Gerovital
Gerovital
Gerovital

Audi Q5 40 TDI quattro facelift versus BMW X3 xDrive20d

Audi Q5 40 TDI quattro și BMW X3 xDrive20d adoptă sisteme de electrificare mild hybrid pentru optimizarea eficienței și performanțelor motoarelor diesel de 2 litri, cu 4 cilindri.

Audi a prezentat facelift-ul SUV-ului Q5, care va fi disponibil începând cu toamna lui 2020. Pe lângă actualizările la nivel de estetică, sistem infotainment și sisteme de asistare a condusului, Audi pune accent pe noul propulsor diesel de 2 litri, care utilizează tehnologie mild hybrid. Iar asta este de înțeles, fiindcă motoarele diesel de 2 litri sunt poate cea mai populară alegere în segmentul SUV-urilor premium de clasă medie. Tocmai de aceea, pentru moment, Audi doar listează rapid motoarele adiționale pe care le va oferi pentru facelift-ul lui Q5. Este vorba despre alte două variante de putere ale TDI-ului cu 4 cilindri, un TDI cu 6 cilindri în V, două motorizări 2.0 TFSI pe benzină cu 4 cilindri și plug-in hybrid-ul TFSI e, care va fi propus în două variante de putere.

Audi Q5 40 TDI quattro

Noul propulsor diesel de 1.968 cmc cu 4 cilindri are carter de aluminiu cu aproximativ 20 kg mai ușor decât al motorului pe care îl înlocuiește. De asemenea, arborele cotit este cu 2,5 kg mai ușor. Pe lângă construcția sa cu greutate optimizată, noul motor TDI al lui Audi oferă și performanțe crescute. Dezvoltă 204 CP între 3.800 și 4.200 rpm și cuplu maxim de 400 Nm între 1.750 și 3.250 rpm. Permite atingerea unei viteze maxime de 222 km/h și realizarea sprintului 0-100 km/h în 7,6 secunde. Audi creditează motorul cu un consum mediu de 5,3 – 5,4 l/100 km și emisii de 139 – 143 g CO2/km.

Eficiența și performanțele motorului diesel de 2 litri sunt susținute cu ajutorul tehnologiei mild hybrid, care integrează un starter generator angrenat cu curea, precum și o baterie litiu-ion. Sistemul mild hybrid folosește starterul generator pentru a transforma forțele de frânare și decelerare în energie electrică. Astfel este încărcată în mers bateria litiu-ion. Desigur, sistemul mild hybrid susține funcția start-stop a motorului la viteze sub 22 km/h. În plus, la drum întins, asigură funcția de rulare cu motorul termic oprit temporar (coasting), când nu se accelerează. Audi menționează că acest sistem mild hybrid ajută la reducerea consumului de motorină cu până la 0,3 l/100 km.

De gestionarea optimă a resurselor motorului se ocupă și transmisia S tronic cu 7 trepte, precum și sistemul de tracțiune integrală quattro. În condiții de rulare normale, cu aderență bună, sistemul quattro distribuie tot cuplul către roțile din față, pentru chibzuirea consumului de combustibil. Dar, deîndată ce condițiile și solicitările impun, cuplul este trimis și către roțile punții spate.

BMW X3 xDrive20d

Din primăvara lui 2020 și BMW X3 a adoptat motorizarea diesel de 2 litri cu tehnologie mild hybrid de 48 de volți. Astfel, propulsorul de 1.995 cmc al modelului BMW X3 xDrive20d are 4 cilindri și tehnologie BMW TwinPower Turbo și produce 190 CP la 4.000 rpm și un cuplu maxim de 400 Nm între 1.750 și 2.500 rpm. Aceste resurse sunt gestionate și prin transmisia Steptronic cu 8 trepte și sistemul de tracțiune integrală xDrive.

Sistemul mild hybrid integrează o baterie litiu-ion și un starter generator care livrează 11 CP. Astfel, motorul diesel este ajutat să aibă un răspuns mai prompt și să funcționeze la sarcini mai reduse, pentru scăderea consumului. Diferența de resurse față de Audi Q5 40 TDI Quattro se reflectă în performanțele declarate de BMW pentru X3 xDrive20d. Demarajul 0-100 km/h durează 7,9 secunde, iar viteza maximă este de 213 km/h. Însă, BMW X3 xDrive20d are un avantaj la capitolele consum mediu și emisii de CO2: 4,8 – 5,1 l/100 km, 126 – 134 g CO2/km.

Sistemul mild hybrid utilizat de BMW folosește energia cinetică din timpul decelerărilor și frânărilor pentru a încărca bateria suplimentară litiu-ion. BMW subliniază că tehnologia mild hybrid contribuie la reducerea vibrațiilor percepute la oprirea și repornirea motorului, de exemplu când sistemul Auto Start Stop oprește motorul sub 15 km/h. Asta face mai confortabil și mai eficient condusul în traficul bară la bară din oraș. Nu lipsește funcția de coasting, care permite rularea temporară cu motorul oprit, când nu se accelerează, în intervalul de viteză de la 25 la 160 km/h.

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account