Performanţă în condiţii extreme: BMW iX5 Hydrogen a fost testat în arșita din deşert
Automobilele din flota-pilot BMW iX5 Hydrogen, lansată în februarie anul acesta, au finalizat pentru prima dată o rundă intensivă de teste în arşiţa din Emiratele Arabe Unite. Sistemul de propulsie cu pile de combustie al maşinii a funcţionat impresionant în condiţii de temperaturi care au ajuns la 45°C, cu nisip şi praf, cu variaţii de înclinare şi fluctuaţii semnificative ale umidităţii.
Sistemul de pile de combustie extrem de eficient, cele două rezervoare de hidrogen, motorul electric şi bateria au făcut echipă cu unitatea centrală de control al automobilului pentru a-şi demonstra performanţa. Echipa de dezvoltare din Munchen a examinat atât funcţionalitatea tuturor sistemelor electrice în condiţii extreme, cât şi furnizarea puterii de răcire pentru a permite performanţa maximă a maşinii. Automobilele au putut asigura dinamica de condus pentru care BMW este recunoscut.
BMW iX5 Hydrogen face înconjurul lumii
În prezent, automobilele din flota-pilot sunt în acţiune în Europa, Japonia, Coreea, China, SUA şi Orientul Mijlociu. Obiectivul este de a aduce în prim plan automobile alimentate cu hidrogen şi, dincolo de aceasta, de a obţine cunoştinţe importante pentru dezvoltarea unui model produs în serie cu potenţial. BMW Group foloseşte flota-pilot pentru a oferi sprijin la nivel regional pentru dezvoltarea unei infrastructuri de realimentare de 700 de bari pentru toate categoriile de automobile. Sinergiile dintre diferitele domenii de aplicare oferă, de asemenea, un domeniu important pentru dezvoltarea unei reţele puternice de furnizori în tehnologia hidrogenului şi reducerea costurilor.
BMW iX5 Hydrogen combină capacitatea de rulare pe distanţe lungi şi opriri pentru realimentare scurte, alături de condusul fără emisii locale. Cu condiţia să existe cadrul relevant, tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen are potenţialul de a servi ca un alt pilon în viitorul portofoliu de sisteme de propulsie al BMW Group.
Ca parte a transformării sale continue, BMW Group aplică o abordare „deschisă la tehnologie” atunci când vine vorba de sistemele de propulsie. Prin urmare, compania se adaptează la diferite cerinţe ale clienţilor, standarde de infrastructură şi peisaje politice şi de reglementare din diferitele regiuni ale lumii. Această flexibilitate pune BMW Group în poziţia de a răspunde rapid cerinţelor în schimbare de pe pieţe în orice situaţie şi de a prezenta o ofertă atractivă pentru cât mai mulţi clienţi în orice moment.
BMW iX5 Hydrogen are un sistem de pile de combustie care generează o putere de 125 kW/170 CP şi o unitate de propulsie compactă, care utilizează tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea (motorul electric, transmisia şi electronica de putere sunt grupate într-o carcasă compactă). Puterea totală a sistemului de propulsie este de 295 kW/401 CP. Hidrogenul necesar pentru alimentarea pilei de combustie este stocat în două rezervoare de 700 de bari fabricate din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP). Împreună, aceste rezervoare pot conţine aproximativ şase kilograme de hidrogen. Această capacitate de stocare oferă BMW iX5 Hydrogen o autonomie de 504 km în ciclul WLTP.