BMW renunță la litera „i” din denumirea modelelor sale care au motoare cu benzină

BMWBlog.com a primit confirmarea de la un înalt oficial BMW despre această schimbare a denumirilor din gama de propulsii. Astfel, litera „i” care face parte din numele modelelor care au motoare cu benzină va desemna modelele pur electrice.

Litera „i” a fost prima oară folosită de BMW în anii 1970 și indica faptul că motorul dispune de sistem de injecție. Exemplu este BMW 2002 tii. Iar peste timp a devenit indiciul propulsoarelor alimentate cu benzină. Dar în ultimul an au apărut informații neoficiale care dezvăluie că viitoarea generație X3, care debutează în 2024, va renunța la litera „i” din denumirea motorizărilor cu benzină. Exemplul a fost că vârful de gamă nu se va mai numi X3 M40i, ci X3 M50.

Reprezentanții site-ului BMWBlog.com ne anunță acum că au primit confirmarea acestei schimbări de nume de la Bernd Körber, care ocupă funcția de senior vice președinte în managementul de produs BMW și al companiei Connected:

„Istoric, chiar dacă interpretarea noastră pentru BMW i a fost mereu diferită, ea reprezintă mai mult inovația, nu neapărat doar propulsiile electrice. Și, istoric, am avut indicativul injecției la finalul denumirilor, dar am spus că dorim să păstrăm litera <<i>> ca un indicativ. Și o vom păstra ca un simbol care indică faptul că sunteți la volanul unei mașini electrice. Aceasta este logica pe care am avut-o.”

Așadar, odată cu lansarea noilor generații BMW, sau a modelelor cu facelift, motorizările cu benzină vor renunța la litera „i”. Deci vom vedea modele denumite, de exemplu, doar 330 în loc de 330i, ori M340 în loc de M340i. Fiindcă i-ul va fi alocat modelelor electrice, precum i5 M60 xDrive.

Înțelesul literelor din denumirile BMW

Ca un sumar, rezultă următoarele definiții pentru literele din denumirile BMW:

i – mașini cu propulsii pur electrice
e – mașini cu propulsii plug-in hybrid
M – versiuni din gama M Performance
d – mașini cu motoare diesel

Iar prototipurile BMW iX5 Hydrogen prefigurează modelele care vor avea sistemul de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen.

Nu era mai potrivită litera „e” pentru modelele electrice?

BMW a creat deja o tradiție din a diferenția modelele plug-in hybrid incluzând litera „e” în denumirea acestora. Avem drept exemple BMW 330e, BMW 530e, BMW X1 xDrive30e, BMW 225xe Active Tourer, BMW X5 xDrive50e sau BMW XM 50e.

Dar mai mult de atât, după cum subliniază și Bernd Körber, BMW i a reprezentat de la început modelele care aduc inovații. Și nu doar în ceea ce privește propulsiile, ci și în alte capitole, precum conectivitatea. Într-adevăr, BMW i a devenit o denumire asociată în primul rând cu modelele electrice, deoarece a debutat cu modelele electrice i3 și apoi cu modelul plug-in hybrid BMW i8. Dar din start constructorul bavarez a subliniat că BMW i este divizia inovațiilor.

În prezent, toate modelele BMW cu propulsie 100% electrică au nume care încep cu litera „i”. Astfel, avem modelul i3 sub forma Seriei 3 electrice pentru China, sau modele internaționale precum i4, i5, i7, iX1, iX2, iX3 și iX.

Desigur, din 2025 BMW va lansa noua generație de modele Neue Klasse, construite pe viitoarea arhitectură tehnică dedicată mașinilor electrice. Deci rămâne de văzut dacă vor apărea și alte schimbări în regulile de botezare a modelor BMW.

Este binevenită o reorganizare a varietății de nume purtate de modelele BMW?

BMW are în prezent o gamă completă de motorizări, cu benzină, diesel, plug-in hybrid și 100% electrice. Iar constructorul bavarez dezvoltă și propulsiile cu hidrogen, care la rândul lor trebuie diferențiate inclusiv la nivelul denumirilor.

De exemplu, în cazul sedanului BMW Seria 7 avem modele cu motorizări alimentate cu benzină sau diesel. Acestea se numesc 740i și 760i (disponibile în SUA) sau 740d xDrive. Dar există și variante plug-in hybrid 750e, ori M760e xDrive, dacă vorbim despre versiunea M Performance. Apoi, gama include modelele pur electrice i7 eDrive50 (cu tracțiune spate), i7 xDrive60 (cu tracțiune integrală) sau vârful de gamă i7 M70 xDrive (care este un model M Performance).

Sursa informațiilor: BMWBlog.com

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account