Noul sub-brand BMW i: Din culisele designului

Anul trecut BMW a inceput SA discute deschis despre cel mai recent si cel mai mare proiect pe care compania l-a initiat, in intreaga sa istorie: un nou sub-brand sub care se va comercializa o gama intreaga de masini electrice. Viitorul automobil premium, asa cum l-a denumit BMW, a fost prezentat prin intermediul unor schite de design, iar Adrian Van Hooydonk a oferit cateva informatii despre strategia viitoare BMW in domeniul mobilitatii electrice.

Ieri, in cadrul unei prezentari publce, BMW si-a deschis si mai larg portile pentru jurnalistii auto din intreaga lume, cu scopul de a prezenta mai multe detalii despre viitoarele vehicule electrice Mega City (care se va numi i3) si Vision EfficientDynamics (i8).

Pe langa o serie de informatii noi, Van Hooydonk a dezvaluit si noi schite ale acestor doua vehicule vizionare, precum si logo-ul noului sub-brand.

In primul rand, putem vedea unele din elementele de baza ale designului BMW, integrate in modelele i3 sau i8. Celebra grila rinichi BMW isi pastreaza forma, dar va primi in plus un cadru de culoare albastru deschis, pentru a-l identifica cu marca BMW i.

In partea spate, farurile in forma de L continua traditia automobilelor BMW.

Asadar, ce e nou si diferit la masinile „i”?

Logo-ul sub-brand-ului e accesorizat cu un cadru tridimensional albastru, o abordare interesanta care pastreaza traditia si ilustreaza mobilitatea electrica.

Stalpul C. Asa cum a anuntat anterior Van Hooydonk, anumite elemente de design iconice vor fi inlaturate, in timp ce altele le vor lua locul cu speranta de a deveni ele insele iconice in viitor. Stalpul C reprezinta linii convergente care se aliniaza la necesitatile aerodinamice ale masinii, iar Hofmeister Kink dispare din limbajul de design „i”.

Un alt element care defineste filosofia designului este suprafata aerodinamica denumita “aeroflap” – s integrata in panourile laterale.
Profilul pneurilor. Modelul gata de productie Vision „Full Runner” era echipat cu pneuri de 195 mm despre care inginerii BMW au declarat ca sunt suficiente pentru un supercar de acest gen. In ciuda faptului ca suprafata e mai redusa, rotile de 21 toli ofera o suprafata de contact mai mare. Neoficial BMW a declarat ca latimea rotilor la masina de serie ar mai putea creste putin. Schitele de design publicate ieri au aratat pneuri asemanatoare.

BMW i3 si BMW i8 demonstreaza gama de principii de design BMW aplicate la doua concepte de masini total diferite.BMW i3, cunoscut anterior ca “vehiculul Megacity”, va fi primul model de serie al BMW Group in totalitate electric, dedicat mediului urban, BMW i8 pe de alta parte are la baza conceptul BMW Vision EfficientDynamics. Echipat cu un tren de rulare hibrid, acesta combina caracteristicile unei masini sportive de mare performanta cu consumul de carburant si nivelul de emisii poluante produse de o masina mica.

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account