BMW iX3 versus Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC și Jaguar I-PACE

Constructorul bavarez a ales să nu ofere modelul BMW iX3 cu o configurație tehnică fix pe calapodul concurenților Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC și Jaguar I-PACE. Mai exact, BMW iX3 este cel puțin momentan disponibil doar cu 1 motor electric și cu tracțiune spate. Asta în deosebește de rivalii săi, care oferă câte 2 motoare electrice și tracțiune integrală.

În 2021 BMW va lansa modelul iNEXT, al doilea său SUV electric. Acesta va fi un model care va dispune de avangarda tehnologică în ceea ce privește propulsia electrică și sistemele de asistare a condusului. Deci, poate că BMW nu a dorit să aibă două SUV-uri electrice cu tracțiune integrală. Și a ales să se adreseze către două categorii distincte de clienți, cu modele clar diferențiate ca tehnologie și preț.

Dar, până la lansarea lui BMW iNEXT, modelu, BMW iX3 va avea circa 1 an la dispoziție pentru a cucerii din clientela care altfel ar fi optat pentru alt SUV electric premium, precum Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC sau Jaguar I-PACE.

În cele ce urmează am cernut specificațiile tehnice, precum și prețurile care reprezintă repere esențiale pentru clienții di țara noastră.

Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC dispune de câte un motor electric la fiecare punte, ceea ce îi oferă avantajul tracțiunii integrale. Per ansamblu sistemul de propulsie livrează 300 kW (408 CP) și un cuplu maxim de 760 Nm. Demarajul 0-100 km/h este realizat în 5,1 secunde, iar viteza maximă este de 180 km/h.

Cuplul este împărțit dinamic între cele două punți în fucție de condițiile de rulare. Motoarele sunt calibrate diferit. Cel de la puntea față este reglat pentru a oferi eficiență când mașina este supusă la sarcini mici și medii. Iar motorul punții posterioare favorizează dinamismul.

Bateria litiu-ion răcită cu lichid are o capacitate de 80 kWh. Autonomia ei este de până la 406 km.

Prețurile lui Mercedes-Benz EQC pornesc în România de la 76.250 euro cu TVA.

Jaguar I-PACE dezvoltă 294 kW (400 CP) și 696 Nm. Are tracțiune integrală, fiind echipat cu câte un motor electric la fiecare punte. Accelerația 0-100 km/h este cronometrată în 4,8 secunde. Viteza sa maximă este de 200 km/h. Iar bateria de 90 kWh promite o autonomie de 470 km în regim WLTP. În România, Jaguar I-PACE este disponibil de la 77.945 de euro cu TVA.

Audi e-tron se distinge prin faptul că oferă mai multe opțiuni de putere și caroserie. Pe lângă varianta SUV, este propus și e-tron Sportback, în stilul unui SUV coupe.

Audi e-tron are câte un motor la fiecare punte. Motorul din spate este cel care furnizează propulsia în condiții de rulare normale, care nu solicită mult efort din partea propulsiei. Astfel, se eficientizează consumul de energie. Motorul din față nu este activat în majoritatea timpului, ci doar când sarcinile propulsiei cresc.

Varianta de motorizare 55 quattro produce 265 kW și 561 Nm, dar are și un mod boost, în care valorile cresc la 300 kW (408 CP) și 664 Nm. Astfel, sprintul 0-100 km/h este făcut în 6,6 secunde (5,7 secunde în modul boost). Viteza de top este limitată electronic la 200 km/h. Bateria are capacitate totală de 95 kWh, din care 86,5 kWh este capacitatea netă. Aceste resurse de energie promit o autonomie WLTP de până la 411 km. Prețurile lui Audi e-tron 55 quattro încep în România de la 84.379 euro cu TVA. Versiune cu caroserie Sportback și motorizare 55 quattro costă de la 86.393 euro cu TVA.

Însă Audi oferă și varianta de motorizare 50 quattro, cu 230 kW (313 CP) și 540 Nm (în mod boost). Audi e-tron 50 quattro are nevoie de 6,8 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h și ajunge la o viteză maximă de 190 km/h. Bateria sa litiu-ion are capacitate totală de 71 kWh și capacitate netă de 64,7 kWh. Autonomia este de până la 336 km. Iar prețul de bază pentru Audi e-tron 50 quattro este de 70.471 de euro. Varianta Sportback este propusă de la 73.349 euro.

Cum răspunde BMW iX3 la acest trio de SUV-uri electrice de performanță înaltă? Păi putem spune că răspunsul său este pe un ton mai relaxat. Însă, din punct de vedere dinamic, iX3 promite un comportament clasic BMW, având tracțiune spate. De asemenea, iX3 beneficiază de sistemul ARB de control al patinării roţilor faţă, pe care îl regăsim la BMW i3S și noile BMW Seria 1 și BMW Seria 2 Gran Coupe.

Forța motrică este produsă de un singur motor electric. Acesta dezvoltă 210 kW (286 CP) și un cuplu de 400 Nm. Aceste resurse sunt suficiente pentru un demaraj 0-100 km/h în 6,8 secunde și o viteză maximă limitată electronic la 180 km/h. Bateria litiu-ion răcită cu lichid are o capacitate totală de 80 kWh și o capacitate netă de 74 kWh. BMW creditează modelul BMW iX3 cu o autonomie de până la 460 km, conform normelor WLTP.

Dezvăluirea lui BMW iX3 a avut loc azi, în cadrul unei prezentări online. Iar lansarea pe piaţă a noului BMW iX3 va începe spre finalul anului 2020, când vânzările vor debuta în China. Așadar, încă nu au fost comunicate prețurile lui iX3 pentru România. Însă, pe site-ul de presă BMW a fost menționat că prețurile pentru Germania încep de la 69.800 euro cu TVA de 19% inclus (sau 68.040 de euro cu TVA de 16% inclus). Desigur, acesta este doar un reper. Pentru comparația cu pretențiile emise de concurenții săi premium va trebui să așteptăm comunicarea oficială a prețului dedicat pieței din România.

CLICK AICI pentru a vedea toate pozele și informațiile oficiale despre BMW iX3.

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account