BMW V12 LMR, scos la lumină de BMW Classic
Băieții de la BMW Classic au început să bage mâna tot mai adânc în tezaurul companiei bavareze și să scoată la lumină eroi din trecut. Astăzi, BMW V12 LMR.
„Technology that’s not in the car can’t break.” Acesta a fost motto-ul echipei care a adus în 1999 victoria la general pentru prototipul BMW în cea mai prestigioasă cursă de anduranță din lume – Cursa de 24 ore de la Le Mans.
Mașina a fost utilizată de echipa Schnitzer, condusă de Charles Lamb, iar piloții mașinii câștigătoare au fost Joachim Winkelhock, Pierluigi Martini și Yannick Dalmas. Al doilea BMW V12 LMR pilotat de Tom Kristensen, JJ Lehto și Jorg Muller a abandonat după 304 tururi.
Puțini știu că V12 LMR a fost construit de BMW Motorsport împreună cu echipa Williams F1. Acest model nu a câștigat la debut, el fiind succesor modelului BMW V12 LM din 1998. Șasiul a fost dezvoltat de Williams, motorul de 6.0 litri a venit de la BMW, dovedindu-și capacitățile prin victoria McLaren F1 GTR din 1995. BMW V12 LMR producea aproximativ 580 CP, iar la ediția din 1999 a Cursei de 24 ore de la Le Mans prototipul german a atins viteza de 342 km/h pe linia dreaptă Mulsanne. Și mai puțini știu că în urma observațiilor tehnice din sezonul 1998, BMW și-a propus să termine cursa de 24 de ore din 1999 fără să schimbe frânele, lucru care nu se mai întâmplase până atunci pentru mașinile care foloseau discuri din carbon.
Proiectul V12 LM / V12 LMR a fost unul extrem de scurt, dar intens. Pentru V12 LM din 1998, dezvoltarea a început în Septembrie 1997. La puțin mai mult de un an distanță, în 1999, BMW V12 LMR câștiga pe circuitul Sarthe în fața a 5 echipe de uzină cu aspirații la victorie: Mercedes-Benz, Audi, Nissan, Toyota, Panoz. În două sezoane, V12 LMR a participat la 18 curse, câștigând 7 dintre acestea și bifând 4 pole position-uri.
Vizitează magazinul nostru online pentru colecția BMW Motorsport: