BMW i5 va fi un mix stilistic între i3 și i8

Formele lui BMW i5 au fost prezentate în ilustrațiile de patentare depuse în Japonia.
i5 ar fi al treilea model din gama BMW i, după citadina i3 și sportivul i8. Presa britanică (autocar.co.uk) îl cita în toamna anului trecut pe Ian Robertson, membru în consiliul de marketing și vânzări BMW, care spunea că la acel moment constructorul bavarez se afla în stadiul final de decidere a următorului model BMW i. Speculațiile despre cum ar trebui să arate i5 au fost diverse. Se discuta despre un fel de MPV (precum un i3 extins), un sedan care să rivalizeze Tesla Model 3 sau un crossover. Dar se pare că BMW i5 va fi un fel de mix între toate acestea, luând în considerare imaginile proaspăt scăpate online. Noile ilustrații cu i5 publicate de carscoops.com și autoguide.com ar proveni din dosarul de patentare pe care BMW l-ar fi depus în Japonia.
Conform acest imagini, BMW i5 pare rezultatul unei aventuri între i3 și i8. „Ochii” și partea din față sunt moștenite în mare parte de la i8. Din profil i5 pare un i8 supraînălțat care acum are patru portiere, cu deschidere în oglindă. Este una dintre soluțiile pe care le împarte cu i3. Iar spatele este un conglomerat de elemente, forme, cu partea de sus apropiată de a lui i8 și partea de jos mai asemănătoare cu a lui i3. Per ansamblu, formatul caroseriei aduce aminte de Opel Ampera, nu noua citadină Ampera-e, ci sedanul care a fost scos din producție. Motivul asemănării este în special spatele mai ridicat.
Dacă acest format din ilustrațiile de patentare va fi într-adevăr cel care va fi produs în serie, atunci BMW i5 va putea fi considerat un concurent și pentru Tesla Model 3.
În ceea ce privește propulsia lui i5, putem bănui că va exista o versiune exclusiv electrică, judecând după faptul că mașina din imaginile de patentare are doar un capac pentru alimentare. Însă, nu poate fi exclusă alternativa cu REX (sistem de extindere a autonomiei) sau cea cu propulsie hibridă.
Încă nu a fost confirmată data lansării lui BMW i5, însă gama de modele BMW i va fi completată inclusiv de versiunea decapotabilă a lui i8, după cum ne lasă de înțeles prototipul surprins în timpul testelor pe circuitul Nurburgring.
De asemenea, Bloomberg dezvăluie că Harald Krueger, CEO-ul BMW, a declarat într-un interviu că în 2019 va fi lansat primul model MINI 100% electric, urmat un an mai târziu de versiunea electrică a următoarei generații X3.
