Gerovital
Gerovital
Gerovital

ELMS Paul Ricard: BMW la cel mai bun week-end din stagiune

Penultima etapă a acestui sezon din Seria Europeană Le Mans s-a potrivit ca o mânușă echipajelor BMW angrenate la GTE și GTC care au scos maximum posibil după 4 ore de cursă pe circuitul Paul Ricard din Franța. Dacă la GTE, Marc VDS Racing a reușit prima clasare pe poziția secundă din acest an, la GTC francezii de la TDS Racing au urcat cu o treaptă mai sus în cursa de casă reușind a doua victorie din 2015 după cea de la Silverstone. Rezultatul îi pune într-o postură favorabilă pe cei de la TDS Racing înaintea finalei de la Estoril, aceștia aflându-se în fruntea clasamentului categoriei.

Lupta pentru victoria la general s-a dat, de această dată, între Gibson și BR, ORECA-ul celor de la Thiriet by TDS Racing fiind întârziat de mai multe probleme care l-au aruncat înafara primilor 5 în clasamentul final. Cursa a fost întreruptă de două neutralizări, ambele pregătind parcă lupta din ultima oră de cursă când a părut că Jota Sport, care a condus încă de la prima neutralizare, ar putea să piardă șefia în fața celor de la Greaves Motorsport. Jon Lancaster a mers excelent pe final mâncând progresiv din avansul construit tacticos de pilotul de uzină Audi Filipe Albuquerque care s-a trezit cu un avans micșorat de la 20 la 14 secunde cu 45 de minute rămase pe ceas. În acel moment Jota a decis să-l cheme pe Albuquerque la boxe pentru ca echipierul Tincknell, care a pus mașina în pole, să ducă #38 până la sosire. Cum Lancaster a fost întârziat la ultimul său pit stop efectuat la câteva tururi după cel al echipei Jota, lui Tincknell i s-a ușurat munca, englezul fiind capabil să-și păstreze poziția pe care și-a consolidat-o având un avans de peste 20 de secunde când a trecut prin dreptul steagului cu pătrățele. Victoria avea însă să-i evite pe cei de la Jota care au primit, după cursă, o penalizare cu 45 de secunde adăugată la timpul total deoarece Albuquerque a petrecut în mașină mai mult timp decât este admis de regulament pe parcursul stint-ului său dublu. Această situație a promovat pe Gary Hirsch și Jon Lancaster în postura de învingători iar pe Albuquerque și Tincknell pe ultima treaptă a podiumului. Pe poziția secundă a venit BR-ul AF Racing #21 al tripletei rusești Aleshin/Ladygin/Shaytar. Această ordine face ca diferența dintre Greaves și Jota înaintea ultimei curse din acest an să fie de doar un punct în timp ce TDS by Thiriet se află pe 3 acuzând un handicap de 20 de puncte.

La LMP3, prima oră a fost martora unui duel între Gaetan Paletou și Charlie Robertson, cel din urmă pierzând șefia după 15 minute de la start. Paletou a ieșit de la boxe după prima oprire cu un ecart mărit însă cursa sa nu avea să mai dureze prea mult căci mașina a întâmpinat o problemă tehnică terminală, Paletou oprindu-se lângă glisiere. Astfel, Robertson a fost lăsat în frunte, acesta controlând cursul evenimentelor înainte de a lăsa mașina pe mâinile lui Chris Hoy care a păstrat avansul construit de echipierul său înainte de a părăsi cockpit-ul mașinii #3 în timpul pit stop-ului final. Chiar dacă au fost nevoiți să stea la boxe mai mult, fiind obligați să efectueze și oprirea de 2 minute și 30 de secunde, Team LNT au reușit să se impună cu un avans de peste 2 minute în fața mașinii Villorba Corse.

Aceste opriri care trebuie să dureze minim 2 minute și 30 de secunde pentru mașinile de LMP3 au produs neplăceri în pluton, prototipurile de clasă inferioară fiind depășite de GT-uri pe care le ajungeau apoi din urmă dând bătăi de cap piloților din turisme care erau și ei implicați in propriile lor lupte. Rezultatul cursei coroborat cu abandonul celuilalt prototip LNT face ca Hoy și Robertson să fie campionii acestei categorii cu o etapă rămasă de disputat, un rezultat excelent pentru acest cuplu care se alfă la primul sezon cu un prototip.

Maximum posibil după cele două SC: locul 2 la GTE

Maximum posibil după cele două SC: locul 2 la GTE

 

În categoria GTE, prima parte a cursei a fost caracterizată printr-o luptă între Aaron Scott, Alexander Talkanitsa Jr. și Johnny Laursen. Talkanitsa a fost scos fără voia sa din luptă după ce a fost lovit de un Ligier, incident care l-a făcut să piardă timp prețios și care i-a ajutat pe cei de la Marc VDS. Astfel, înaintea primei neutralizări, Laursen se afla la conducerea cursei cu BMW-ul Marc VDS condus de Andy Priaulx, care a preluat mașina în timpul primei opriri de la Henry Hassid, pe doi. Pe 3 se afla Ferrari-ul AT Racing al lui Talkanitsa în timp ce Scott căzuse pe 5 între cele două Porsche 991 din această categorie. După neutralizare, Mapelli, în 991-le #88 Proton Competition, a trecut de Talkanitsa și Phil Keen urcând pe 3. Această primă neutralizare i-a ajutat pe cei de la Formula Racing care nu au fost încurcați de safety-car din cauza poziționării pe traseu. Pe parcursul celei de-a doua neutralizări, povestea s-a repetat, Formula Racing trecând iarăși de safety car în timp ce restul plutonului a mai pierdut încă un tur. În timpul neutralizării, Jesse Krohn a preluat BMW-ul Marc VDS, în timp ce lupta în pluton a început să se încingă după revenirea pe steag verde. Cocker și Lietz au fost aruncați pe locurile 7 și 8 ca urmare a neutralizării astfel că au avut de muncit pentru a reveni în top 5, ceea ce au și făcut înainte de intrarea în ultima oră de concurs. După penultima oprire, Ferrari-ul JMW al lui Cocker se afla pe 3, în fața lui Richard Lietz în Porsche #88. După ultima oprire, Butcher a preluat Ferrari-ul care a căzut pe 5 fiind depășit de Adam Carroll și Marco Mapelli. Cei doi nu au rezistat însă mult timp în fața lui Butcher care a urcat pe 3 până la finele cursei dar nu a mai putut să îl atace și pe Krohn care a terminat pe poziția secundă în BMW-ul Marc VDS care a avut, în sfârșit, parte de o cursă bună după un început de sezon nefericit. Victoria a revenit însă Ferrari-ului #60 Formula Racing al tripletei Laursen, Mac și Rizzoli

Ferrari-ul AF Corse #63 a fost cel care a controlat începutul cursei la GTC însă Giorgio Roda nu s-a putut depărta de BMW-ul lui Eric Dermont care avea să preia conducerea în mâinile lui Dino Lunardi. Creșterea de tempo din partea BMW-ului TDS nu a venit fără un răspuns din partea echipei AF Corse al cărui echipaj cu numărul 62 s-a apropiat de vârful plutonului pe parcursul stint-urilor lui Francesco Castellacci și Stuart Hall. Acesta din urmă nu a reușit însă să treacă de Franck Perera, cel de-al 3-lea membru al TDS Racing având un avans destul de mare după ultima oprire pentru a trece linia de sosire în postura de învingător. Victoria francezilor, a doua din 2015 după cea de la Silverstone, îi aduce în postura de lideri ai clasamentului înainte de cursa de la Estoril. Pe 3 a terminat Aston-ul Massive Motorsport care a avut de câștigat de pe urma unei curse curate.

Ultima etapă din acest sezon va avea loc la Estoril la mijlocul lunii octombrie iar lupta de la vârf este deschisă, la fel cum este și cea pentru titlurile la GTE și GTC.

Rezultate complete aici

Sursă foto: Press BMW Group

Material realizat de echipa Pitstops.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account