DTM Nurburgring Cursa 1: Haos în spatele lui Maxime Martin
BMW obține a cincea victorie stagională cu al cincilea pilot diferit, dar în spatele lui Martin toți favoriții s-au duelat aprig, lovindu-se fără milă. Abia a 15-a cursă din 2015 a adus podiumul cu toate cele trei uzine reprezentate.
Între Oschersleben și acest weekend, s-a tot discutat despre efectul prea mare pe care îl are balastul asupra rezultatelor din acest an. Calificările aferente primei curse de pe Nurburgring au adus în prim-plan debutanții Mercedes: Auer a semnat primul pole pentru ART Grand Prix, iar Gotz s-a clasat pe 6. După victoria lui Blomqvist în runda anterioară, a fost o nouă confirmare a adaptării facile în cazul piloților de valoare. În prima linie s-a mai plasat o mașină ușoară, BMW-ul lui Martin, în fața celor aflați în lupta pentru titlu: Wehrlein, Spengler și Mortara. Pentru Wittmann (P12) și Ekstrom (P17), rămânea mult de recuperat în 40 de minute de cursă.
Ca și la Oschersleben, startul a decimat grupul Audi, în momentul în care Blomqvist l-a răsucit pe Green în virajul al treilea, iar Molina l-a colectat pe coechipierul său, trimițându-l în Timo Scheider. Avariile la mașina lui Green au dus la apariția steagului roșu pentru a curăța uleiul rămas pe pistă. În așteptarea restartului, Wehrlein s-a dus să-i ceară socoteală lui Martin, deși belgianul nu făcuse altceva decât să-și apere trasa interioară în primul viraj, când devenise lider.
La restart, Martin era urmat de Spengler, Mortara și Wehrlein, în timp ce Wittmann urcase până pe 8, iar Ekstrom pe 11. Cei de la BMW au continuat să nu dea ordine de echipă, iar Spengler, cu o mașină mai grea ca a lui Martin, nu s-a putut ține de acesta și a pierdut avantajul sistemului DRS, fiind totodată expus la atacurile din spate. Un astfel de atac i-a fost fatal în turul 15, când Mortara l-a percutat în primul viraj și i-a cauzat avarii care l-au scos din joc pe canadian, atât din cursă, cât și din lupta pentru titlu.
Mortara și Wehrlein au supraviețuit cu ușoarele avarii și au completat podiumul, fiind pentru prima oară în 2015 când am avut câte un pilot BMW, Audi și Mercedes pe primele trei locuri. Maxime Martin a bifat al doilea succes după Moscova 2014 și de acum înainte, cu Spengler și Wittmann la peste 50 de puncte de lider, doar victoriile de etapă mai pot reprezenta obiectivul BMW pe final de sezon, în dorința de a obține măcar titlul la constructori. În mod paradoxal, Audi a căzut pe ultimul loc în această ierarhie, chiar dacă are cele mai multe victorii stagionale.
Comisarii nu au dat vreun semn că vor analiza incidentele Martin-Wehrlein și Mortara-Spengler, așa că podiumul poate fi considerat bătut în cuie. Mercedes a dictat o rocadă pe final de manșă, Paffett trecând în fața lui Gotz pentru a termina pe 4, iar Audi i-a oferit un punct pe tavă lui Ekstrom, cadou de la Rockenfeller. Între Gotz (P5) și Ekstrom (P10) au mai punctat Auer, Wittmann, Wickens și Felix da Costa. Însă pentru Ekstrom a fost mult prea puțin, el fiind acum la 28 de puncte de Wehrlein, ba chiar devansat și de constantul Mortara. În manșa secundă, Green, Spengler și Wittmann ar putea ieși din calculele matematice dinaintea finalei dacă nu punctează mai bine decât Wehrlein, care ar putea pleca din DTM către F1 cu titlul în buzunar.
Material realizat de echipa Pitstops.ro