BMW Motorrad prezintă sistemul de cruise control activ pentru motociclete
Sistemul Active Cruise Control (ACC) este binecunoscut de la automobilele BMW. Însă acum BMW Motorrad anunță că va oferi în curând funcțiile acestui sistem pentru motocicletele sale.
Folosind un buton special, riderul poate selecta atât o viteză pe care dorește ca sistemul ACC să o mențină, cât și o distanță în raport cu vehiculele pe care le întâmpină în trafic. Distanța permisă până la vehiculul din fața motocicletei BMW poate fi variată în trei măsuri. Astfel, riderul selectează cât de aproape vrea ca motocicleta să ruleze constant în spatele altui vehicul. Odată aleasă distanța, sistemul BMW Motorrad Active Cruise Control (ACC) dezvoltat împreună cu Bosch frânează și accelerează automat pentru păstrarea acesteia.
Mai mult de atât, pentru confort și siguranță, rider-ului i se oferă opțiunea de a alege între două tipuri de răspus din partea sistemului ACC. Unul face frânările și accelerările mai line, mai confortabile, iar celălalt favorizează dinamismul. Totodată, funcția de menținere automată poate fi dezactivată și se poate folosi doar funcția de menținere a unei viteze de rulare. Riderul vede clar toate informațiile referitoare la sistemul ACC, acestea fiind afișate pe ecranul TFT al motocicletei.
Desigur, riderul are mereu controlul asupra vitezei, frânării și accelerării. Orice acțiune a sa suprascrie reglajele de moment ale sistemului ACC. Însă este interesant că sistemul BMW Motorrad ACC știe să reducă automat viteza și înainte de viraje, dacă este nevoie. Iar cu cât motocicleta trebuie să se încline mai mult în viraj, intervenția sistemului ACC asupra frânării și accelerării este mai limitată, pentru a nu deranja stabilitatea motocicletei și controlul și confortul rider-ului. De asemenea, BMW subliniază că responsabilitatea condusului rămâne mereu în datoria riderului, care poate intervenii în orice moment. De altfel, sistemul BMW Motorrad ACC are doar funcții de asistare și se raportează doar la vehiculele aflate în mișcare, nu și la cele staționare, cum ar fi mașinile care așteaptă la semafor. În aceste situații, rider-ul trebuie să frâneze motocicleta.
Deci, sistemul BMW Motorrad de cruise control activ are rolul de a asista rider-ul și a-i oferi un plus de confort și siguranță, fără a diminua plăcerea mersului pe două roți.
(Poza 1: unitatea ABS ; Poza 2: senzorul radar; Poza 3: caseta senzorului)