Fotografii spion: BMW M5 2011 apare pe radar

Cu toate discutiile concentrate in jurul BMW X1, am uitat de un alt model BMW interesant, ce se va lansa in 2011: noul BMW M5 F10. Sedanul de lux supersportiv este unul dintre acele BMW-uri care au fost intotdeauna aproape de inima oricarui fan BMW si istoric vorbind, toate modelele anterioare au fost foarte bine primite.
Si din informatiile pe care le-am strans in trecut, noul M5 nu ne va dezamagi, dimpotriva, este de asteptat sa aduca multe inovatii si o noua directie pentru divizia Motorsport, care incepe inlocuirea motorului M cu aspiratie naturala, cu un propulsor alimentat de un turbocompresor.
De la zvonurile pe care le-am auzit in ultimele cateva saptamani, BMW este in prezent in stadiul de evaluare a doua motoare pentru M5 F10. Unul dintre ele este noul motor V8 turbo cu twin-scroll, de la modelele X5M/X6M, si surprinzator – cel putin pentru noi – un motor V10 turbo bazat pe un V8 cu doi cilindrii extra adaugati.
Indiferent care motor va fi ales, noile modele M sunt dezvoltate in cadrul programului “turbocharged umbrella”, o directie care a provocat deja multe comentarii aprinse din partea comunitatii BMW.
Unii dintre voi s-ar putea intreba daca, intr-adevar, ne uitam la un M5 in aceste fotografii, dar exista un numar de elemente care confirma acest lucru: evacuarile gemene duble, o amprenta a siglei M, aripile largi si, bineinteles, discurile masive de franare.
Dupa cum se poate vedea in aceste noi fotografii spion, BMW M5 va creste in dimensiuni, similar cu noul model Seria 5 care va fi si mai lat si mai lung. Pentru a mentine greutatea in jos si implicit obtinerea nivelului de performanta asteptat, BMW va folosi o varietate de materiale usoare, inclusiv fibra de carbon si un nou sasiu.
Trenul de rulare al BMW M5 F10 va cuprinde un sistem KERS, similar cu cel regasit pe monoposturile din Formula 1, oferind tehnologii de economie a combustibilului, precum si abilitatea de a inchide unii cilindri in timpul condusului in oras. KERS va oferii un buton de “boost”, importat de la masinile F1, care va permite soferului sa elibereze toata energia stocata.
Doua cutii de viteze sunt luate in considerare, o cutie actualizata cu dublu ambreiaj in 8 viteze (DCT) sau o mai avansata cutie in 8 viteze SMG.
[Sursa: Carscoop]