ZVON: BMW pregătește un viitor Seria 1 electric, denumit i1
Viitorul este, fără doar și poate, electric. Iar BMW a fost printre primii constructori auto care a înțeles acest trend. Ofensiva electrică a bavarezilor va începe în 2020, cu noul SAV iX3. Viitoarea generație Seria 4 Gran Coupe va avea și ea o derivată electrică: i4. În 2021, BMW va lansa nava amiral a brand-ului BMW i: noul iNEXT. Zvonurile indică faptul că BMW pregătește și un Seria 1 electric. Acest nou model ar urma să primească titulatura i1.
Bătălia pentru supremație în cursa electrificării este acerbă. Mercedes-Benz, rivalul legendar din Stuttgart, urmează să lanseze o pleiadă de modele electrice în următorii ani sub brand-ul EQ. Audi a lansat trecut modelul e-tron quattro, ce va fi în curând urmat de un model Q4 e-tron. Așadar, este clar că BMW nu se putea lăsa mai prejos. După ce a frapat întreaga industrie cu modelele i3 și i8, e timpul propice ca strategia să se schimbe. Creșterea organică și electrificarea întregii game este calea ce va fi urmată de bavarezi.
În acest mod, BMW i se va reinventa ca brand. Dacă până acum era sinonim cu electrificarea, de acum înainte va fi reprezentativ pentru avangarda în tehnologii futuristice. Este cert faptul că i3 și i8 au fost experimente vizionare reușite. Cu toate acestea, creșterea unui brand ca BMW i nu se poate baza pe doar două modele – e drept, reprezentative. Cheia este extinderea noilor tehnologii eco-friendly pe toată gama de modele.
Semnalul electrificării va fi dat de viitorul iX3, ce va fi lansat anul viitor. Deja știm cum ar putea arăta, întrucât modelul a fost prefigurat de prototipul Concept iX3. Următorul model electric se va baza pe viitoarea generație Seria 4 Gran Coupe (cod G26). Viitorul i4 va combina un design tipic BMW i cu o autonomie ridicată, care va depăși 300 de kilometri. Nu în ultimul rând, viitorul iNEXT va da startul revoluției în gama BMW i. Noul model reprezentativ va primi, probabil, titulatura iX8 și va îngloba o serie de tehnologii de avangardă.
Revenind la subiectul articolului, se pare că BMW este decis să apese accelerația pentru dezvoltarea cât mai multor modele electrice. Dată fiind modularitatea tuturor noilor platforme tehnice ale grupului (fie CLAR, fie FAAR), extinderea gamei electrice pare a fi o formalitate. Atractivitatea actualei generații Seria 1 va crește o dată cu lansarea viitorului BMW i1 către finalul anului 2021.
Stilistic, noul BMW i1 se va baza pe design-ul noii generații Seria 1 F40. Comparativ cu modelul standard non-electric, i1 se va lăuda cu o serie de artificii stilistice tipice gamei BMW i. Notăm aici grila față unită și „plină”, prefigurat de conceptul iX3. De asemenea, roțile vor avea un desen specific, pentru a imprima o eficiență aerodinamică automobilului. Nu în ultimul rând, viitorul BMW i1 se va face remarcat printr-o serie accente colorate în albastru Protonic.
Conform zvonurilor, modelul i1 va fi oferit în două variante. Prima variantă va fi un accesibilă ca preț, urmând ca motorul electric să acționeze doar puntea față. Cea de-a doua versiune va fi o versiune ceva mai exclusivistă, întrucât va miza pe o arhitectură bi-motor. Cele două motoare electrice vor acționa puntea față și cea spate pentru a crea o tracțiune integrală electrică. Este de așteptat ca varianta de budget să ofere o autonomie electrică de până la 300 de kilometri. Varianta i1 cu tracțiune all-wheel-drive va beneficia de o putere mărită și de o autonomie ce va depăși 350 de kilometri.
Lupta va deveni acerbă în segmentul compact o dată cu lansarea noilor actori cu propulsie electrică. Zvonurile anunță un viitor model Mercedes-Benz EQA și este de așteptat ca Audi să răspundă printr-un viitor A3 e-tron. Până atunci, Volkswagen ID.3, noua electrică accesibila din Wolfsburg, va face regulile în clasa compactă. Așadar, se anunță vremuri interesante cu un peisaj auto complet schimbat și nonconformist. Să fie ELECTRIC!
[Sursă info: AutoExpress]