DTM Oschersleben Cursa 2: Noul lifestyle al lui Blomqvist

Lider în primul viraj, Tom Blomqvist nu s-a comportat ca un debutant pe parcursul unei ore de cursă, devenind cel de-al 18-lea pilot cu victorie din grupul de 24. BMW are acum doar învingători și trece la conducerea clasamentului mărcilor. Cine ar fi crezut?

Tom Blomqvist și-a asigurat o bază solidă de pornire prin clasarea în prima linie, în spatele colegului Farfus care s-a văzut adesea că nu este cel mai bun la starturi. Pascal Wehrlein nu doar că a spart grupul BMW în calificări prin clasarea pe 3, ci a mai reușit să-și aducă și două ajutoare, în persoana lui Paul di Resta (P5) și Christian Vietoris (P8). În rest, multe BMW-uri în top 10 și Ekstrom departe, pe 18.

Tom, urmașul lui Stig

Pe un traseu precum Oschersleben, cu un prim viraj atât de strâns, ar fi fost mai indicat ca polemanul să plece de pe interior, ca la Spa-Francorchamps. Spre bucuria lui Blomqvist, nu s-a decis așa ceva și reacția sa bună la stingerea luminilor, după peste 30 de starturi în F3 anul trecut, i-a adus prima poziție în detrimentul lui Farfus. Felix da Costa și Wittmann l-au devansat pe un Wehrlein care nu era dispus să riște prea mult contra BMW-urilor, de vreme ce rivalul său pentru moment rămâne Ekstrom. Grupul Audi a suferit două pierderi în primul viraj, Molina și Muller fiind nevoiți să se retragă.

start12

Intrări la boxe după doar câteva tururi

Aceeași ușoară precauție l-a făcut și pe Spengler să regreseze față de poziția din grilă, însă cum acesta era vioara întâi a bavarezilor în clasament, trebuia ajutat cu o strategie agresivă. Canadianul a fost primul pilot ce a luat calea boxelor, declanșând efectul de avalanșă în următoarele două tururi. Manevra l-a ajutat să iasă în fața lui Ekstrom, pe care l-a controlat apoi tot restul după-amiezii. Și Tomczyk a trecut la boxe de Paul di Resta, însă cu prețul unui drive through care l-a transformat în singurul pilot BMW fără puncte la finele cursei. Veteranul a rămas însă responsabil cu spectacolul, reușind o depășire fantastică asupra lui Vietoris în virajul triplu de stânga, cel mai rapid al traseului.

ss17

Puține schimbări până la final

Marco Wittmann a trecut de Antonio Felix da Costa și a urcat pe trei, însă Blomqvist și Farfus erau departe și rulau solitar. Portughezul a rămas să-l țină sub control pe Pascal Wehrlein, însă acesta a continuat să nu riște nimic, în pofida avantajului (mărunt) dat de sistemul DRS. La fel de singuri au rulat și următorii clasați, di Resta și Glock.

ss18

Un singur Audi în top 10

Jamie Green a petrecut întreaga cursă cu ochii în oglinzi, unde un pilot imprevizibil și dornic de a ataca precum Maxime Martin ar fi putut oricând să-l surprindă. Atacul decisiv nu a venit, iar Jamie a fost primul din grupul Audi și singurul care a punctat. Nici Ekstrom nu a găsit o cale de a trece de Spengler și a eșuat sub linie, pe 11.

ss16

Final ușor anticipat

Lucas Auer, în duel cu Dani Juncadella, a lovit glisierele în penultimul tur și nu mai avea sens o neutralizare, motiv pentru care a fost arborat steagul roșu. Pilotul austriac este în regulă, în pofida violenței impactului. Primii trei au putut așadar să-și manifeste bucuria nestăvilită pe podium, unde Blomqvist nu mai are niciun motiv de inferioritate în fața colegilor săi care aveau victorii în DTM.

ss15

BMW devine primul constructor care are doar învingători în tabăra lor și am putea arunca o privire asupra celor care încă nu au gustat succesul în DTM. Dacă debutanții Mercedes, Auer și Gotz, ar avea circumstanțe atenuante, cei de la Audi ar avea motive să-și analizeze efectivele. Nico Muller, Adrien Tambay și (mult mai experimentatul) Miguel Molina nu s-au impus în vreo cursă. Cu toate acestea, Dieter Gass a declarat recent că nu vor fi schimbări pentru la anul. În fine, nici celălalt spaniol, Daniel Juncadella, nu a învins și forma sa rareori a impresionat.

start14

Weekendul de la Oschersleben a adus două duble ale formațiilor BMW. Prima cursă a fost la discreția MTEK, iar a doua a fost dominată de perechea RBM. Se observă o libertate totală în grupul de opt. În cele două weekenduri dominate, la Zandvoort și Oschersleben, au dus la victorii pentru Wittmann, Felix da Costa, Glock și Blomqvist. Totuși, primul pilot BMW la general nu e niciunul dintre cei patru, ci Bruno Spengler.

start13

Victoria lui Blomqvist a venit pe un circuit unde luase parte în iarnă la primul test cu un model DTM, așa că și experiența superioară pe un traseu poate fi un factor important în ecuația victoriei. Însă nimic nu ar fi fost posibil dacă BMW nu ar fi fost într-o formă atât de dominatoare. Cerul înnorat de duminică nu s-a scuturat înainte de finele cursei, evitând emoțiile pentru Jens Marquardt.

ss20

Chiar dacă Wehrlein nu a putut urca pe podium, se poate declara mulțumit cu 20 de puncte marcate, față de zero pentru Ekstrom. Nici următorii din clasament, Mortara și Green, nu au reușit mare lucru în această rundă, la fel de gri fiind sfârșitul de săptămână pentru Paffett și Rockenfeller. Așadar, Wehrlein se află acum la adăpostul unui ecart de 13 puncte și reușește, în sfârșit, să păstreze șefia mai mult de o zi. Audi a câștigat jumătate din curse, dar nu se mai află la conducere în niciunul dintre cele trei clasamente.

Următoarea etapă va avea loc la Nurburgring peste două săptămâni.

BMW Motorrad

Comentarii

©2023 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account