Ritm bun, dar fără recompense: BMW M8 GTE a încheiat pe locul al 11-lea la debutul său la Le Mans
Emoţii diverse pentru BMW M Motorsport după revenirea sa în cursa de 24 de ore de la Le Mans (Franţa). Cele două BMW M8 GTE au reuşit să ruleze în ritmul plutonului fruntaş GTE Pro de-a lungul celei de-a 86-a ediţii a clasicei de anduranţă, ambele maşini evoluând în trioul fruntaş pentru lungi perioade ale cursei. În timp ce maşina #82 – pilotată de Augusto Farfus (Brazilia), Alexander Sims (Marea Britanie) şi António Félix da Costa (Portugalia) – a trebuit să se retragă de pe locul al nouălea ca urmare a unui accident suferit în primele ore ale zilei de duminică, #81 BMW M8 GTE a ajuns la final după 332 de tururi (fiecare cu o lungime de 13,626 km). Martin Tomczyk (Germania), Nick Catsburg (Olanda) şi Philipp Eng (Austria) au ocupat locul al 12-lea. În urma penalizării unui alt echipaj, cei trei au fost clasaţi în final pe poziţia a 11-a.
După starturi bune de cursă, ambele echipaje au pierdut teren din cauza defecţiunilor suferite de amortizoarele maşinilor, ceea ce a dus la pit stopuri suplimentare pentru reparaţii. Pentru maşina #82, cursa s-a încheiat duminică în jurul orei 6.30 ca urmare a unui accident. La scurt timp, radiatorul celeilalte maşini a trebuit schimbat după ce a fost lovit de resturile de pe circuit. După opriri lungi, poziţia a 12-a a fost cea mai înaltă ce s-a putut obţine. Cu toate acestea, în clasamentul final oficial al cursei, #81 BMW M8 GTE a fost clasat pe locul al 11-lea, după ce un alt echipaj a fost penalizat ca urmare a faptului că unul dintre piloţi nu a îndeplinit timpul minim de prezenţă în cockpit pe parcursul întrecerii. #92 Porsche a obţinut victoria pe „Circuit de la Sarthe”.
Cursa de 24 de ore de la Le Mans a fost a doua etapă a sezonului 2018/2019 din Campionatul Mondial FIA de Anduranţă (WEC). Sezonul se va relua la 19 august cu cursa de 6 ore de la Silverstone (Marea Britanie).
Reacţii după cursa de 24 de ore de la Le Mans:
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): Revenirea noastră în cursa de 24 de ore de la Le Mans s-a dovedit a fi un carusel de emoţii. În primul rând, a fost plăcut să vedem că ne-am putut duela cu plutonul fruntaş al categoriei GTE Pro, o clasă extrem de disputată, în ceea ce priveşte ritmul de cursă. Piloţii noştri au fost implicaţi în numeroase dueluri strânse cu adversarii şi pentru o perioadă a cursei au fost chiar pe locul al doilea. BMW M8 GTE a lăsat o impresie foarte bună. Un podium părea posibil de obţinut, dar, din păcate, problemele tehnice şi un accident ne-au costat şansa de a fi recompensaţi pentru toată munca depusă înaintea acestui eveniment. Cu toate acestea, aspectele pozitive le depăşesc pe cele negative: fanii au fost trataţi cu multă acţiune în categoria GTE Pro. Am putut să dovedim întregul potenţial al noii noastre maşini. În plus, am trăit premiera mondială a noului BMW Seria 8 Coupé pe această scenă unică. Acesta este un alt motiv pentru care evenimentul va rămâne o amintire frumoasă şi oferă o motivaţie în plus pentru a reveni şi mai puternici la finala Supersezonului în 2019. Multe mulţumiri şi mult respect pentru toţi cei implicaţi cu multă pasiune în acest proiect BMW atractiv.