BMW i3: Prețuri și echipamente în România
BMW i3 este acum disponibil și în România pentru un preț de listă de pornește de la 37.076 euro, cu TVA inclus. Deși BMW i3 a fost prezentat acum mai bine de doi, iată că mașina electrică a celor de la BMW este acum disponibilă și în România.
Dacă te gândești serios să-ți cumperi un BMW i3, dar dacă până acum lucrul acesta era un pic mai dificil, pentru că trebuia să mergi în Austria sau la un alt dealer din Europa, începând de astăzi BMW i3 poate fi achiziționat și de la dealerii BMW din România. Despre BMW i3 sunt multe lucruri de spus, dar o să încercăm să ne rezumăm la cele esențiale mai jos.
În primul rând, BMW i3 este disponibil în două variante: una complet electrică și una care mai are ascuns un motor pe benzină undeva pe sub caroserie. Prima variantă, cea complet electrică, are un preț de pornire de 37.076 de euro, cu TVA inclus, iar cea de-a doua, cu tot cu range extender pornește de la 41.788 euro, cu TVA inclus. Acum, pe care dintre cele două versiuni ar trebui să o alege e un subiect separat care ține cont de mulți factori, dar cei mai mulți variază în funcție de nevoile tale. Oricum ar fi, dacă alegi să-ți cumperi un BMW i3 nu vei avea doar o mașină electrică care să fie „eco” doar pentru cel care o conduce. Întreg conceptul ce stă la baza lui BMW i3 duce grija pentru mediu la un alt nivel. De exemplu, în procesul de fabricație al fibrei de carbon care se regăsește din plin în structura noului BMW i3, fabrica de la Mosses Lake folosește doar hidroenergie. În procesul de fabricație al modelului BMW i3, fabrica din Leipzing utilizează doar energie eoliană. Tapițeria textilă este fabrictă din PET-uri reciclabile, iar pielea din interior este tratată cu ulei din frunze de măsline. Cu un șasiu integral din aluminiu și cu o celulă din plastic ranforsat cu finbră de carbon, BMW i3 duce conceptul de greutate redusă la un alt nivel. Cântărind doar 1.195 de kilograme în varianta cu range extender, BMW i3 este una dintre cele mai ușoare mașini electrice disponibile pe piață.
Datorită acestei mase foarte reduse, BMW i3, indiferent de versiunea aleasă, accelerează de la 0 la 60 km/h în 3,7 secunde și de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde, ceea ce înseamnă că, practic, BMW i3 este mai rapid decât un Volkswagen Golf GTD care are sub capotă un diesel de 2,0 litri și 184 CP. Așa că nu, BMW i3 nu nici pe departe o mașină lentă. De fapt, BMW i3 dezvoltă 170 de cai-putere și 250 Nm, iar toată această forță este livrată instantaneu, prin intermediul unei transmisii co o singură treaptă, către roțile punții spate. Viteza maximă pe care o poate atinge BMW i3 este limitată la 150 km/h din motive lesne de înțeles și care au legătură cu autonomia pe care BMW i3 o poate oferi la viteze de autostradă. Teoretic, BMW i3 vine cu o autonomie de 190 de kilometri, dar autonomia reală variază între 130 și 160 de kilometri pentru versiunea fără range extender.
Dacă optezi pentru versiunea cu range extender, și noi asta sugerăm, atunci BMW i3 vine la pachet cu un motor pe benzină, cu doi cilindri, de 650 cmc și care dezvoltă 34 de cai-putere. Acest motor funcționează ca un generator pentru bateria și face tot ce poate pentru a menține nivelul de încărcare al bateriei atunci când tu îi cer asta. Oricum, acest motor intră autonamat în funcțiune dacă nivelul bateriei scade sub 25% și poate fi activat manual dacă nivelul bateriei scade sub 75%. Echipat cu range extender, autonomia unui BMW i3 se extinde până la 340 de kilometri. Ceea ce nu e rău deloc. Bateria care propulsează motorul electric al lui BMW i3 este litiu-ion și are o garanției de opt ani sau 100.000 de kilometri. În plus, BMW i3 vine și cu cinci ani de revizii gratuite în limita a 60.000 de kilometri. Partea mai puțin bună în cazul în care optezi pentru un BMW i3 este că va trebui să mai scoți din buzunar ceva bani pentru sistemele opționale. Și asta pentru că BMW i3 este destul de slab echipat pentru un model premium. Practic, în lista de echipamente standard, cei de la BMW au trecut, printre altele, următoarele: capotă, acoperiș, oglinzi exterioare. Nu, nu e glumă, chiar așa au făcut. Mai departe, ai parte de jante pe 19 inch, cu anvelope mixte, cu dimensiunile 155/70/R19 pe față și 175/60/R19 pe spate. Dincolo de asta, în interior, primești un aer condiționat, un controller pentru sistemul iDrive, un sistem hands-free și un radio BMW Professional și un panou de instrumente cu display de 5,7 inch. Și cam atât.
Lista de opționale este destul de lungă și, așa cum te așteptai, opționalele sunt destul de costisitoare. De exemplu, dacă vrei sistemul autonom de parcare trebuie să renunți la 1.032 de euro. Pachetul Confort, care-ți oferă volan multifuncțional, oglinzi rabatabile electric, cotieră față, seznor de ploaie, climatizare automată și pilot automat cu funcție de frânare mai scoți 2.074 de euro. Pachetul Confort Advanced, care include pachetul COnfort menționat mai devreme și mai vine în plus cu sistem de navigație Business și elemente cu lumină LED te va costa 2.918 euro. În final, pachetul Business îți oferă acces „keyless”, sistem de navigație Professional, sistem de sunet Harman Kardon, servicii BMW ConnectedDrive și sistem extins de conectare smartphone pentru suma de 3.387 euro. Dacă în prealabil optezi pentru pachetul Confort, pachetul Business te va costa 2.355 euro. Practic, pentru a avea un BMW i3 echipat așa cum ar trebui noi estimăm ca vei mai scoate din buzunar cam 6.000 de euro, cu TVA inclus.
Pentru mai multe detalii, poți descărca lista completă de prețuri de aici.