusiv spate).

Noul M8 Gran Coupé dispune și de noul buton de Setup ce a debutat pe modelele F91 (M8 Convertible)  și F92 (M8 Coupé). Acesta oferă posibilitatea de a ajusta setările motorului (prin modurile dedicate EFFICIENT, SPORT și SPORT PLUS), șasiului (prin modurile dedicate COMFORT, SPORT și SPORT PLUS), ale direcției electromecanice M și ale frânelor (prin modurile dedicate COMFORT și SPORT). Mai mult decât atât, pentru o experiență de condus senzațională, noul M8 Gran Coupé vine echipat și cu M Mode, care gestionează răspunsul sistemelor de asistență și informațiile afișate în cockpit-ul digital și sistemul Head Up Display în funcție de 3 moduri predefinite: ROAD, SPORT și TRACK (ultimul disponibil doar pentru varianta M8 Competition).

La lansarea pe piață va fi oferită o serie limitată de 400 de unități, denumită M8 Gran Coupé First Edition. Aceasta se va distinge de restul gamei prin intermediul unei finisări exclusiviste ce are la bază opțiuni BMW Individual. Spre exemplu, culoarea exterioară oferită în mod excepțional pentru versiunea First Edition poartă titulatura BMW Individual Aurora Diamond Green metallic, distingându-se prin accente Gold Bronze.

Pentru mai multe detalii specifice legate de noile modele BMW M8 Gran Coupé (F93), vă invit să parcurgeți comunicatul oficial postat mai jos. De asemenea, la finalul articolului, puteți vizualiza o galerie de fotografii superbe înfățișând noul model sportiv de lux al diviziei BMW M GmbH.

COMUNICAT OFICIAL DE PRESĂ BMW

Noile BMW M8 Gran Coupé şi BMW M8 Competition Gran Coupé

Două maşini sport cu patru uşi, de înaltă performanţă, sunt pregătite să extindă portofoliul de modele BMW M GmbH în segmentul de lux. Noile BMW M8 Gran Coupé şi BMW M8 Competition Gran Coupé îmbină performanţele de super car cu un design spectaculos de coupé de lux cu patru uşi care oferă un confort remarcabil pentru patru pasageri.

Noile modele cu patru uşi, de înaltă performanţă, sunt derivate direct din noul BMW M8 Coupé şi au fost dezvoltate alături de versiune de competiţie BMW M8 GTE. Trenul de rulare, şasiul şi aerodinamica acestora au fost adaptate pentru a se potrivi conceptului distinctiv al noului model, totul fiind bazat pe testele extinse de la centrele BMW Group, precum şi pe Nürburgring şi alte circuite. Noile BMW M8 Gran Coupé şi BMW M8 Competition Gran Coupé vor avea premiera mondială în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles din noiembrie 2019. Lansarea pe piaţa mondială va începe în aprilie 2020, inclusiv în România, în oferta de lansare fiind inclus şi BMW M8 Gran Coupé First Edition în ediţie limitată.

Motor V8 capabil să urce în turaţii, cu putere de până la 460 kW/625 CP, transmisie M Steptronic cu opt trepte, M xDrive şi diferenţial M activ
Livrarea puterii emblematică pentru motoarele BMW M este unul din atuurile propulsorului V8 ce echipează noul BMW M8 Gran Coupé. Motorul cu opt cilindri, capabil să urce în turaţii, cu tehnologie M TwinPower Turbo care foloseşte două turbine twin scroll amplasate în V-ul cilindrilor. Puterea maximă dezvoltată este de 441 kW/600 CP pentru BMW M8 Gran Coupe şi 460 kW/625 CP la noul BMW M8 Competition Gran Coupé, ambele livrate la 6000 rpm. Vârful de cuplu este de 750 Nm, livrat între 1800 şi 5600 rpm pentru BMW M8 Gran Coupé şi 1800 şi 5800 rpm pentru BMW M8 Competition Gran Coupé. Motoarele M sunt susţinute de un sistem de evacuare sport şi transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. Noul BMW M8 Gran Coupé accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,3 secunde, în timp ce noul BMW M8 Competition Gran Coupé sprintează în 3,2 secunde. Sprintul 0-200 km/h este realizat în 11,2 secunde, respectiv 11 secunde de cele două modele de înaltă performanţă.

Performanţa este susţinută de un sunet pe măsură asigurat prin sistemul de evacuare, caracteristic BMW M, cu două evacuări duble. Sunetul evacuării poate fi controlat din meniul M Sound Control, apelabil din consola centrală. O evacuare M Sport disponibilă standard pe BMW M8 Competition Gran Coupé asigură un răspuns şi mai spectaculos. Câte un filtru de particule a fost integrat pe fiecare din cele două ramuri ale evacuării.

O atenţie deosebită a fost acordată sistemelor de răcire pentru a asigura o performanţă optimă atât în regim de stradă, cât şi pe circuit. Sistemul central de răcire este susţinut de două modele pe fiecare parte a automobilului pentru temperaturi înalte. Există un sistem dedicat de răcire pentru uleiul de motor şi unul pentru uleiul de transmisie.

Sistemul de tracţiune integrală M xDrive transferă puterea motorului la drum cu încredere şi autoritate prin intermediul interacţiunii controlate central cu diferenţialul M activ de pe puntea spate. Sistemul M xDrive are o configuraţie orientată spre puntea spate în modul 4WD implicit. Conducătorii pot utiliza apoi meniul Setup pentru a selecta modul 4WD Sport, care transferă o proporţie şi mai mare de cuplu către roţile spate. Iar dezactivarea DSC aduce modul 2WD în joc, puterea fiind transferată integral către puntea spate.

Tehnologie a şasiului specifică modelului, sistem de frânare integrat
Designul şi reacţiile tehnologiei şasiului specifică modelului au fost solicitate de cerinţele speciale ale utilizării pe circuit, aşa cum s-a întâmplat şi cu punctele de prindere foarte rigide ale suspensiei de caroserie. Specificaţia standard include amortizoare controlate electronic şi direcţie M Servotronic electromecanică. În configuraţia specifică M, noul sistem de frânare integrat permite două setări diferite ale pedalei de frânare.

Design distinctiv, spaţiu suplimentar în spate
Printre ingredientele din apariţia extravagantă a maşinilor sport cu patru locuri, de înaltă performanţă, se numără silueta extinsă dinamic, umerii puternici şi designul independent al părţii spate. Prizele de aer largi, branhiile M de pe aripile faţă, oglinzile retrovizoare optimizate aerodinamic, spoilerul spate şi alte dotări specifice M oferă o prezenţă vizuală pentru caracterul de înaltă performanţă al noilor modele. BMW M8 Gran Coupé First Edition (limitat la 400 de unităţi) va fi oferit la lansare; indiciile exclusive de design includ o finisare în culoarea BMW Individual Aurora Diamond Green metalizat pentru exterior, cu accente în Gold Bronze.

Ampatamentul modelelor Gran Coupé este mai lung cu 200 de milimetri faţă de cel al variantelor cu două uşi ale noului BMW M8. Aceasta aduce un spaţiu excepţional în compartimentul spate.

Sistem nou de control şi operare, echipare standard exclusivă
Un buton Setup pe consola centrală oferă conducătorului acces direct la setările pentru motor, amortizoare, direcţie, M xDrive şi sistem de frânare. Două configuraţii definite de utilizator pot fi apelate prin utilizarea butoanelor M de pe volan – acestea definesc răspunsul acceleraţiei, al cutiei de viteze, al direcţiei, al amortizoarelor, al evacuării, ale pedalei de frână sau modul de funcţionare al sistemului Head-Up Display. În plus, butonul M Mode de pe consola centrală permite conducătorului să configureze cum doreşte sistemele de asistare a condusului şi ecranele panoului de instrumente / Head-Up Display. Iar conducătorii noului BMW M8 Competition Gran Coupé pot selecta şi modul TRACK pe lângă ROAD şi SPORT.

Echiparea standard exclusivă a noilor BMW M8 Gran Coupé şi BMW M8 Competition Gran Coupé include faruri LED adaptive cu BMW Laserlight, BMW Head-Up Display specific M, scaune M sport, Driving Assistant şi Parking Assistant. Cele mai noi evoluţii în domeniile operării şi conectivităţii pot fi savurate împreună cu BMW Live Cockpit Professional disponibil standard, completat cu sistem de navigaţie şi Asistent Personal Inteligent BMW.

[Sursă foto & informații: BMW PressClub România]

BMW Motorrad

Comentarii

©2019 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account