Comparatie: BMW M3 2010 cu pachetul Competition vs. Audi RS5
Jurnalistii nemti de la Sport Auto si-au asumat sarcina de a compara doua dintre cele mai uimitoare masini disponibile pe piata.
Prima dintre ele, BMW M3 Coupe 2010. M3-ul de test era echipat cu pachetul Competition, un nou kit ce aduce multe modificari cosmetice deja agresivului M3. Pe langa modificarile la nivel vizual, pachetul Competition imbunatateste si mai mult raspunsul caroseriei, prin instalarea suspensiilor cu 10mm mai joase, si a rotilor de 19 inci, cu offset mai mare pentru o aderenta mai buna. In combinatie cu sistemele reprogramate Electronic Damping Control si Dynamic Stability Control, M3 cu Pachetul Competition este cel mai manevrabil model de productie M construit vreodata.
M3 este propulsat de motorul S65B40, un motor V8 aspirat natural, cu capacitate de 4 litri (ce are la baza V10-le S85B50 de 5 litri ce propulseaza M5 E60/E61 M5 si EM6 63/E64), ce livreaza 414 CP (309 kW; 420 PS) la 8.300 rpm si are un varf al curbei de cuplu de 400 Nm la 3.900 rpm, ceea ce reprezinta o crestere de putere de 22% fata de generatia anterioara M3 E46.
Al doilea concurent vine de la Audi, constructorul din Ingolstadt. Coupe-ul lor super sport RS5 vine sa schimbe regulile jocului, facandu-si debutul anul acesta la Salonul auto de la Geneva. Construit pe baza lui A5 coupe, RS5 cu al sau motor V8 de 4.2 litri are 450 CP la 8.250 rpm – cu cca 30 CP mai mult decat V8-ul de 4.0 litri al lui M3 – iar cuplul maxim este de 430 Nm, disponibili in intervalul 4.000-6.000 rpm. Motorul asamblat manual este cu injectie directa si e foarte apropiat de V8-ul de 420 CP ce echipeaza supercarul R8.
Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h sau 280 km/h, in functie de specificatiile cerute de client. Acceleratia 0-100 km/h este de 4,6 secunde.
Potrivit M3post care ii citeaza pe cei de la Sport Auto, BMW M3 cu pachetul Competition a iesit pe primul loc in acest test comparativ. Verdictul final a fost ca cele doua coupe-uri sport de lux au in vedere clienti diferiti, dar M3 iese castigator la limita, si este si cu cca 10.000 Euro mai ieftin decat concurentul sau.
Rezultatele testului sunt disponibile in tabelul de mai jos.
[Sursa: Sport Auto via „South” de pe M3post]