Noi detalii despre viitoarele masini BMW cu tractiune fata

Unul din cele mai dezbatute subiecte din lumea BMW este legat de viitoarea familie de modele cu tractiune fata, care urmeaza sa fie lansata in urmatorii trei ani. Subiectul a fost intens mediatizat si au aparut si o serie de zvonuri in 2010.

Zilele acestea avem o serie noua de detalii, sau daca vreti, zvonuri, care vin din partea sursei BMW Scott27. Desi unele din informatiile prezentate coincid cu detaliile pe care le-am aflat din diverse surse, mai raman o serie de aspecte pe care nu le putem confirma pentru moment, si nici sursele noastre. Asadar va sfatuim sa tratati informatiile cu multa circumspectie, pana cand vor fi date publicitatii informatiile oficiale.

“Atunci cand Norbert Reithofer, Presedintele BMW, a anuntat ca 80% din posesorii de BMW Seria 1 credeau ca masina lor are tractiune fata, foarte multi au fost uimiti de aceasta afirmatie, cand a fost mentionata si intentia socanta a BMW de a construi un vehicul cu tractiune fata. Ca multi altii, oamenii au crezut ca ideea de tractiune fata la o masina BMW nu e doar un sacrilegiu si o blasfemie, ci si un aspect prin care BMW s-a luptat sa se distinga de ceilalti constructori concurenti.

Cele mai recente fotografii si videoclipuri de iarna infatisand oameni din intreaga lume care incearca sa echipeze rotile din fata ale masinilor lor cu lanturi sau incercand sa curete zapada din fata rotilor frontale au devenit oarecum hilare si au avut urmarile asteptate. Asadar Norbert Reithofer avea dreptate in declaratia sa.

Uitandu-ne diferit la BMW…

BMW nu are de gand sa treaca la tractiunea fata doar ca sa imbunatateasca tintele privind emisiile poluante, ci si ca sa creeze o strategie profitabila, prin dezvoltarea unei noi platforme, modulare, care sa sustina atat modele MINI cat si BMW.

Mai intai, contrar celor declarate de rapoartele de presa si de entuziastii marcii BMW, tractiunea fata reprezinta o parte din strategia care ajuta viitoarea generatie MINI si versiunile sale viitoare sa devina mai profitabile si mai eficiente pentru BMW din punct de vedere al costurilor.

Strategiile initiale au dus la discutii cu PSA, Fiat si desigur cu Daimler, unde inceputurile unei propuneri de program de sharing de componente intre MINI si Smart s-a anulat atunci cand cei de la BMW au decis sa mearga mai departe singuri.

Nu exista motive de panica

Cand spun BMW cu tractiune fata se dezlantuie panica, si se indreapta spre mesajul de marketing clasic al BMW: Imagine, Dinamica si Propulsie spate. Unii jurnalisti chiar au spus ca noul Seria 1 are tractiune fata, si la fel si treiarul…

Noul BMW Seria 1 pe care il vom vedea in cateva luni va ramane cu tractiune spate. Noul treiar care debuteaza in noiembrie va ramane si el tot RWD.

Totusi, BMW-urile cu tractiune fata vor fi reprezentate de o gama de concepte mici, realizate cu scopul de a atrage o categorie demografica aflata in expansiune, si care cere mai multe concepte compacte premium.

O noua lume diferita: Conceptele.

BMW Compact
BMW Compactive Sport Gran Tourer
BMW F.amily A.ctivity S.ports T.ourer

Mai intai vom vedea noul BMW Compact. Interpretarea BMW a unei masini de oras cu tractiune fata sau a unui MINI. Veti vedea elementele clasice de design BMW dar reinterpretate pentru a da o noua impresie a unei idei total diferite a unei masini BMW. Pentru a fi atragator, conceptul trebuie sa atraga la nivel vizual si sa iasa in evidenta printre competitorii sai.

O blasfemie oarecum sexy.

Forma masinii difera complet de clasicul MINI sau de formatul hatch in trei usi, cea mai apropiata imagine existenta azi pe piata fiind poate Honda CR-Z, dar nu in mod direct. Pentru a putea vinde conceptul, BMW vrea ca masina sa se diferentieze total, nu doar fata de MINI dar si de concurenta.

Designerii au ales o infatisare tri-dimensionala mai clara. Nu mai utilizeaza liniile pentru a sublinia arcele rotilor si devine acum mai tri-dimensionala, caci e creata astfel incat sa fie vizibila cresterea latimii in partea spate.

Stalpii A urmeaza directia aratata la conceptul Vision Efficient Dynamics si continua in jos spre aripa fata; partea spate are stopuri triunghiulare. Inclinarea plafonului in spate este cea tipica la un BMW.

Farurile clasice duble BMW sunt plasate usor unul sub altul, si ideea e ca lunminile de semnalizare sa fie direct sub luminile angel eyes. Partea frontala a masinii primeste o grila rinichi mai mica, din nou mult mai tri-dimensionata, caci partea frontala a masinii permite ca grila sa fie impinsa mai in spate.

Designul stilat a fost ales pentru a simboliza noua directie, caci un hatch clasic, obisnuit, nu ar avea puncte cheie vandabile.

BMW Compactive Gran Sport Tourer indeplineste nevoile unui segment pe care BMW nu l-a targetat inca, in special segmentul de masini versatile, care este asteptat sa creasca cu 45% pe an, ca vanzari. BMW pregateste un atac, dar nu va oferi un concept tipic MPV care sa arate ca niste furgonete cu geamuri in plus.
Ceea ce vrea sa ofere BMW este un concept hatch-tourer usor inaltat, in cinci usi, cu pozitie inaltata la volan, ampatament marit cu loc pentru cinci persoane, realizabil prin pozitionarea transversala a motorului si eliminarea tunelului de transmisie. Nu va fi o versiune cu cinci usi a modelului compact, ci va mosteni un design unic.

BMW F.amily A.ctivity S.port T.ourer este vazut ca o sinergie intre un Touring MPV si un model X, mai orientat spre tipul sportiv. Si acesta va avea un design unic si o infatisare sportiva.

Ca si vehiculul Mega City, masina va avea usi cu prindere inversa pentru accesul la cabina. Conceptul a avut succes in forma de prezentare, astfel ca BMW a inceput sa dezvolte un treiar F.A.S.T. Dar acesta va avea propulsie spate.

Pot sa co-existe modelele BMW Compact si MINI?

Raspunsul este o platforma compacta cu totul noua, de care beneficiaza si MINI, si care daca va fi un succes la inceput, BMW ar putea-o aplica la o gama noua de modele care sa sprijine noul segment.

Aceasta noua platforma care a fost dezvoltata astfel incat sa sustina si MINI si BMW 1001 Compact va fi utilizat de versiunile fiecarei marci. Desigur ca MINI va fi primul care se va extinde, si dupa o perioada initiala de validare a succesului conceptului, echipele de design BMW vor avea pe masa o serie intreaga de concepte suplimentare, pentru realizarea expansiunii. Un alt aspect legat de eficienta masinii din punct de vedere al costurilor este reprezentat de motoare, care vor fi si ele comune, atat manuale, cat si automate si electrice. Vor exista motoare comune cu trei si patru cilindri, atat pe benzina cat si diesel.
Un alt aspect important care va asigura diferentierea vizuala a masinilor va fi experienta la rulare, iar inginerii vor face tot efortul sa se asigure ca atat MINI cat si BMW Compact vor oferi o experienta la rulare unica, ce distinge masinile. Desigur ca MINI va pastra feeling-ul tipic Go-Kart in timp ce BMW va cauta o abordare mult mai dinamica.

De ce exista nevoia unui concept premium cu tractiune fata de la BMW?

Recesiunea recenta ne-a invatat ca toti clientii sunt dispusi sa treaca la modele mai mici in alte segmente daca masinile ofera acelasi nivel de lux si aceleasi optiuni ca si conceptele traditionale luxoase. Exemplul principal e dat de MINI, unde in unele piete vanzarile MINI au crescut datorita faptului ca o mare majoritate a modelelor erau construite cu aproape toate optiunile, maximizand profiturile pentru MINI si aratand ca clientii sunt dispusi sa treaca la modele mai eficiente dar cu acelasi nivel de confort si lux.

Reactia entuziastilor in mediul online a fost de a exagera partile negative ale filosofiei BMW dar uitand de un ideal foarte important – BMW realizeaza deja masini cu FWD si o face bine, o masina care a spulberat concurenta impresionanta precum Fiat 500 sau Audi A1 cand vine vorba de o masina cu tractiune fata care se manevreaza excelent, are o imagine grozava si ofera clientilor flexibilitate. Iar aceasta masina se cheama MINI.”

[Sursa: Germancarforum ]
BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account