Interviu BMWBLOG: Anders Warming, Directorul departamentului de design MINI

Colegul nostru Horatiu a stat de vorba cu Anders Warming, Directorul departamentului de design MINI, cu ocazia Salonului auto de la Frankfurt. Anders ocupa aceasta pozitie din decembrie 2010. Cariera sa reprezinta implinirea unui vis din copilarie, caci Anders nu a dorit niciodata sa faca altceva in afara de a desena masini. Cu exceptia unei pauze scurte, Anders Warming, nascut in Danemarca, si-a petrecut intreaga viata profesionala in cadrul BMW Group: de la DesignworksUSA via BMW Design la MINI Design.

Anders ne-a povestit la salon despre ce pregateste MINI si cum influenteaza posesorii de modele MINI designul masinilor.

BMWBLOG: Ce ne poti spune despre noul design al noii generatii MINI?

Anders Warming: Vara aceasta a fost una foarte importanta pentru noi, deoarece am prezentat publicului versiunea concept MINI Vision. Am prezentat-o pe terenul nostru, am organizat si un eveniment de design la sediul nostru in care practic am aratat doua lucruri: unul este viziunea marcii, iar celalalt echipa noastra si felul in care lucram.

anders-warming-mini-01

Sunt de parere ca MINI Vision aduce toate elementele impreuna pentru ca prezinta un aspect de care am tot vorbit, timp de multi ani de zile, ca dupa parerea mea MINI – atat in trecut cat si de fiecare data pe viitor – trebuie sa atinga echilibrul perfect intre de unde vii si catre ce te indrepti. Suna aproape ca un cliseu, 50% mostenire si 50% viitor, dar eu cred ca aceste elemente merg mana in mana.

Daca ne uitam la Vision, pentru mine conceptul simbolizeaza fix acest aspect: faptul ca avem un model de sine statator, dar care beneficiaza de mostenirea MINI, si in acelasi timp iti prezinta si noile elemente de design.Iti ofera totodata o noua libertate a unei zile mai bune, a zilei de maine sau a celei care urmeaza sa vina, si practi aceasta este viziunea marcii.

Este un echilibru perfect intre tehnologie, inginerie si totodata mostenire – de unde venim.

mini-vision-images-061

BMWBLOG: Cat de dificil este pentru voi sa mentineti MINI asa cum este si sa dezvoltati totusi pe baza ei? Se pare ca voi designerii incercati sa pastrati acelasi design MINI fara a incerca sa va indepartati prea tare de el. Cat de greu este pentru un designer sa dezvolte lent aceste elemente?

Anders Warming: De fapt pentru mine e fix invers, nu e deloc dificil. E distractiv, e un lucru bun care ti se cere. Desigur ca atunci cand sunt intr-un proiect si sunt intrebat de una-alta si veim cu propuneri pentru diverse luam deciziile pe loc – decizii simple. De multe ori intr-o marca de genul lui MINI iei decizia aici si acum: “Este okay acest element/acest design pentru marca sau nu?” “E okay pentru masina sau nu, se potriveste?” sau chiar in cadrul unui dialog cu colegii mei de la marketing, “Este acesta conceptul potrivit pentru o anumita campanie sau pentru un stand?”

Este foarte usor sa raspund daca acel lucru se potriveste cu MINI sau nu.

BMWBLOG: Se schimba clientii MINI?

Anders Warming: Da, cred ca se schimba din perspectiva faptului ca lumea din jurul nostru trece printr-o schimbare catre conectare, catre interfata cu utilizatorul. Cred ca posesorii de MINI au fost tot timpul cu un pas inainte in aceasta privinta. Aceasta va reprezenta o provocare uriasa pentru marci si in special pentru MINI, aceea de a se asigura ca cererile clientilor in ce priveste conectivitatea sunt indeplinite. Cred ca asta va modela si conceptele noastre legate de interiorul si arhitectura viitorului. Volumul interiorului va fi modelat de felul in care utilizam modulele noastre de conectivitate.

BMWBLOG: Apropos de conectivitate si tehnologie, BMW Group a folosit de curand ecrane plate. Este acesta un element care se va potrivi cu designul MINI? Sau veti pastra abordarea clasica?

Anders Warming: Din contra, am avut tot timpul un design special pe plansa de bord, care este tipic – afisajul rotund situat in mijlocul consolei. Este un lucru pe care il vom pastra pentru MINI – dupa cum spuneam, cand e vorba de decizia corecta, e foarte usor de luat.

In cazul lui MINI Vision era important pentru mine sa aratam felul in care va arata viitorul, si in acest sens exista trei nivele:

  • Functiile dedicate soferului – turometru, vitezometru, indicatorul de combustibil – sunt amplasate central pe volan. In cazul lui MINI Vision demonstram ca sunt exact lucrurile de care are nevoie, informatiile care ii trebuie ca sa poata sa-si faca meseria la volan
  • Afisajul central este o platforma dedicata conectivitatii. Este conectata cu intreaga masina, asa ca tot ce ai nevoie sa stii – desigur si elementele traditionale, sau cele legate de navigatie sunt incluse – dar tot ce are legatura cu online-ul, postarile pe Facebook, Buddy Radar, toate aceste elemente sunt atasate acestei interfete cu utilizatorul
  • Pe conceptul Vision aratam ca restul suprafetelor interioare sunt de asemenea luminate, asa ca atunci cand semnalizezi ca virezi la dreapta, intreaga podea iti arata asta.

In acest fel interfata cu utilizatorul devine mediul in care stai, si cu asta avem de-a face in MINI Vision, versiunea concept, si in elementele ce vor fi lansate catre public in etape, dupa aceasta faza.

BMWBLOG: Deci s-a terminat cu abordarea cu doua panouri destinate afisarii informatiei?

Anders Warming: Cred ca oamenii sunt obisnuiti sa acceseze informatia aici si acum. Si cred ca si clientii – si la fel simt si eu – devin foarte mofturosi in ce priveste informatia pe care o doresc. Devin foarte sensibili la informatie; nu au nicio problema in momentul in care nu ai nevoie de informatie, dar ei vor o modalitate intuitiva de a inchide/dezactiva o anumita functie si apoi tot o modalitate intuitiva de a o porni la loc cand au nevoie de ea.

E vorba de interactiune intuitiva si acest lucru va modela arhitectura interiorului, iar conceptul MINI Vision ofera deja acea viziune premium.

BMWBLOG: Declaratiile oficialilor BMW Group fac deseori referire la materiale ultrausoare si la designul usor. Ati aflat ceva in cadrul programului BMW i care ar putea fi folosit pe viitor la MINI?

Anders Warming: Cu siguranta. Tehnologia inglobata in sub-brandul BMW i este practic o cunostinta a intregului grup BMW si este difuzata in toata organizatia. In cazul noului X5 s-au facut foarte multe economii la capitolul greutate – a fost o mare realizare pentru un X5, asa ca se poate vedea aceasta tendinta, deja se intampla in cadrul grupului.

Acelasi lucru se aplica si la MINI, desigur, si vom avea grija sa ne incadram in tintele de greutate propuse. Intotdeauna ne stabilim o tinta mai joasa, pe care vrem s-o atingem, si asta e ceea ce va trebui sa realizam pana la urma.

Cand vine vorba de proiectat masini trebuie sa tinem mereu cont de faptul ca nu conteaza despre ce marca vorbim, dar economiile la capitolul greutate reprezinta un lucru foarte important. Dar asta cere si foarte multe: pe de o parte elemente precum protectia pietonilor, care trebuie integrata, odata cu toate elementele sale componente, si pe de alta parte, lucrurile pe care clientii vor sa le aiba in plus. Asa ca vor exista componente noi care vor trebui inserate, si toate acestea reprezinta o mare provocare, pentru ca economiile de greutate trebuie sa compenseze si aceste elemente care se adauga greutatii deja existente. Asa ca aceasta este o mare provocare pentru viitor, dar cred ca suntem pe drumul cel bun si in aceasta directie.

BMWBLOG: Noua arhitectura cu tractiune fata – va ajuta in vreun fel la capitolul design?

Anders Warming: Da, asa cred, si este evident din mai multe perspective: este noua si este noua solutie mai buna care ofera o senzatie la rulare si mai tipica MINI. Mai ales clientii MINI tin foarte mult la stilul de rulare al unui MINI, la senzatia la rulare, iar acest tren de rulare chiar ne ajuta.

De asemenea cred ca am facut o treaba foarte buna pe partea MINI, lucrand impreuna cu colegii de la BMW, la platforme pentru masinile BMW, care primesc apoi acelasi tren de rulare.

Asa ca ambele marci, si BMW si MINI profita de faptul ca lucram impreuna, dar un lucru foarte important si pe care vi-l pot garanta este ca un BMW va rula ca un BMW iar un MINI va rula ca un MINI.

BMWBLOG: La interior vor exista materiale noi pe care le vom vedea pe viitoarele modele MINI?

Anders Warming: Cred ca va creste foarte mult nivelul de valoare la interior : calitate la fiecare material, si oriunde te uiti la interior va fi si mai premium decat a fost pana acum. Nu e vorba neaparat de materiale noi, ci de procese noi, de modalitati noi, in urma carora clientul va simti un mare salt la capitolul calitate si design interior.

In al doilea rand, vom avea tot timpul de-a face cu lucruri care au legatura cu sustenabilitatea. Cum putem oferi materiale in cazul carora putem garanta ca au si o componenta de material reciclat? Pe viitor, aceste materiale se vor regasi in modelele MINI. Pana la urma MINI inseamna tehnologie inteligenta, si pentru mine asta e in stransa legatura cu ideea de sustenabilitate.

BMWBLOG: Mai e loc pentru variante noi in gama MINI?

Anders Warming: La acest moment avem sapte masini in gama, si asta e un numar mare pentru o marca atat de noua, care si-a lansat noile modele abia in urma cu 12-13 ani. Si asta e numarul de masini cu care vom merge mai departe – pot sa confirm acest lucru.

BMWBLOG: Vom vedea o personalizare si mai mare a masinilor, oferita clientilor?

Anders Warming: Cred ca MINI este deja campion in a oferi cele mai multe oportunitati. Cred ca vom ramane la acelasi nivel de acum, dar imi doresc ca aceste optiuni de customizare sa se transpuna cat mai mult in masinile pe care le vedem pe strada, cum ar fi Bond Street, Hyde Park. Aceste modele iti ofera deja pachete preconfigurate de personalizare si speranta noastra este ca aceste masini sa ajunga pe piata pentru ca ele sunt obiecte customizate oferite la cheie.

BMWBLOG: Ce tip de masina conduci?

Anders Warming: [zambind larg] Am un Clubman John Cooper Works. Schimb masinile destul de des, la 8-9 luni. De fiecare data cand comand o masina noua de firma e un moment important pentru mine pentru ca ma gandesc „Oare ce pot sa aleg acum?” E cu adevarat o alegere dificila si e greu sa renunt la o masina si sa trec la alta. Si ajung prin a-mi fi foarte greu sa ma despart de modelul MINI, cand trebuie sa-l dau inapoi.

BMWBLOG: Anders, iti multumim pentru timpul acordat!

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account