Serviciile BMW Proactive Care eficientizează costurile pentru întreținerea mașinii

BMW Proactive Care este cumulul de servicii pentru îngrijire proactivă și preventivă, de care beneficiază posesorii de modele BMW în România. Aceste servicii detectează eventuale defecțiuni din stadiu incipient, eficientizând timpul și costurile alocate reparațiilor. De asemenea, BMW Proactive Care îmbunănătățește comunicarea cu service-urile BMW autorizate și facilitează programarea inspecțiilor tehnice. Toate acestea mențin și valoarea de revânzare a mașinii la un nivel ridicat.
BMW este unul dintre primii producători din industria auto care oferă service proactiv şi preventiv. Statutul său de pionier în domeniul îngrijirii proactive este consolitat și de implementarea inteligenței artificiale în sistemele automobilelor BMW și serviciile BMW Proactive Care.
BMW Proactive Care oferă o multitudine de avantaje, precum:
– depistarea eventualelor problemele tehnice, precum și repararea lor în stadiul incipient, înainte
să se agraveze și să afecteze funcționarea mașinii
– reducerea costurilor de întreținere și reparație
– reducerea timpului alocat eventualelor reparații și înlocuiri de piese
– reducerea timpului pentru comandarea pieselor care necesită înlocuire
– inspecții tehnice și reparații realizate la cele mai înalte standarde de calitate, cu aparatură dedicată
modelelor BMW, piese de schimb originale și tehnicieni specializați conform rigorilor BMW
– menținea valorii de revânzare a mașinii la un nivel ridicat
Automobilele BMW sunt echipate cu o rețea amplă de senzori care monitorizează starea de funcționare a mașinii
Condițiile de utilizarea diferă pentru fiecare autoturism în parte. Drept urmare și uzura diferă. Astfel că uneori sunt necesare verificări la service înaintea împlinirii termenelor recomandate pentru inspecțiile tehnice periodice. Depistarea din timp a problemelor tehnice este cea care permite evitarea apariției unor defecțiuni. Sau contribuie la rezolvarea problemei într-un stadiu incipient, când costurile pentru intervenții tehnice sunt implicit mai mici, iar siguranța și comportamentul dinamic ale automobilului nu sunt afectate.
Întreținerea mașinii în parametri de funcționare optimi înseamnă și că te vei bucura de plăcerea de a conduce la standardele înalte pentru care sunt apreciate modelele BMW.
În acest scop BMW echipează automobilele sale cu o rețea de senzori care monitorizează continuu parametri de funcționare ai automobilului. De exemplu, senzorii evaluează plăcuțele de frână trebuie schimbate. Această informație este transmisă către service-ul autorizat BMW, pe care l-a selectat posesorul mașinii. Iar tehnicienii service-ului autorizat fac o evaluare și contactează clientul BMW pentru a se evita agravarea defecțiunii tehnice.
Evaluarea tehnică a mașinii nu se face doar la inspecțiile periodice, ci și în timp real
Desigur, un aspect esențial al îngrijirii proactive și preventive este respectarea intervalelor la care mașina trebuie să facă inspecția tehnică periodică în cadrul unui service autorizat BMW. Aceste inspecții periodice sunt concepute tocmai pentru a se asigura că automobilul funcționează în parametri optimi. În acest mod, dacă apare nevoia de înlocuire a unor piese sau efectuarea unor reparații, acestea sunt realizate în timp util, pentru a se garanta că automobilul funcționează la standarde de siguranță ideale.
Însă rețeaua de service-uri autorizate BMW nu se rezumă la aceste inspecții tehnice de rutină pentru a monitoriza starea tehnică a mașinii. Mai exact, BMW oferă ceea ce se numește Condition Based Service (CBS). Este vorba despre folosirea senzorilor montați în autoturismele BMW, pentru a evalua continuu funcționarea sa. Algoritmi speciali fac o evaluare constantă a informațiilor colectate despre nivelul lichidelor (de exemplu uleiul de motor) sau depistează dacă trebuie schimbate plăcuțele de frână. Și dacă este necesară o programare în service, automobilul BMW transmite automat datele legate de service către dealerul autorizat BMW.
Serviciile BMW Teleservices și BMW ConnectedDrive comunică informații despre starea tehnică a mașinii către service și facilitează întreținerea optimă a mașinii
Automobilele BMW pot comunica informații despre probleme tehnice către service-ul autorizat BMW. Această comunicare este posibilă mulțumită serviciului BMW Teleservices, care colectează informațiile de la senzorii din modelele BMW și le transmite către service. În acest mod este posibilă evaluarea și intervenția tehnică rapidă, de la primele semne ale unei posibile probleme. Iar posesorul mașinii este cel care în prealabil selectează service-ul din rețeaua BMW către care preferă să fie trimise informațiile.
Faptul că service-ul află în timp real despre problema tehnică înseamnă că problema poate fi rezolvată până se agravează. Deci nu trebuie făcute intervenții de urgență, costisitoare. Nu trebuie să se aștepte pentru sosirea piesei de schimb, fiindcă ea este comandată imediat ce clientul își oferă acordul. Iar clientul își poate temporiza cheltuielile de reparații, în funcție de cât de rapid trebuie realizată o operațiune de reparare sau înlocuire a unei piese.
Totodată, automobilele BMW vin însoțite de serviciile BMW ConnectedDrive, având încorporată o cartelă SIM care oferă o conectivitate extinsă. Drept urmare, posesorii de BMW nu beneficiază doar de acces la internet (pentru automobil și device-uri precum smartphone-ul), sau actualizări over-the-air ale sistemului infotainment și acces la descărcarea aplicațiilor.
Comunicare facilă cu service-ul preferat din rețeaua autorizată BMW
BMW ConnectedDrive înseamnă și o comunicare facilă și rapidă atât între automobil și service-ul autorizat, cât și între posesorul mașinii și partenerul de service pe care îl selectează. Această conectivitate cu dealerul autorizat înseamnă că posesorul de BMW primește ajutor în cazul defecțiunilor tehnice și accidentelor. Tot datorită serviciului BMW Teleservices și funcțiilor de conectivitate BMW ConnectedDrive, este uneori posibil ca rezolvarea situației tehnice să se realizeze de la distanță de către partenerul de service BMW, fără a fi necesar ca mașina să se deplaseze la atelier. Totodată, BMW ConnectedDrive face mult mai ușoare întreținerea mașinii și programarea în service și eficientizează timpul și costurile pentru efectuarea unor eventuale reparații.
Posesorii de BMW care dispun de serviciile BMW ConnectedDrive primesc notificări despre starea mașinii și despre apropierea programărilor în service. Aceste notificări sunt transmise prin aplicația My BMW, SMS, e-mail sau un mesaj afișat de sistemul iDrive din automobil. În plus, service-ul autorizat contactează telefonic clientul BMW pentru a-i recomanda inspecția tehnică sau necesitatea unei reparații, dacă aceasta se impune.
Inteligența artificială ajută la personalizarea serviciile BMW Proactive Care pentru fiecare client și automobil BMW
Odată cu lansarea noii generații BMW Seria 5 constructorul german a marcat încă o premieră: integrarea inteligenței artificiale în serviciile de îngrijire proactivă și preventivă a mașinii.
Inteligența artificială este un instrument firesc, având în vedere cât de evoluate și numeroase sunt sistemele de siguranță și senzorii care veghează la buna funcționare a automobilelor BMW. Practic se sporește precizia evaluării tehnice și se realizează mai rapid și mai eficient comunicarea între clientul BMW și service. Mulțumită inteligenței artificiale se pot personaliza funcțiile de îngrijire proactivă și preventivă, conform fiecărui automobil BMW. De asemenea, se personalizează serviciile conform cu preferințele clientului. Drept urmare dealerii și partenerii de service BMW pot propune clienților oferte personalizate, întâmpinând inspecțiile și intervențiile tehnice prefigurare pe baza datelor colectate de la senzorii mașinii.
Nu în ultimul rând, confidențialitatea și protejarea informațiilor personale ale posesorilor de modele BMW și ale mașinilor este asigurată de către constructorul german și rețeaua sa de parteneri autorizați.
BMW respectă normele GDPR (General Data Protection Regulation) impuse în Uniunea Europeană, precum și legislațiile de la nivelul fiecărei țări. Astfel că securizează confidențialitatea datelor colectate despre funcționarea mașinii, prelucrarea acestora cu algoritmi care folosesc inteligența artificială și transmiterea lor către service-ul BMW preferat de client.
Implementarea inteligenței artificiale pentru îmbunătățirea serviciilor de mentenanță și reparații tehnice este doar la început. Aceasta va fi extinsă în gama BMW și va aduce constant funcții noi.
Activarea serviciilor BMW Proactive Care se face rapid prin intermediul aplicației My BMW, sau în portalul BMW
Aplicația My BMW pentru smartphone facilitează conectivitatea cu automobilul și de la distanță și oferă clienților o listă de funcții, dependente de anul de producție al automobilului BMW. De altfel, aplicația My BMW este funcțională pentru autoturismele BMW produse începând din 2014. Iar gama completă de beneficii din cadrul BMW Proactive Care este accesibilă pornind de la modelele cu sistem de operare BMW 7.
Mulțumită aplicației My BMW clienții pot verifica mereu starea automobilului și pot face rapid și ușor demersurile pentru buna îngrijire a acestuia. Aplicația permite contactarea service-ului, programarea în service cu doar câteva click-uri. La fel, apelarea serviciilor de asistență în caz de defecțiune sau accident se poate realiza prin intermediul aplicației My BMW și completează faptul că aceste servicii apelează automat clientul când este detectat un accident.
În plus sistemul de operare al mașinii este actualizat constant, ceea ce activează funcții suplimentare sau optimizate.
Aplicația My BMW se descarcă gratuit din Apple Store sau Google Play Store. Apoi clientul BMW creează un cont (BMW ID) sau se conectează la cel existent. Se introduce seria de şasiu a modelului BMW şi se conectează automobilul la aplicația My BMW. Următorul pas este activarea contractului BMW ConnectedDrive. Ulterior, aplicația va afișa toate funcțiile disponibile pentru acel autoturism BMW.
Funcțiile variază în raport cu anul de producție și echipările fiecărui automobil BMW. Iar avantajele numeroase pe care le aduc serviciile BMW Proactive Care pot fi extinse pe măsură ce mașina primește actualizările over-the-air ale sistemului de operare.
Bineînțeles, când utilizatorul se înregistrează în aplicația My BMW trebuie să introducă adresa de e-mail şi numărul de telefon. De asemenea, utilizatorul confirmă ce notificări dorește să primească. Tot în aplicație este afișată harta care include toți partenerii de service din rețeaua autorizată de BMW. Astfel, posesorul de BMW alege service-ul autorizat pe care îl preferă.
Toate aceste informații sunt importante, deoarece permit comunicarea rapidă între client și service și vice-versa, precum și conectivitatea între automobil și service.
Trebuie subliniat că posesorii de BMW pot apela oricând la partenerii de service BMW autorizați, pentru a primi îndrumări și în ceea ce privește activarea contului BMW ConnectedDrive şi implicit a serviciilor de îngrijire proactivă. De altfel, toți pașii pot fi făcuți online, rapid, accesând site-ul oficial bmw.ro.
Avantajele aduse de aplicația My BMW pentru îngrijirea preventivă și proactivă a mașinii
Aplicația My BMW oferă numeroase avantaje, pentru că permite să verifici mereu starea mașinii, inclusiv de la distanță. Deci nu vei pleca la drum fără să te asiguri că starea tehnică a automobilului este optimă.
În aplicația My BMW poți verifica oricând pe smartphone-ul personal diferiți parametri. De exemplu, verifici nivelul uleiului din motor și al lichidului de frână, presiunea în anvelope precum și notificările despre cerințele de service. Tot aplicația îți oferă conexiune directă și rapidă la serviciile de asistență rutieră BMW în cazul defecțiunilor tehnice sau al accidentelor rutiere.
Totodată, aplicația permite programare online în service. Utilizatorul alege service-ul preferat din rețeaua autorizată BMW și selectează ziua și ora care îi sunt convenabile pentru a face deplasarea la service.
Oricând posesorul de BMW poate modifica în aplicația My BMW datele personale, ale automobilului (de exemplu, când mașina este vândută). Și se poate schimba partenerul de service BMW.
Important este și faptul că prin aplicația My BMW dai acordul pentru actualizarea de software de la distanță. Aceasta înseamnă că sistemul de operare al mașinii este mereu optimizat și poate primi funcții noi. Iar totul se întâmplă fără a fi nevoie să te deplasezi la dealerul autorizat BMW.
Serviciile BMW Proactive Care mențin valoarea de revânzare a mașinii la un nivel ridicat
Toate funcțiile și beneficiile serviciilor BMW Proactive Care pe care le-am descris mai sus se traduc într-o îngrijire mai facilă și mai puțin costisitoare a automobilului. Iar împreună cu inspecțiile tehnice periodice clientul BMW se asigură că mașina este mereu în stare optimă de funcționare. Totodată, istoricul inspecțiilor și intervențiilor tehnice este transparent și efectuat la zi. Iar operațiunile sunt făcute în service-uri autorizate BMW, cu aparatură dedicată modelelor BMW, folosindu-se doar piese originale. La acestea se adaugă experiența tehnicienilor BMW, care beneficiază constant de cursuri de specializare.
Este, așadar, un cumul de factori care asigură servicii de calitate pentru întreținerea mașinii. Iar rezultatul este fiabilitatea mașinii.
Pe aceste baze este menținut la un nivel cât mai ridicat prețul de revânzare a automobilului BMW. Iar odată cu vânzarea, noul posesor beneficiază la rândul lui la serviciile BMW Proactive Care, conectându-se la aplicația My BMW și la serviciile BMW ConnectedDrive.
Toate detaliile despre serviciile BMW Proactive Care sunt detaliate în site-ul oficial bmw.ro. Pentru a afla toate funcțiile serviciilor BMW Proactive Care active pentru modelul BMW pe care îl dețineți vă invităm să contactați și dealerii din rețeaua de parteneri autorizați BMW.
