Comparatie foto: BMW i8 vs. Audi R8

Ne-am hotarat sa realizam o comparatie foto intre BMW i8 si Audi R8, cu toate ca stim ca este una neobisnuita si oarecum incorecta. Cele doua supercaruri au la baza valori complet diferite, si au strategii la fel de diferite. In timp ce BMW pariaza pe sustenabilitate si mobilitate eficienta, Audi produce in continuare supercaruri dupa care intorci capul si care atrag o multitudine de clienti pentru marca.

In al doilea rand, tehnologia utilizata in cazul lui BMW i8 si al lui Audi R8 este complet diferita, de la motor la caroserie si tren de rulare.

Dar totusi ce au in comun cele doua masini? Designul. Aceasta este componenta comuna, deoarece ambele masini sunt si vor fi in continuare vazute ca fiind doua masini super sportive destinate celor care cauta extravaganta la volan, la preturi exotice.

Prin utilizarea CFRP, principiul de design denumit “layering” adopta o forma noua de exprimare in cazul noului BMW i8. BMW i8 lanseaza pentru prima oara metoda numita „layered surfacing”, atat in ce priveste designul interior cat si cel exterior. Directorul de design BMW Adrian van Hooydonk spune ca aceasta tehnica creeaza o infatisare mai unitara si mai armonioasa, care optimizeaza si fluxul de aer.

Audi R8 interpreteaza designul Audi intr-o forma noua si extrema: R8 reprezinta o declaratie de dinamism pur. „Scopul nostru a fost sa cream o masina sport puternica, dar cu o eleganta exceptionala”, a declarat Walter de Silva, seful de design Audi. Designul lui R8 se caracterizeaza prin suprafete concave si convexe care construiesc o caroserie musculoasa.


La capitolul putere, cele doua masini premium nu prea sunt inrudite. Varianta de baza Audi R8 4.2 produce 420 CP cu ajutorul motorului V8 si al tractiunii integrale. Audi R8 5.2 e propulsat de un motor V10 aspirat natural, ce produce 518 CP.

Constructorii lui Audi R8 nu s-au gandit la consum cand au proiectat masina, si exact la asta te astepti cand vine vorba de o masina de mare performanta. La un consum mediu de cca. 18l/100km, R8 se aliniaza cu alte supercaruri, produse de Porsche, Lamborghini, Aston Martin sau Maserati.

BMW i8 pe de alta parte propune un tren de rulare inovator, o solutie hibrida de tip plug-in care aduce laolalta un motor cu ardere interna si un sistem electric. Motorul electric este combinat astfel cu un motor e mare performanta cu trei cilindri, ce produce 220 CP/300 Nm. Motorul electric de pe BMW i8 Concept este capabil sa propulseze si singur masina.

Propulsat de 349 CP si avand un consum mediu de mai putin de 3 l/100 km, BMW i8 accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 4,6 secunde – cu 0.3 secunde mai rapid decat un M3 Coupe. Masina are o viteza maxima limitata electronic la 250 km/h si ofera spatiu pentru patru pasageri.

Iata si specificatiile lui Audi E-Tron

Conceptul electric Audi E-Tron porneste de la designul lui R8 si este propulsat de patru motoare electrice. Puterea maxima livrata este 313 CP si 680 Nm. Audi E-Tron accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4,8 secunde.

Asteptam sa ne spuneti in comentarii ce model din cele doua – BMW i8 vs Audi R8 – preferati, din punct de vedere al designului, motorului si specificatiilor tehnice.

[poll id=”21″]

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account