Classic: Legendarul model BMW 530 MLE strălucește din nou după restaurarea integrală
Legendarul BMW 530 MLE a fost complet restaurat și adus la starea sa inițială. După un an de lucrări, acest model special folosit pentru omologare, care poartă numărul de producție # 100, a fost readus la viață cu ajutorul și efortul unei echipe dedicate formată din 5 membri. Ieri, exemplarul 530 MLE complet renovat a fost primit în aplauzele audienței invitate la „Home of BMW Legends”, în cadrul fabricii BMW Group din Rosslyn, Africa de Sud.
Johan Mouton, director tehnic și logistic al fabricii BMW Group din Rosslyn, a comentat cu această ocazie: “530 MLE nu este singurul model produs exclusiv la această fabrică. Mașini legendare, precum Gusheshe – generația E30 a modelului BMW Seria 3 – în special, modelele 325iS și 333i (model destinat doarpieței sud-africane), au ieșit de pe linia de asamblare din Rosslyn acum mai bine de 30 de ani. Suntem o companie orientată spre viitor, dar avem o imensă mândrie pentru trecutul nostru.”
Tim Abbott, CEO al BMW Group Africa de Sud, a adăugat: „La acea vreme, modelul BMW 530 MLE a demonstrat cât de importante erau competițiile sportive auto pentru a impresiona publicul cu performanțele vehiculelor noi. Succesul modelului 530 MLE a fost incontestabil și a deschis calea pentru BMW Africa de Sud ca marcă sportivă, făcând din acesta și un concurent serios în domeniul sporturilor cu motor la nivel național. Atunci ca și acum, M rămâne cea mai puternică literă din lume! ”
Istoria acestui model special folosit pentru omologare începe înanii ’70, când Africa de Sud a dorit să își concretizeze planurile de a participa în raliuri. Filiala africană a constructorului BMW trebuia să concureze cu o mașină ce necesita omologare stradală și care trebuia produsă în serie. Din acest motiv, aceasta a cerut ajutorul șefului BMW Motorsport de la acea vreme, legendarul Jochen Neerpasch, pentru a putea îndeplini acest deziderat.
Pentru a se califica tehnic și a concura la evenimentul Modified Production Series din Africa de Sud, constructorul trebuia să facă dovada unui model de omologare în ediție limitată, care trebuia să fie asamblat și în producție de serie.
BMW 530 MLE a fost creația comună a BMW Motorsport și BMW South Africa. Acronimul său MLE semnifica „Motorsport Limited Edition”. Acest model a fost produs în serie în două iterații: Type 1 cu 110 unități produse la Rosslyn în 1976 și Type 2 cu 117 unități produse în 1977 la aceeași unitate.
BMW 530 MLE a fost echipat cu o versiune modificată a motorului standard pe benzină cu 6 cilindri dispuși în line, care dezvolta o putere maximă de 147 kW (sau 200 cai putere), un cuplu maxim de 277 Nm și putea atinge o viteză maximă de 208 km/h.
Fiind în principal o versiune adresată racing-ului, modelul 530 MLE a suferit, de asemenea, modificări specifice, precumr educerea greutății elementelor de caroserie, geamuri cu acționare manuală, absența sistemului de aer condiționat și roți speciale de tip MAHLE. Exemplarul BMW 530 MLE cu numărul de fabricație #100 ce a fost recent complet restaurat a aparținut pilotului și managerului echipei de curse Peter Kaye-Eddie. Numerele de identificare ale șasiului și motorului coincid, ceea ce certifică faptul că vehiculul restaurat este unul original.
După ce pașii omologării au fost parcurși, echipa de uzină BMW Africa de Sud a primit acceptul de a concura în competiția națională. La startul calendarului competițional în anul 1976, BMW a aliniat două modele de curse Seria 5, generația E12. Echipa de curse BMW s-a bucurat de un real success, câștigând 15 curse consecutive din cele 15 în care a participat. Timp de trei ani, consistența și performanța de top demonstrate de-lungul parcursului competițional au adus echipei de uzină BMW Africa de Sud trei titluri de campioană națională.
Modelul de curse BMW 530 MLE a fost retras în anul 1985 și este considerat a fi cel mai de succes Seria 5 de curse din istoria brandului. De asemenea, fabrica BMW Group din Rosslyn, înființată în 1973 și fiind prima fabrică a constructorului din afara Germaniei, a fost locul de concepție și producție al multor modele remarcabile, cum ar fi 325iS sau 333i (disponibil exclusiv pentru Africa de Sud), ambele aparținând generației E30 a BMW Seria 3.