Victorie istorică la Hockenheim: Marco Wittmann şi BMW câştigă prima cursă din noua eră turbo din DTM

BMW Motorsport a scris din nou istorie în DTM. Marco Wittmann (Germania), pilot al BMW Team RMG, a obţinut victoria în cursa de deschidere a stagiunii 2019, desfăşurată conform tradiţiei la Hockenheimring (Germania). A fost şi prima victorie din noua eră turbo a DTM. După pole positionul reuşit sâmbătă de Wittmann, Philipp Eng (Austria) a fost cel mai rapid în calificările de duminică, iar la finalul manşei secunde a fost cel mai bine clasat pilot BMW Motorsport, ocupând locul al patrulea.

Prima cursă: Wittmann, dublu campion DTM şi aflat la comenzile Schaeffler BMW M4 DTM, a reuşit o evoluţie perfectă în condiţii de pistă udă, transformând pole position într-o victorie prestigioasă. A fost al 12-lea succes din cariera lui Marco şi a 82-a oară când un model BMW trece primul linia de sosire a unei etape DTM. De asemenea, a fost startul perfect pentru aniversarea a 50 de ani de BMW Turbo Power în motorsport.

Hockenheim (GER), 4rd May 2019. BMW M Motorsport, DTM Rounds 1 & 2, Marco Wittmann (GER), BMW Team RMG, #11 Schaeffler BMW M4 DTM

Timo Glock (Germania) a încheiat pe locul al patrulea cu JiVS BMW M4 DTM, ratând la limită încă un podium pentru BMW. În chiar turul de deschidere a fost răsucit pe circuit de un alt concurent, dar a recuperat spectaculos loc după loc pe parcursul întrecerii. Nou venit la BMW, Sheldon van der Linde (Africa de Sud) a încheiat al şaselea cu Shell BMW M4 DTM, marcând puncte la debutul în campionat. La sosire, el a fost urmat de BMW Bank M4 DTM, model pilotat de Bruno Spengler (Canada).

Joel Eriksson (Suedia) a fost al 13-lea cu CATL BMW M4 DTM. O problemă de senzor al motorului l-a împiedicat pe Philipp Eng să stabilească timpi în calificări, astfel că a luat startul de pe locul al 17-lea. În cele din urmă, austriacul a încheiat al 14-lea.

Hockenheim (GER), 4rd May 2019. BMW M Motorsport, DTM Rounds 1 & 2, Marco Wittmann (GER), BMW Team RMG, #11 Schaeffler BMW M4 DTM

Declaraţii după cursa de sâmbătă:

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): „Este absolut fantastic. Am scris din nou istorie în DTM cu BMW Motorsport, obţinând prima victorie a noii ere turbo. Primul pole position, apoi victorie în cursa inagurală cu Marco Wittmann – acestea îmi amintesc puţin de începutul sezonului din Formula E, când am început tot cu un succes. Sunt mândru de întreaga echipă din München – ca şi de echipe şi piloţi. Un mare compliment i se cuvine lui Marco, care a făcut o treabă magnifică în fruntea plutonului. Am avut o iarnă grea şi perioadă dificilă de teste. Să performăm aşa cum am făcut-o la Hockenheim şi să câştigăm prima cursă, este ceva fantastic. Experienţa acumulată în cei 50 de ani de turbo în motorsport la BMW îşi dovedeşte valoarea. Am construit un motor foarte bun şi am obţinut un pachet consistent, cu care am câştigat la prima încercare. Este un drum lung în sezonul 2019, dar pentru moment avem toate motivele să fim fericiţi.”

Marco Wittmann (#11 Schaeffler BMW M4 DTM, BMW Team RMG – calificări: locul 1, cursă: locul 1): „Această victorie este deosebită. Primul pole position, apoi prima victorie din noua eră turbo: ce început magnific de sezon. Schaeffler BMW M4 DTM a fost fenomenal pe ploaie. Mecanicii şi inginerii au făcut o treabă senzaţională – ca toţi cei de la BMW Motorsport, care mi-au dat o maşină competitivă din primul tur. A fost un start de an incredibil în DTM.”

Hockenheim (GER), 5th May 2019. BMW M Motorsport, DTM Rounds 1 & 2, Marco Wittmann (GER), BMW Team RMG, #11 Schaeffler BMW M4 DTM

Cursa a doua: Cinci din cei şase piloţi BMW s-au clasat în Top 10 în cea de-a doua cursă a sezonului 2019 din DTM, desfăşurată pe Hockenheimring. Philipp Eng a ocupat poziţia a patra cu ZF BMW M4 DTM, după ce a plecat din pole position pentru a doua oară în carieră. La final, el a fost urmat de Bruno Spengler (BMW Bank M4 DTM), Timo Glock (JiVS BMW M4 DTM), învingătorul de sâmbătă – Marco Wittmann (Schaeffler BMW M4 DTM) – şi Joel Eriksson (CATL BMW M4 DTM), care s-au clasat pe locurile al cincilea, al şaselea, al optulea, respectiv al zecelea. Doar Sheldon van der Linde (Shell BMW M4 DTM) a ratat o clasare în zona punctelor după ce, asemenea lui Wittmann, a fost răsucit pe circuit de ul adversar. Victoria i-a revenit lui René Rast (Audi). A doua cursă a anului a avut şi o neutralizare în prima parte, după care gestiunea anvelopelor a jucat un rol important.

Hockenheim (GER), 5th May 2019. BMW M Motorsport, DTM Rounds 1 & 2, Sheldon van der Linde (RSA), BMW Team RBM, #31 Shell BMW M4 DTM

Declaraţii după cursa de duminică:

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): „Week-endul de deschidere al noului DTM ne face să ne dorim mai mult. După cursa pe ploaie şi victoria noastră de sâmbătă, spectatorii au fost trataţi cu o dispută superbă şi în manşa a doua. Dat fiind rezultatul bun din calificări, cu pole position pentru Philipp Eng, clasările pe locurile al patrulea-al şaselea nu sunt rezultatele pe care le speram. Neutralizarea cu Safety Car nu ne-a ajutat deloc, iar doi dintre piloţii noştri au fost răsuciţi de adversari. Toate acestea ne-au împiedicat să ne derulăm strategia corect şi a însemnat că trebuie să reacţionăm. În contrast, unii dintre adversarii noştri au putut beneficia de neutralizare. De exemplu, René Rast a avut o oprire gratuită şi şansa de a ataca agresiv cu pneuri noi. Acest lucru nu era o opţiune din locul în care ne aflam. Acum este clar că gestiunea pneurilor va fi, fără îndoială, un accent clar în acest an. Audi a făcut o treabă bună. Felicitări şi celor de la Aston Martin! Au reuşit o evoluţie bună aici. Piloţii noştri au luptat din greu. Nu le-a fost deloc uşor spre final din punct de vedere al anvelopelor. Va trebui să privim cu atenţie acest aspect. Şi totuşi, avem multe concluzii pozitive din primul week-end de cursă al stagiunii. Victoria de sâmbătă a fost fantastică, am marcat multe puncte, iar toate cele şase maşini au ajuns la final. Este o bază solidă pentru a continua.”

Philipp Eng (#25 ZF BMW M4 DTM, BMW Team RMR – calificări: locul 1, cursă: locul 4): „Pole position era foarte important. A fost bine pentru toată echipa după două zile dificile. Mi-ar fi plăcut să închei pe podium, dar am ratat obiectivul la limită. Am avut ceva ghinion la pit stop, când Nico Müller, cu care luptam pentru poziţie, a ieşit înaintea noastră. Altfel, a fost o cursă foarte bună pentru întreaga echipă.”

Clasamente generale (etapa 1/9)

Piloţi: 1. Marco Wittmann 34p; 2. Robin Frijns 31p; 3. René Rast 25p; 4. Nico Müller 22p; 5. Mike Rockenfeller 20p; 6. Timo Glock 20p7. Bruno Spengler 16p8. Philipp Eng 15p; 9. Loïc Duval 10p; 10. Sheldon Van der Linde 8p; 11. Paul Di Resta 7p; 12. Jamie Green 2p; 13. Daniel Jucadella 2p; 14. Joel Eriksson 1p; 15. Pietro Fittipaldi 1p.

Echipe: 1. Audi Sport Team Abt Sportsline 53p; 2. BMW Team RMG 50p3. BMW Team RMR 35p; 4. Audi Sport Team Phoenix 30p; 5. Audi Sport Team Rosberg 27p; 6. BMW Team RBM 9p; 7. R-Motorsport 1 7p; 8. R-Motorsport 2 2p; 9. WRT Team Audi Sport 1p.

Constructori: 1. Audi 110p; 2. BMW 93p; 3. Aston Martin 9p.

Hockenheim (GER), 5th May 2019. BMW M Motorsport, DTM Rounds 1 & 2, Philipp Eng (AUT), BMW Team RMR, #25 ZF BMW M4 DTM

Cum vezi DTM 2019
Cursele din Deutsche Tourenwagen Masters pot fi urmărite live pe canalul YouTube oficial al competiţiei – transmisiunile sunt disponibile cu comentariu în engleză. De asemenea, sunt disponibile mai multe camere on-board live, dar şi transmisiuni live ale sesiunilor de calificări: https://www.youtube.com/user/DTMinternational.

Ce urmează
Următoarea etapă din Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) va avea loc la 17-19 mai, la Zolder (Belgia).

BMW Motorrad

Comentarii

©2019 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account