Cum ar arăta garajul de vis într-o lume perfectă?
Fiecare dintre noi s-a gândit cel puțin o dată cum ar arăta garajul de vis dacă banii n-ar fi o problemă. Astăzi vă propunem un exercițiu de imaginație prin care să ne construm garajul de vis și mai ales să-l populăm cu mașinile perfecte. Și, pentru că suntem pe BMW Blog, vom vorbi doar despre modelele bavareze, deși cu siguranță sunt câteva modele de la Porsche, Jaguar sau Aston Martin care ar avea loc cu siguranță în garajul meu. Mai departe eu o să-mi aleg din fiecare „Serie” BMW câte un model preferat și te invit să faci la fel.
BMW Seria 1 – Compactă sau mini-supercar?
Aici alegerea e destul de simplă și, chiar dacă Seria 1 nu are o istorie atât de bogată precum Seria 3 sau Seria 5, are câteva modele demne de luat în calcul. Dacă acesta ar fi visul unui contabil probabil că ar merge pe un Seria 1 120d xDrive. Din fericire, ăsta-i garajul de vis al unui pasionat, așa că merg fără să stau pe gânduri pe BMW Seria 1 M Coupe. De ce? Pentru felul în care arată, pentru cum sună și mai ales pentru senzațiile pe care ți le oferă atunci când ești la volanul lui. BMW Seria 1 M Coupe este un produs pur al diviziei M și asta înseamnă că cei 340 de cai-putere pe care îi pune la dispoziție, alături de cei 450 Nm disponibili de la 1.500 de rotații pe minut își fac bine treaba. Motorul este unul de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie și livrează puterea maximă la 5.980 de rotații pe minut și, dincolo de 4.500 de rotații pe minut, în sarcină totală, livrează un plus de 50 Nm în funcția de overboost. Sprintul 0-100 km/h durează 4,9 secunde, sprintul 0-200 km/h este atins în 17,3 secunde, viteza maximă fiind limitată electronic la 250 km/h. Acum, BMW Seria 1 M Coupe poate fi găsit doar la mâna a doua pentru prețuri începând de la 37.000 de euro până la aproape 80.000 de euro. Nu e ieftin, dar are toate șansele să devină un clasic adevărat. Mai ales că are transmisie manulă.
BMW Seria 2 – Cabrio, MPV, Coupe sau M?
În cazul Seriei 2 ai fi tentat să alegi noul M2 Coupe, nu-i așa? Și eu. Dar, pentru că mai devreme am ales Seria 1 M Coupe, un BMW M2 Coupe ar putea fi considerat o dublură, așa că am să risc și am să aleg un MPV. Da, știu, are tracțiune față, arată ca o Skoda Roomster, dar mie-mi place. Așa că aici, am să merg liniștit pe mâna unui BMW Seria 2 Gran Tourer. Pentru că niciodată nu poți să știi când o să ai nevoie de un MPV cu șapte locuri. În plus, e cam greu să-ți duci copiii zi de zi la școală cu un M. Ce-i drept, aici aș alege și o versiune diesel și tracțiune integrală. Mai ales că am condus un BMW Seria 2 Gran Tourer 220d xDrive și am rămas plăcut impresionat. Nu criticați, mai avem încă multe mașini de adus în garajul de vis. Mașina nu e deloc ieftină – dar am stabilit că banii nu-s o problemă – și are un preț de listă pentru versiunea 220d xDrive ce pornește de la 39.556 de euro, cu TVA inclus. Dar mai are și 190 de cai-putere și 400 Nm, accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde și are o viteză maximă de 218 km/h. Nu-i chiar așa rău, nu?
BMW Seria 3 – Nou sau vechi? Cabrio sau Touring? De ce nu un M clasic?
Pentru mine aici alegerea este cât se poate de ușoară. Îmi place E30-ul foarte mult, așa că nu stau pe gânduri și aleg un BMW M3 E30 Coupe. Liniștit, fără nicio remușcare. Responsabil pentru construcția motorului primului M3 a fost legenadrul Paul Rosche, cel care dezvoltase deja motoarele pentru BMW M1 și pentru primele M-uri de serie, BMW M635i și BMW M535i. Pentru BMW M3 E30 a fost ales un motor cu patru cilindri în locul unuia cu șase, pentru a permite o greutate mai scăzută , dar și o turație maximă mult mai ridicată. Prima versiune a lui M3 E30 avea sub capotă un motor de 2,3 litri, care dezvolta 195 CP în versiunea ce avea catalizator și 215 CP în versiunea fără catalizator. Sprintul 0-100 km/h dura 6,7 secunde, iar viteaza maximă era 230 km/h. Prima versiune BMW M3 E30 Coupe a fost lansată în 1986 și a devenit deja un clasic aflat la mare căutare. În Germania cu greu vei găsi unul mai ieftin de 40.000 de euro, în timp ce versiunile speciale – Sport Evolution sau Johnny Cecotto – ajung deja la 150.000 de euro.
BMW Seria 4 – Coupe, Cabrio sau Gran Coupe? Cabrio să fie! M4, vă rog!
În orice garaj perfect trebuie să existe o decapotabilă, iar dintre cele pe care BMW le pune la dispoziție acum, fără nicio urmă de îndoială, așa alege actualul M4 Cabriolet. Da, știu, o să spuneți că pierd din dinamică, din rigiditate și din plăcerea de a conduce. Dar pentru asta am ales deja un Seria 1 M Coupe și un BMW M3 E30 Coupe, așa că un BMW M4 Cabrio vine să liniștească spiritele și să ofere plăcerea de conduce sub cerul liber. Ce-i drept, peisajul se va derula foarte rapid. Cu un șase-n linie de 3,0 litri sub capotă, supraalimentatul BMW M4 Cabriolet dezvoltă 431 de cai-putere și 550 Nm pe o plajă de turație incredibilă: de la 1.850 până la 5.500 rpm. Așa că sprintul 0-100 km/h durează doar 4,4 secunde în cazul transmisiei automate pentru că da, aș vrea și cutia automată, iar vitzea maximă este, desigur, 250 km/h. Prețul de listă pentru un BMW M4 Cabrio pornește de la 88.536 euro, cu TVA inclus, dar trebuie să mai adaugi cam 4.000 de euro pentru transmisie. Un fleac!
BMW Seria 5 – Sunt deja șase generații, câteva M-uri și multe alegeri…
Oricât am visa, trebuie să fim realiști la un moment dat, așa că fiecare om care-și imaginează garajulde vis, trebuie să se gândească și că are nevoie de o mașină serioasă, de zi cu zi, care să-l ducă elegant, fără bătăi de cap, dintr-un loc în altul. Așa că aici trebuie să fac din nou o alegere mai ciudată și să merg pe mâna actualului BMW Seria 5 Sedan 530d. Pentru 56.482 de euro, cu TVA inclus, BMW îți oferă cea mai bună limuzină premium din segment – cel puțin până acum, pentru că viitorul Clasa E promite multe -, dar care vine la pachet și cu 258 CP și 540 Nm, alături de o transmisie automată cu opt rapoarte, așa că sprintul 0-100 km/h nu ar trebui să dureze mai mult de 5,8 secunde. Așadar, ai parte de o limuzină rafinată, confortabilă și elegantă care e mult mai rapidă decât un BMW M3 E30 și care te va duce oriunde, fără prea mari bătăi de cap. Asta e o alegere rațională 100%, deși există și versiuni mai puțin puternice în gamă.
BMW Seria 6 – Coupe, Cabrio sau Gran Coupe? Una clasică, vă rog!
Noul BMW Seria 6 te ispitește serios cu un design atrăgător, cu motorizări de top și cu performanțe dinamice cât se poate de serioase. Mai ales dacă ne uităm la un BMW Seria 6 Gran Coupe, mașina care încearcă să fie și coupe sportiv, și limuzină elegantă. Totuși, în fața frumuseții unui BMW E24 635CSi toate atracțiile noi dispar. Profilul mașinii, botul de rechin, eleganța clasică și puterea romantică sunt în sine atracții cărora nu le poți rezista. În plus, o mașină nouă o să fie nouă și peste câțiva ani, în timp ce un 635CSi peste câțiva ani o să ajungă o raritate scumpă. Asta ca să nu mai vorbim despre un BMW M635CSi. Oricum, în momentul de față, dacă te grăbești, poți să pui mâna pe un E24 635CSi aflat într-o stare decentă, pentru prețuri de până în 15.000 de euro. Sigur, dacă vrei unul în condiție excelentă, prețul crește multicel și ajunge până în jurul a 60-70.000 de euro pentru M635CSi. Totuși, cu 218 CP, un 635CSi îți oferă toată puterea de care ai nevoie pentru o mașină de genul ăsta.
BMW Seria 7 – Noul 750Li ar avea loc în garajul de vis…
…și totuși, ăsta-i garajul de vis, așa că aleg ce vreau. Da, noul BMW Seria 7 este definiția luxului bavarez și este cel mai bun Seria 7 construit vreodată. Și totuși, mie-mi plac „vechiturile”, cu atât mai mult cu cât am ales deja două mașini noi pe care le folosesc pentru drumurile la supermarket. Așa că, de data aceasta, îmi permit să-mi aleg un V12 care să stea sub capota celei de-a doua generații Seria 7. Cu ampatament lung, desigur. Așadar, de ce ar merita un BMW Seria 7 E32 să fie inclus în garajul de vis? În primul rând pentru că este primul model BMW echipat cu V12 după cel de-al Doilea Război Mondial. În al doilea rând, pentru că BMW Seria 7 E32 750iL a adus pentru BMW o serie de invoații care au „configurat” traseul pentru luxul bavarez. BMW Seria 7 E32 750i a fost prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Geneva din anul 1987 și, cu un V12 de 5,0 litri sub capotă, mașina a captat imediat atenția publicului și a presei în așa manieră încă atunci, pe loc, au fost plasate peste 3.000 de precomenzi pentru 750i și 750iL. Motorul mașinii era atât de bine gândit încât, dacă din diferite motive, unul dintre cele două bancuri de cilindri ar fi cedat, mașina ar fi putut lejer funcționa în continuare cu viteze de până la 200 km/h. De fapt, viteza maximă pentru 750iL este 250 km/h, dar, fără limitarea electronică, mașina ar atinge 270 km/h. Tot pentru E32 750iL, BMW a dezvoltat un nou sistem de direcție, dependent de viteză nu de turația motorului așa cum era cazul până atunci.
Versiunea 750iL este cu 114 milimetri mai lungă decât versiunea normală, dar tot acest spațiu în plus a fost adăugat ampatamentului, astfel că cele două console au rămas identice, obținându-se astfel o și mai bună distribuție a maselor. Pe lângă asta, fiecare 750iL era echipat în standar cu piele nappa extinsă care acoperea, pe lângă scaune, și montanții B, consola centrală, planșa de bord și torpedoul. Tehnologia era atât de avansat încât 750iL avea tetiere electrice pentru cele două locuri individuale din spate care se ridicau automat atunci când un senzor dedecta greutate pe scaunul respectiv. Ar mai fi mult de spus despre BMW Seria 7 E32 750iL, dar ne oprim aici. Cred că v-am convins că merită un loc în garajul vostru, nu? Aaa, încă ceva: are rost să mai amintesc că E32 750iL beneficia de suspensie spate pneumatică, autonivelantă? Și că tot 750iL era echipat cu amortizoare controlabile electronic, adică cu ceea ce numim acum Adaptive Damper Control? Oricum ar fi, acum, mașina nu este tocmai rară pentru că au fost comercializate peste 50.000 de unități 750i și 750iL, dar prețurile sunt cât se poate de bune și variază, dacă arunci un ochi pe mobile.de între 3.000 și 20.000 de euro.
Cam așa ar arăta garajul meu ideal, fără a mai vorbi și despre familiile Z și X, pentru că alegerile sunt cât se poate de evidente, nu? Un Z8 pentru zilele frumoase de weekend și un BMW X5 M pentru simpla nebunie de care dă dovadă mașina asta. Aaa, și să nu uit, aș mai vrea și un 850CSi. Moșule, ești atent?
Urmărește și testul nostru video cu noul BMW Seria 7 Sedan 750Li xDrive: