BMW M2 Turbo Design Edition este inspirat de legendarul BMW 2002 turbo

BMW M2 Turbo Design Edition

BMW M2 Turbo Design Edition a fost dezvăluit la evenimentul Motul Petit Le Mans 2025 de la Road Atlanta, urmând să fie produs într-un număr limitat. Această ediție specială a modelului M2 se distinge prin detalii stilistice menite să aducă un omagiu legendarului BMW 2002 turbo din 1973, care a fost primul automobil din Europa construit în serie cu sistem turbo. Producția începe în ianuarie 2026, iar livrările sunt așteptate la începutul trimestrului al doilea. BMW nu a precizat la câte exemplare va fi limitată producția lui BMW M2 Turbo Design Edition, însă această versiune de colecție va fi comercializată exclusiv în piața din SUA.

Și, apropo de SUA, trebuie spus că, în special în anii recenți, americanii au manifestat un interes crescut pentru cutiile de viteze manuale. Astfel, BMW M2 Turbo Design Edition respectă rețeta originalului 2002 turbo, fiind oferit doar cu transmisia manuală cu 6 trepte. Iar asta contribuie la plăcerea condusului, deoarece este complet implicat în strunirea celor 473 CP (480 CP în Europa) care năvălesc asupra roților de la puntea din spate, alături de cuplul maxim de 550 Nm. Acest nivel de putere transpus conform tradiției BMW prin tracțiunea la puntea din spate este produs de motorul de 3 litri. Beneficiind și de un sistem M TwinPower Turbo, acest propulsor cu 6 cilindri în linie îi permite modelului BMW M2 Turbo Design Edition să gonească de la 0 la 96 km/h în 4,1 secunde. Iar viteza sa maximă este de 250 km/h (cu limitare electronică), sau ajunge la 285 km/h, dacă se ridică plafonarea oferită odată cu alegerea pachetului M Driver (pentru 2.500 de dolari).

La nivel estetic, BMW M2 Turbo Design Edition este inspirat de configurația cromatică care a devenit parte din identitatea modelului clasic BMW 2002 turbo. Așadar, caroseria este vopsită într-o nuanță de alb strălucitoare (denumită Alpine White), personalizată cu dungile în 3 culori tradiționale pentru divizia BMW Motorsport. Aceste dungi sunt pictate manual, ceea ce adaugă o notă de exclusivism. De asemenea, și plafonul M din fibră de carbon este traversat de dungi BMW M.

Se remarcă și zona reliefată din centrul capotei (power dome), evidențiată fiind vopsită în negru și incluzând înscrisul „turbo”. Cuvântul „turbo” este scris inversat, la fel cum 2002 turbo avea scris pe spoilerul frontal. Acest înscris era inversat (opțional) și în cazul modelului clasic, tocmai pentru a fi citit corect în oglinda retrovizoare de cei care vedeau cum se apropie vertiginos 2002 turbo, înainte de a-i depăși pe „autobahn” (autostradă).

Cuvântul turbo este inscripționat și pe o mică plăcuță, sub numele M2, pe capacul portbagajului. Tot pe portbagaj, pe marginea acestuia, este lipit și un eleron M Performance negru, făcut din fibră de carbon. Jantele standard sunt M Dual-Spoke 930M vopsite în negru, iar opțional pot fi alese jantele M Performance 1000M în nuanța Matte Gold Bronze (care costă 6.266 de dolari).

În SUA, BMW M2 Turbo Design Edition are un preț de bază (MSRP) de 82.900 de dolari, la care se adaugă 1.175 de dolari pentru taxe de livrare și manipulare. În acest preț sunt incluse dotări precum faruri Adaptive Full LED cu fază lungă automată și stil M Shadowline (fumurii), ornamente din fibră de carbon în habitaclu, volan M din Alcantara (încălzit), încărcare wireless pentru smartphone, instrumentar de bord digital Live Cockpit Professional cu Head-Up Display, scaune sport M îmbrăcate în piele Vernasca neagră, cu accente în culorile M.

Iar opțional pot fi alese scaunele sport tip scoică M Carbon, tapițate cu piele Vernasca neagră, cu accente M. Acestea costă 4.500 de dolari.

Despre legendarul BMW 2002 turbo din 1973

Imaginează-ți Germania anului 1973, o criză a petrolului în plină desfășurare, interzicerea deplasării motorizate în zilele de duminică și o limită de viteză de 100 km/h pe Autobahn pentru șase luni. Ei bine, în acest context lua naștere BMW 2002 Turbo (E20). Atunci, BMW 2002 turbo devenea prima mașină produsă în serie în Europa care beneficia de un motor supraalimentat cu sistem turbo. A fost un pionier într-un context nefavorabil. Dar rămâne și azi o sursă de inspirație.

Inima mecanică a modelului BMW 2002 turbo este un propulsor de 1.990 cmc, cu 4 cilindri. Și folosește gazele de evacuare pentru a alimenta sistemul turbo Kühnle, Kopp und Kausch. Astfel, dezvoltă 170 CP și cuplu de 240 Nm. Asta înseamnă 85,4 cai-putere per litru. Iar aceste resurse sunt gestionate cu ajutorul cutiei de viteze manuală, care dispune de patru sau, opțional, de cinci trepte de viteză.

Cei 170 CP pun în mișcare o mașină compactă, care cântărește doar 1.080 de kilograme. Drept rezultat, BMW 2002 turbo livra performanțe impresionante pentru o mașină din categoria sa produsă la mijlocul anilor 1970. Mai exact, BMW 2002 turbo împingea cu poftă acul vitezometrului, până la 211 km/h. Și sprinta de la 0 la 100 km/h în 7,0 secunde.

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account